Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 13: Later als ik dood ben Later als ik dood ben, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Cecile67
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

Cover: Mooie cover. Wanneer je begint in het verhaal wordt snel duidelijk waarom er een beschadigde vlinder op de kaft staat.

Auteur: Ik heb geen verwachtingen van deze auteur, want ik heb nog niet eerder iets van haar gelezen.

Verwachting: Ik verwacht te lezen hoe het er aan toe gaat in een tbs-kliniek. De gewone verhaal maar ook de verhalen áchter de verhalen die je op het journaal hoort wanneer het misgaat met een ontsnapte tbs’er.

Brigitte72
    Bijdrager
    Aantal berichten: 11

Cover: mooie cover. De vlinder die voorop staat is mij nog niet duidelijk om in te passen.

Auteur: dit is mijn eerste boek van Ilse Ruijters. Volgens de quotes op het boek is ze een goede schrijfster! Ik laat me verrassen ?

Verwachting: Een spannend verhaal waarin je meegezogen word en wat je naderhand nog bezig houd.
    Qua verhaallijn heb ik nog niet echt een idee wat ik kan verwachten, het kan alle kanten nog op.

MarianneIL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 351

Cover: Omdat ik het boek als e-book heb, is het in grijstinten. Dat maakt het, door zijn eenvoud, misschien wel extra mooi. Een beschadigde vlinder, kan veel betekenen en dat maakt mij nieuwsgierig.

Auteur: is voor mij nieuw, maar ik heb wel veel goede berichten over haar gelezen.

Verwachting: Na het lezen van de korte inhoud verwacht ik een spannend boek die een inkijkje geeft in de tbs. Voormalig vriend heeft in de tbs gewerkt en daar verhalen van gehoord, meest negatieve verhalen. Ik hoop op een boek dat me meesleurt en alles om me heen doet vergeten, omdat ik steeds verder wil lezen.

heijnen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Cover: een mooie, rustige cover. Door de witte achtergrond komt alles goed naar voren.
    De beschadigde vlinder kan duiden op een persoon die ook beschadigd is. Ik ben benieuwd.

Auteur: ik heb het eerste boek van Ilse niet gelezen, dus ik laat me verrassen.

Verwachting: ik verwacht een spannend verhaal over het leven van Elin. Ik ben benieuwd waarom ze juist naar een tbs-kliniek gaat om daar de waarheid te vinden. Ik hoop dat het verhaal een spannend plot heeft.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Plof, daar kwam het boek vandaag. Ontvangen dus.

De cover: (voorkant) oogt rustig, mooi ettertype, vlindertje erbij. De oranje rug geeft het een tintje extra. Gezien het een psychologische thriller is, lees is..hoop ik op een rustig begin, maar vlot boek.

>>De achterkant beschrijft al een spannend stukje tekst, graag wil ik hier meer te weten van komen..hoe het komt, dat Elin nu op de grond ligt. Gaat ze het redden? Ik ben nieuwsgierig.

Auteur: is nieuw voor mij, qua boek. wel zie ik haar op fb. Maar ken haar schrijfwijze nog niet.
    Dus ik ben erg benieuwd.

Verwachting: gezien er staat “Winnaar van de Hebban Thriller Debuutprijs 2015”, zit hier natuurlijk een verwachting aan vast, van mijn kant. Wordt dit dan waargemaakt? Dat is de vraag..oftewel de ware uitdaging, voor dit mooie boek. Met scherpe blik, ga ik het lezen.

Grietje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Cover:Ik vind hem mooi eenvoudig met de vlinder die voor een kort leven staat.

Auteur:Ik heb nog geen boek van haar gelezen.

Verwachting: Als ik de achterkant lees denk ik dat je mee genomen word door een heel leven met geheimen.
    Plus dat het best een spannend leven is.

chantalvl
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Heb het eboek dus dacht gisteren duik even Bruna in Dongen binnen, maar herlaas die hadden geen exemplaar liggen. Nu maar via internet de voorkant bekeken! En al zegt het me nu niks dat zou wel goed komen, net als bij de hello kitty sokkken van het vorige boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Verwachting redelijk hoog, is dit boek evengoed of zelfs beter dan “Onderkant van de sneeuw.”

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Dat is lastig zonder achterkant. Maar heb klein stukje gelezen dus ik verwacht een verhaal dat zich afspeeld in een tbs kliniek met of door de bewoners. Met een goede psychologische ondergrond. En mooie zinnen.

Francis
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Cover: Het oogt mooi en rustig, hoewel die vlinder al wel iets doods heeft.

Auteur: Ik heb nog nooit iets van haar gelezen, ben benieuwd naar haar schrijfstijl. Wat ik gelezen heb over haar was positief.

Verwachting: Ik verwacht er veel van. Heb al recensies gelezen die zeer lovend waren.

Amarins
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Een prachtige cover, mooi rustig! Als je begint te lezen begrijp je al gauw waarom coor deze cover gekozen is.
    Tja, de verwachtingen van dit boek: eigenlijk heb ik die niet echt. Ik heb van deze schrijver niets gelezen nog. Ik laat me eigenlijk verrassen, ben heel benieuwd. Ik heb zo,n 50 bladzijden gelezen en moet zeggen dat het me meteen pakt vanaf blz 1. Ik ben dus heel benieuwd hoe het verderr zal gaan.

nakita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 19

Kijk al erg lang uit naar dit boek. Super leuk dat ik hem mag lezen. Ga er van de week aan beginnen! Ik ben benieuwd naar de verhaallijn en de personages. Hoe zit het verhaal in elkaar en wat voor doel heeft dit verhaal.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

Cover : Een vlinder met gebroken vleugels. De zijkant en enkele woorden/naam op de cover en achterflap is in een mooie kleur oranje. De korte inhoud op de achterflap doen me watertanden … ik hou wel van mensen die op zoektocht zijn naar waarheden, naar duisteren zaken in het verleden van zichzelf, van hun ouders o.d. Als Vlaming heb ik wel even moeten opzoeken wat TBS nu eigenlijk is.
    Auteur : Het is m’n eerst ervaring met Ilse Ruijters, dus weet niet goed wat te verwachten.
    Verwachting : Reeds zeer veel goede recensies over het boek gelezen, MAAR uit ervaring weet ik dat je daar niet altijd op mag berusten. Het feit dat het om een psychologische thriller gaat is alvast zeer belovend.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Aantal berichten: 131

Cover,
    mooie cover.rustige kleuren met een hele mooie , beschadigde, vlinder

Auteur.
    Ik vind ” de onderkant van de sneeuw” een goed boek. Heb het met plezier gelezen dus verwacht nu zeker zo’n goed boek, zo mogelijk nog beter.

Verwachtingen
    Ik verwacht een spannend boek.
    Ook al is het een fictief boek, toch verwacht ik meer over het reilen en zeilen in een TBS kliniek te weten te komen.

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

Cover: De cover laat een vlinder zien tegen een witte achtergrond. Ze is beschadigd. De vraag is of ze nog leeft. Of is ze opgeprikt als een studie-of verzamelobject? En door wie dan? De cover vertelt ons dat het om een psychologische thriller gaat en dat de schrijfster de Hebban Debuut Thrillerprijs heeft gewonnen. De titel en ondertitel bevatten twee schok elementen. Ten eerste wordt gesuggereerd dat de iemand dood zal gaan en dat die persoon dat weet. ( hoewel we natuurlijk allemaal weten dat we doodgaan, nog wel in ieder geval) En ze zoekt de waarheid in de tbs. Dat is ronduit choquerend. Wie gaat nou zoiets doen, moet je toch aardig wanhopig voor zijn. De achterkant belooft gouden bergen…

Auteur: Dit is het eerste boek dat ik van Ilse ga lezen. Ik weet niets van haar af.

Verwachting: De verwachting die de cover oproept is dat ik het eerste boek ook ga lezen 😉
    Ik verwacht een steengoeie psychologische thriller te lezen die me ademloos en in totale shock zal achter laten.

laure89
    Bijdrager
    Aantal berichten: 23

Cover: een eenvoudige cover die door zijn eenvoud wel opvalt. Benieuwd of de vlinder iets met verhaal heeft te maken.

Auteur: ik had nog nooit van de auteur gehoord, maar zie op de cover dat ze de Hebban Thriller debuutprijs heeft gewonnen, dus dit boek wil ik zeker ook lezen.

Verwachting: ik verwacht een spannend boek waarbij je steeds meer te weten komt over het verhaal en je niet kan stoppen met verderlezen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.