Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 13: Later als ik dood ben Later als ik dood ben, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Hoi ik ben nu op 44% volgens eboek . En had een vraag in het begin heb je heel veel Hoofdstuk 1 staan is dat in het boek ook alleen Hoofdstuk 1 of staat er wat bij.
    Was wat verwarrend namelijk.

Voor de rest leest het weer lekker weg.

Amarins
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Echt? Ik ben al over de helft maar durf hier nog geen antwoord op te geven! Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat en uiteindelijk dus heel nieuwsgierig wie de vader is!

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Saskia, dat snap ik dus ook niet, van die Achterberg..en die gedichtenbundel.

Wat mij ook heeft verbaasd, de “foute inschatting”, op een dagje vrij..staat er zomaar iemand bij je op de stoep/ bushokje,
    het gaat mijn petje te boven.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Ik heb het boek helemaal uit en recensie al geschreven..( kan ik die al plaatsten bij het boek?, lukt me nu nog niet..)
    Maar het verhaal gonst nog flink na. Blijf ik ook wel met een aantal vragen zitten.
    Een echte meespelende sidderende psychologische thriller, top!

MarianneIL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 351

Ik heb hem ook uit, even laten bezinken en daarna een recensie schrijven.
    Aangrijpend boek.

Grietje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Tot op heden geen opmerkelijke citaten tegen gekomen ben bijna op de helft
    Ik had eigenlijk geen verwachtingen daarom verrast mij dit verhaal wel.Het boek leest gemakkelijk weg je bent ook zo in het verhaal.

laure89
    Bijdrager
    Aantal berichten: 23

Ik ben nu over de helft van het verhaal en denk dat ik het boek vandaag wel ga uitlezen, wil graag weten hoe het afloopt! Spellingsfouten zijn me nog niet echt opgevallen, het verhaal leest echt vlot.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Aantal berichten: 131

Ik ben nu over de helft.
    Ik vind het verhaal soms beklemmend, maar goed geschreven.
    Leest vlot, duidelijk wanneer de hoofdtukken zich afspelen.
    Het wordt steeds moelijker om het boek weg te leggen

Ann Janssens
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

Citaat/quotes ben ik nog niet tegen gekomen. Om eerlijk te zijn vond ik de eerste 50blz best lastig (vele namen en constante switch tussen heden en verleden) … ik had moeite om erin te komen, maar nu bijna in de helft en heb nu moeite om het boek ff opzij te leggen.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

Enkele foutjes :
    Op blz. 39 : en steeg een zwerm zwarte vlinders omvloog.
    Blz 126 : Kon ik hun dat kwalijk nemen?

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Heb het boek uit. Taalfouten, kommafouten hier en daar inderdaad, maar het boek is zo spannend dat dat mij niet stoort. Al snel heb je wel door wie de vader is, of wie je denkt dat het is maar dat het zo loopt en zo een wending neemt die had ik niet zien aankomen. Spannend, maar geen boek voor mooie citaten. Wat ik wel leuk gevonden is dat dingetje in het gezicht/bij de neus van moeder die trilt alsof het naar buiten lijkt te komen als ze zich opwindt of boos wordt.

P.S. ook hier probleem van vinkje zonder waarschuwing wordt het niet geplaatst…

nakita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 19

ik wil toch wat laten horen, ik ben vanmorgen pas begonnen in het boek in verband met de verhuizing, maar als goed is heb ik nog even de tijd 🙂 Ik wil toch graag wat laten horen en ben erg benieuwd naar hoe het verhaal zich verder opbouwt!

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Echt opmerkelijke citaten kom ik niet tegen. Ik vind het wel leuk dat adertje in het gezicht van haar moeder dat klopt alsof het eruit wil als ze zich opwindt. Leuk gevonden!

Ontwikkelt het verhaal zich zoals je ook verwacht?
    Deels wel, wie de vader is is al snel duidelijk. Maar verhaal blijft voldoende boeiend en heeft voldoende ‘verrassingen’

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats ze dan in dit onderdeel.
    Ze zijn er wel, net als hiervoor genoemd maar ze leiden niet af van het verhaal.

chantalvl
    Bijdrager

Wat me tijdens het lezen ook opgevallen is (geen pagina’s genoteerd, zat in de trein te lezen, en in een e-book lastig terug te zoeken) is dat er regelmatig hun en hen verkeerd gebruikt worden.

Hoi kan jij niet markeren en of notitie plaatsen in je ereader bij de tekst?

chantalvl
    Bijdrager

Mooie zin ebook blz 7 => Het schot voelt als een klap. Als een klap van een hamer. De klap van een hamer boven in mijn borst.

Mooie zin ebook blz 21 => Dát moment, dát moment dat zich iedere keer bij tante Wil voordeed, was met grote afstand het lievelings moment in mijn leven.

Mooie zin eboek blz. 47 => Respect, daar draaide het om. Wat ik ook zou doen, ik zou mijn angst niet laten zien.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.