Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 13: Later als ik dood ben Later als ik dood ben, Na het lezen

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 11

De karakters:
    Elin is een naïef persoon en begrijp de beweegredenen niet om op deze manier erachter te komen wie haar vader is. Krijg ook niet echt sympathie voor haar, eerder irritatie. Zoals ze reageert op alle gebeurtenissen…nee niet mijn ding.
    Haar moeder probeert haar te beschermen maar slaagt daar uiteindelijk niet in, juist daardoor doet Elin wat ze doet.
    De personages in de kliniek zijn stuk voor stuk ‘zieke’ mensen die je niet kan begrijpen.

De auteur:
    Nooit eerder een boek van Ilse Ruijters gelezen. Daarom ook geen verwachtingen, heb me laten verrassen.
    Het verhaal voldoet niet helemaal aan mijn verwachtingen. Werd niet al snel getriggerd om verder te lezen en ik vond sommige stukken in het boek overbodig.
    Bij haar debuut heb ik wel overwogen om het boek aan te schaffen maar dit uiteindelijk niet gedaan. Geen specifieke reden hiervoor, maar wil het wel nog gaan lezen.

Plot:
    Zoals eerder gezegd, vond ik sommige stukken overbodig zoals bv het hoofdstuk waarin Elin en Rem seks hebben. Tevens het hoofdstuk aan de vader van Jürgen is in mijn ogen niet echt relevant. Gewoon wat extra’s om te lezen, meer niet.
    Je wordt af en toe wel op een verkeerd been gezet over wie haar neerschiet (zoals het boek begon). Dat vind ikzelf altijd wel leuk.
    Helemaal onvoorspelbaar was het ook niet. Door het beschrijven van de stukken met haar vader, heb je al wel het idee dat hij niet helemaal zuiver is.

Algemeen:
    Ik vond het boek wel leuk om te lezen maar had moeite met het schakelen tussen de personages. Ik zag van sommige dingen het nut niet. Ipv van sympathie voor de hoofdpersoon, kreeg ik er juist een irritant gevoel bij. Dit is meestal niet zo, als ik een boek lees.
    Ik denk dat de emoties niet overkomen zoals bedoeld is.
    Ik zou het boek wel aanraden maar niet als boek wat je gelezen moet hebben.

Dit boek:
    Door de omslag zou ik dit boek in de winkel wel oppakken om te bekijken, maar het niet kopen denk ik. Er wordt weinig vermeld op de kaft waardoor je heel nieuwsgierig wordt.
    Waarschijnlijk zou ik het boek niet gelezen hebben zonder de leesclub.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.