15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Hier kun je je boek waarderen met punten (0 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Eindoordeel: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

Spanning: .8. punten, omdat het blijft boeien maar je zit niet op het puntje van je stoel….

Plot: 8.. punten, omdat …alle verhaallijnen samenkomen maar het einde wel een beetje chaotisch is met al die mensen in dat huis..

Leesplezier: .8. punten, omdat …het de aandacht bleef vasthouden.

Schrijfstijl: ..7 punten, omdat het klare taal is, rechttoe rechtaan. Maar iets moeilijker had ook gemogen….

Originaliteit: .10. punten, omdat het thema goed versus kwaad en gek tegen normaal op een originele wijze behandeld wordt. Stel je bent kind van een tbs’er….

Psychologie: ..6 punten, omdat ik het gedrag van Eline niet helemaal bij haar leeftijd vond passen

Eindoordeel: 47gedeeld door 6 .. punten eindoordeel is 8

Cecile67
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

Spanning: 6,5 punten, omdat het meer een psychologische roman is dan een thriller.

Plot: 6,5 punten. Af en toe wat vergezocht, en om sommige punten weer wel origineel.

Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal vlot doorleest. Ik had het boek in twee dagen uit.

Schrijfstijl: 6,5 punten, omdat het een toegankelijke schrijfstijl is.

Originaliteit: 7 punten, omdat er nog niet zoveel boeken over tbs-klinieken zijn.

Psychologie: 6,5 punten, omdat het verhaal hier en daar voorspelbaar is.

Eindoordeel: 6,6 punten

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Spanning: .. 4 punten, omdat ik het goede opgebouwde spanning vond. Met het einde als hoogtepunt.

Plot: (clou) >ik geef 5 punten voor de clou, die heel verrassend is. Ik zag deze niet echt aankomen, dus heel verrassend einde.

Leesplezier: .4, het gaf veel leesplezier door de opmaak van het boek, waar je eerst aan moet wennen.

Schrijfstijl: ..3 punten, de schrijfstijl was goed.

Originaliteit: ..5 punten, omdat het een heel origineel onderwerp is.

Psychologie: ..4 punten, omdat het een echt sidderende psychologische thriller betreft. De dialogen tussen de karakters geven dit weer.

Eindoordeel: .. 4 punten

Grietje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Spanning: 8 omdat het een pakkend boek is.

Plot: 8 omdat ik het einde niet had verwacht.

Leesplezier:8 omdat het lekker leest.

Schrijfstijl:8 makkelijk te volgen.

Originaliteit: 7 er zijn veel boeken over deze klinieken.

Psychologie: 7 wel voorspelbaar

Eindoordeel: 8

Francis
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

Spanning: 8 punten, omdat de spanning goed wordt opgebouwd.

Plot: 8 punten, omdat het een verassend einde is, behalve dat ik halverwege al wist wie haar vader was.

Leesplezier: 8 punten, omdat je blijft lezen want het is boeiend en de karakters zijn goed.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het duidelijke taal is, leest makkelijk weg.

Originaliteit: 8 punten, omdat je niet vaak een boek vindt dat over dit onderwerp gaat, en dan ook nog het verlof erbij.

Psychologie: 7 punten, omdat aan Elin haar personage ook wel een stoornis geplakt had kunnen worden. En haar vader, wat dreef hem tot zijn daden.

Eindoordeel: 46 punten gedeeld door 6, is 7.6 punten.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Hallo allemaal, ben gewend het van 1 tot 5 punten te geven, de telling komt dus hierbij opnieuw:

Spanning: .. 8 punten, omdat ik het goede opgebouwde spanning vond. Met het einde als hoogtepunt.

Plot: (clou) >ik geef 10 punten voor de clou, die heel verrassend is. Ik zag deze niet echt aankomen, dus heel verrassend einde.

Leesplezier: .8, het gaf veel leesplezier door de opmaak van het boek, waar je eerst aan moet wennen.

Schrijfstijl: .7 punten, de schrijfstijl was goed.

Originaliteit: .10 punten, omdat het een heel origineel onderwerp is.

Psychologie: ..8 punten, omdat het een echt sidderende psychologische thriller betreft. De dialogen tussen de karakters geven dit weer. De spanning en psychologische spelletjes waren soms voelbaar.

Eindoordeel: 8,5 punten

Amarins
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Spanning: 9 punten, omdat voor mij tot het eind niet duidelijk was wie de vader was.

Plot: 8 punten, prachtige verhaallijn

Leesplezier: 9 punten, een heerlijk verhaal om te lezen wat tot de laatste blz. boeit.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat zeer makkelijk en vlot leest

Originaliteit: 9 punten, het gaat om een prachtig onderwerp.

Psychologie: 7 punten, hier en daar waren er wat dingen voorspelbaar.

Eindoordeel: 8,3 punten, zeer de moeite waard!

heijnen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Spanning: 8 punten, omdat de spanning goed wordt opgebouwd over wie de vader is.
    Plot: 9 punten, omdat ik dit einde totaal niet had verwacht.
    Leesplezier: 8. punten, omdat het korte hoofdstukken zijn die gemakkelijk weglezen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl niet altijd goed is. Soms had ik moeite met de zinnen.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het een origineel en eigentijds verhaal is.
    Psychologie: 8 punten, omdat de psychologische gevolgen van het niet weten wie je vader is, goed worden weergegeven.
    Eindoordeel: 8 punten

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Aantal berichten: 131

Spanning: ..9 punten, omdat het steeds spannender werd….

Plot: .9. punten, omdat het een goed plot is. ….

Leesplezier: ..8 punten, omdat ik er eerst wel even in moest komen….

Schrijfstijl: ..7 punten, omdat ik de indeling van de hoofdstukken soms wat verwarrend vond….

Originaliteit: ..9 punten, omdat het mijn eerste boek over TBS-sers is….

Psychologie: ..8 punten, omdat de meeste karakters goed uitgewerkt zijn.

Eindoordeel: .8,3. punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 351

Spanning: 8 punten, omdat de opbouw van het verhaal erg goed is. Spanningsboog bouwt op en zwakt dan weer af, op de juiste manier om het boek aantrekkelijk te houden

Plot: 7 punten, omdat de echte vader net iets te voorspelbaar was

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek lekker vlot leest en je meteen weer goed in het verhaal zit als je een dag niet gelezen hebt

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het taalgebruik helder en vloeiend is

Originaliteit: 9 punten, omdat de insteek, de onzekerheid van Elin over haar achtergrond, goed uitgewerkt wordt. Haar zoektocht in een tbs-kliniek en de wijze hoe zij zich gedraagt.

Psychologie: 7 punten, omdat het verhaal soms iets te voorspelbaar is.

Eindoordeel: 8 punten

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Spanning: 7 punten, omdat er voldoende spanning was maar ook weer niet echt heftig

Plot: 8 punten, door de plotwendingen

Leesplezier: 8 punten, omdat ik me prima heb vermaakt

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het wat oppervlakkig was en zeker verbeterd kan worden

Originaliteit: 6 punten, omdat er meer boeken zijn die spannend zijn

Psychologie:5 punten, omdat dit niet echt aan de orde kwam in het boek, niet voldoende uitgewerkt

Eindoordeel: 6,6 punten

Ann Janssens
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

Spanning: 7 punten, omdat het met momenten pure nieuwsgierigheid was dat je deed doorlezen, andere momenten was er wel pure spanning aanwezig.

Plot: 8 punten, omdat de waarde aard van de vader tot op het einde geheim bleef.

Leesplezier: 7 punten, omdat het een aangenaam, vlot leesbaar boek was.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl was … mede ook door de makkelijke taal en beperkt aantal personages.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het best wel eens iets anders is … vooral de twist op het einde ivm de vader heeft me totaal verbluft doen staan.

Psychologie: 8 punten, omdat het niet enkel om de zoektocht gaat … het gaat ook om vertrouwen, het geloof in de mens. Mij deed het boek alleszins toch stilstaan ivm vooroordelen.

Eindoordeel: 7,6 punten

laure89
    Bijdrager
    Aantal berichten: 23

Spanning: 7 punten. Ik heb het boek snel uitgelezen en wou ook steeds verder lezen om te weten hoe het verhaal afloopt.

Plot: 8 punten. Ik had het einde van het verhaal niet zien aankomen, vond het een verrassende wending.

Leesplezier: 7 punten. Ik vond het een aangenaam boek dat vlot leest.

Schrijfstijl: 7 punten. Dit was het eerste boek van de auteur die ik las, ik was dus niet bekend met haar schrijfstijl. Ik vond het aangenaam dat het korte hoofdstukken waren.

Originaliteit: 8 punten. Vooral het einde had ik zeker niet kunnen voorspellen.

Psychologie: 8 punten. Ik vond het interessant dat we de leefwereld van tbs’ers beter te leren kennen.

Eindoordeel: 7,5

chantalvl
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Spanning: 9,5 punten, omdat de spanning er steeds in bleef zitten.
    Plot: 10 echt niet verwacht lekker veel twist.
    Leesplezier: 10 punten, omdat heb me geen moment geërgerd, en met plezier gelezen.
    Schrijfstijl: 9,5 punten, omdat genoten van de vele mooie zinnen
    Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog nooit een boek over TB’s heb gelezen.
    Psychologie: 9,5 punten, omdat Ilse alweer diep onder mijn huid is gekropen, en me aan het nadenken heeft gezet.
    Eindoordeel: 9,75 punten

9,5 x 3 en 3×10. 9,75

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.