Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 118: Laatste weduwe Laatste weduwe, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1476
    #21558 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 18

Ik ben inmiddels op blz. 180 aangeland.
    Dat het verhaal vanuit diverse personen wordt verteld, vind ik leuk. Zo krijg je de gebeurtenissen vanuit verschillende kanten te zien. Dat maakt het spannender en zo leer je de hoofdpersonen nog beter kennen.
    Ik ben benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen.

Janny
    Bijdrager
    Post count: 8

Ik ben inmiddels op de helft van het boek. Het leest lekker vlot en de spanning blijft er goed in, zodat ik nieuwsgierig wordt naar de afloop. Het verhaal wordt steeds verteld vanuit de hoofdpersonen Will, Sara en Faith en overlapt elkaar in tijd, zodat je het vanuit verschillende gezichtspunten ziet. Je krijgt op deze manier een volledig beeld van de situatie. De opbouw van het verhaal is goed, zoals je ook van Karin Slaughter mag verwachten.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 136

Ik ben inmiddels bij blz. 200 aangekomen. Heerlijk die schrijfwijze waarbij het verhaal verteld wordt vanuit diverse personages. Karin schrijft weer vol emotie en gaat ook in dit boek de gruwelijke scenes niet uit de weg. Tot nu toe een boek vol spanning, vanavond gauw weer verder!

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 145

Ik ben nu iets over de helft van het boek. De indeling van de hoofdstukken in zowel persoon als tijd (met overlapping) is geniaal. Zo kun je je heel goed inleven in de personen. Het leest heerlijk.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nee, tot nu toe heb ik nog geen idee wat me te wachten staat.

ilse buylinckx
    Bijdrager
    Post count: 9

Inmiddels ben ik bijna op de helft van het boek. Het boek is meteen spannend vanaf het eerste hoofdstuk, niks traag opstarten, rustig opbouwen of even in het verhaal komen, je zit er meteen in!
    Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven beschreven, vaak wordt er weer een sprongetje terug gemaakt in de tijd om dezelfde gebeurtenis nogmaals vanuit een ander perspectief te vertellen. Hierdoor beleef je het verhaal dus vanuit verschillende kanten.
    Er gebeurt veel in het verhaal, je met er wel bijblijven met je koppie. Maar door de spannende verhaallijn is dat geen probleem.
    Vandaag een heerlijke zondag voor de boeg om lekker te lezen.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 27

Ook ik ben inmiddels op de helft van het boek. Wat een spannend boek. Het is jammer dat ik niet de hele dag kan lezen. Spannend vanaf het begin en goed te volgen ook al wordt het door verschillende personen verteld steeds. Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Ik had geen verwachting van de verhaallijn, maar vind het bijzonder spannend en goed in elkaar gezet. Ik ken de boeken van Karin Slaughter nog niet, maar dit beloofd al veel goeds.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 59

Oh wat een goed boek weer. Heb het bijna uit en het kost me moeite om het weg te leggen. Maar ja ik moet nog wat vragen beantwoorden. Opmerkelijke citaten ? Ach deze zin sprong er voor mij wel uit ;” Met Sara was het anders . Haar verliezen, van haar beróófd worden, voelde als sterven.” Blz 93
    De verhaallijn ontwikkelt zich zoals een Karin Slaughter boek betaamd, de spanning pakt je gelijk en wordt verder mooi uitgewerkt/ opgebouwd.
    Soms was er een zin die ik moest herlezen maar deze zin kan ik nog steeds niet plaatsen :blz 338 Hij hield het midden tussen een spons en een schaduw……

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 142

Citaat: ‘Ze was al verliefd op hem maar ze wist niet hoe ze van hem moest houden.

Ik begin nu te twijfelen of ik al eerder iets van Will Trent heb gelezen. Ik kan het me niet herinneren. Het is een hele serie maar ik heb niet het gevoel dat ik iets mis. De schrijfster doet uitgebreid uit de doeken wie de personages zijn en schetst hun achtergrond.
    Ik vind het boeiend en heel spannend tot nu toe ( pagina 150) Zowel de onderlinge relaties als de spannende gebeurtenissen houden me haast ademloos aan het boek gekluisterd.
    Het boek leest heel snel en de goeien zijn tot nu toe goed te onderscheiden. Ik heb wat meer moeite met de kwaaie pieren in dit boek. Ik haal ze door elkaar vanwege hun valse namen en weet nu echt niet meer wie wie is.
    Maar het is spannend.
    Had ik al gezegd dat het spannend was?
    Het is echt heel spannend 😉
    Ik wil nu graag weten hoe het verder gaat.

Corinanetten
    Bijdrager
    Post count: 5

Ongeveer op de helft van het boek. Het is net zoals verwacht al erg goed in opbouw van spanning. Weer even inkomen in de personages vooral omdat er wordt gewisseld tussen de hoofdpersonen maar nu ik er weer eenmaal inzit zoek ik elke vrije minuut om door te lezen. Tot zo ver goed opgebouwd en voldoende trekking om door te lezen.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 53

Tot nu toe vind ik het een geweldig en spannend boek. Maar ben ook groot fan van Karin Slaughter. Vanaf het begin is het al boeiend en de spanning zit er goed in. Wel moet ik er goed mijn aandacht bijhouden en af en toe ee zin even overlezen gezien alle namen etc. Maar dat doe ik graag. Elk hoofdstuk wisselt zich af met een ander personage en met een datum en tijdsaanduiding. Zo kun je steeds zien vanuit welk personage het verhaal wordt verteld en blijft het voor mij overzichtelijk. Ben nu op iets meer san de helft. Overdag helaas nu wat minder tijd om te lezen, maar zodra het even kan, roept het boek mij weer.

Opmerkelijke citaten: ….vond het eerder mooie zinnen:
    – In plaats van het bos af te speuren moest ze naar de individuele bomen kijken. Zodra de link was gelegd, ging ze door naar de volgende boom. Alleen zo kwam ze het hele bos door. (Blz 135).

– Op blz 151.. staat halverwege de blz: ‘Ze maakte zich zorgen om Will’. Is dit een fout of mis ik iets?

– Je gehad het lichaam, niet de patiënt. (Blz 160).

– Misbruik blijft je altijd bij. Het zit in het DNA van je schaduw. Je draait je om, en het is er nooit níet.

Ik ga nu weer lekker verder lezen. Tot nu toe vind ik het boek goed opgebouwd en spannend.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 46

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Neen

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ja

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Het enige dat mij verward is dat in de tijdsplanning er een soort van eind- of tussentijd wordt genoemd dieverderniet meer terugkomt

Nel
    Bijdrager
    Post count: 23

1 Een opmerkelijk citaat vind ik: Omdat,omdat als je iemand dood
    ook een stukje van jezelf dood. Daar schrok ik van. Zelf iemand
    die een mens gedood heeft moet dat wel iets doen.
    2 Beter dan verwacht door de spanning en snelheid waarmee alles gaat.
    3 Je moet als lezer wel goed bij de les blijven maar daar houd ik wel van.
    Het heeft mij zeker niet gestoord.

Marjolein Schrage
    Bijdrager
    Post count: 8

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Inmiddels ben ik beland op pagina 256. Een niet zozeer opmerkelijk als wel beklemmend citaat is het volgende: “Dash klopte op zijn been. Voorzichtig klauterde Grace op zijn knie. Ze stopte haar vingers in zijn mitella. Hij streelde haar haar. Sarah kon het niet aanzien. Misschien verbeeldde ze het zich, maar het had iets verontrustends zoals Dash zijn kinderen aanraakte.” “Joy leek het niet gênant te vinden om bij haar vader op schoot te zitten. Gezien de afzondering waarin ze leefden en de kinderlijke manier waarop ze gekleed waren, was ze wellicht minder volwassen dan de gemiddelde vijftienjarige. Toch kreeg Sara het benauwd van de situatie.”
    Ditzelfde beklemmende gevoel had ik tijdens het lezen van het boek De meisjes van Emma Cline, of het lezen over sektes als bijvoorbeeld die van Charles Manson. Onder het mom van dat de Grote Leider alles mag, misbruikt deze alle vrouwen en zijn alle kinderen in het kamp waarschijnlijk van hem, in dit boek dus van Dash, echt gruwelijk. En ook die kinderen worden weer, ook op zeer jonge leeftijd, misbruikt. Brrr….

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja, waarbij het bijzonder is dat dezelfde situaties steeds vanuit andere gezichtspunten verteld worden, origineel.

3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ze zijn mij niet opgevallen in dit boek, of ze zijn er gewoon niet.

Jeanine1201
    Bijdrager
    Post count: 22

Wat is het wederom een geweldig verhaal!

Karin Slaughter wist mij vanaf het eerste begin goed te pakken tijdens het lezen. Heel boeiend hoe ze het tijdstip 13.37 uur vanuit verschillende perspectieven heeft beschreven. Je krijgt een goed en duidelijk beeld van wat er gaande is.

De opdracht voorin het boek is een citaat van Kurt Vonnegut. Dit verraste mij. Ik ken hem alleen als sciencefiction schrijver. Op Google vond ik dat hij meerdere genres schreef. Ik ben erg benieuwd hoe dit citaat in verband staat met het verhaal.

“Telkens als Will de oprit opreed, voelde hij zich net neef Jethro Bodine uit The Beverly Hillbillies.”
    Deze zin vond ik grappig, maar het maakt tegelijkertijd ook zien welk klasseverschil er zit tussen Sara en Will. Sara had het eerder over het huis van haar tante, maar toen kreeg ik niet de indruk dat het zo een extreem grote en waardevolle villa zou zijn.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.