Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 118: Laatste weduwe Laatste weduwe, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1451
    #21564 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Laatste weduwe een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Karin Slaughter  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Karin Slaughter  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Marjolein Schrage
    Bijdrager
    Post count: 8

De plot

1. Het plot is eigentijds, organisaties als IPA zijn helaas actueel met aanslagen op onschuldige burgers.
    2. Hier weet ik geen antwoord op.
    3. Ik had wel verwacht dat er iets groots zou komen en dat het dan op kleine schaal zou eindigen, zonder dat er helaas te voorkomen was dat iets van de aanslag lukte. En wonderlijk dat Dash zelf de belichaming is van wat hij verafschuwt.

Algemeen

4. Ik moest even inkomen, maar op een gegeven moment greep het me en wilde ik het uit hebben.
    5. Het leest vlot, maar hapert voornamelijk door de wat lange beschrijvingen/uitweidingen over details mbt medicijnen, politieke kwesties, operaties enz.
    6. Helaas realistisch

Dit boek

7. Als unieke van dit boek zou ik de wisselende perspectieven van hetzelfde moment willen noemen.
    8. Ga vooral zo door, maar laat de te gedetailleerde beschrijvingen achterwege. En wellicht een nieuwe serie met nieuwe personages?

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 132

De plot
    1. Vanaf het begin van het boek is al snel duidelijk dat het verhaal draait om een organisatie welke niets schuwt om haar idealen te bereiken. Dat de IPA en dan met name Dash zó ver zou gaan, had ik niet verwacht. Dit vond ik best een schokkend gegeven, stel dat dit in de realiteit ook zou gebeuren?
    2. De verhaallijnen vanuit de diverse personages kwamen mooi bij elkaar. Doordat de hoofdstukken steeds wisselen qua personage blijft er een constante spanning aanwezig.
    3. Ik had verwacht dat er een aanslag gepleegd zou worden maar ik kon niet bedenken dat Dash zelfs zijn onschuldige kinderen voor zijn “strijd” opofferde. De wijze waarop Slaughter de doodsstrijd van deze onschuldigen beschrijft vond ik zeer heftig.

Algemeen
    4. Laatste weduwe boeide mij heel erg. Het onderwerp biologische oorlogvoering vond ik beangstigend en boeiend tegelijk.
    5. De schrijfstijl van Karin Slaughter werkt verslavend. Zij weet de lezer te boeien met het onderwerp waar zij waarschijnlijk ook veel research naar gedaan heeft. De vlotte en beeldende schrijfstijl vanuit wisselende perspectieven is een echt handelsmerk van haar geworden.
    6. Dat zouden voor mij meerdere noemers zijn, ik denk dan al gauw aan meeslepend, realistisch en huiveringwekkend.

Dit boek
    7. Nee dit is een uniek boek. Ik had nog geen boek gelezen welke biologische oorlogvoering als thema heeft. Meervoudige perspectieven heb ik wel vaker meegemaakt maar gelijktijdig was toch ook wel heel bijzonder.
    8. Ik ben blij dat de Ex van Will van het toneel verdwenen is. Verder zou ik niets willen veranderen aan de personages en ik kijk dan ook uit naar een volgende “Will Trent” om te verslinden.

Nel
    Bijdrager
    Post count: 23

Vragen na het lezen 2.

De plot.

1. Het plot vind ik triest maar actueel, zeker omdat er onschuldige mensen het slachtoffer zijn.
    2. Goed opgebouwd en alles klopt.
    3. Ja en nee, wel een aanslag maar dat de mensen uit het kamp allemaal de dood zouden vinden niet.

Algemeen.

4. Van de eerste tot de laatste bladzijde had het mij aandacht. Spannend tot de laatste bladzijde
    5. De schrijfstijl is boeiend en maakt je nieuwsgierig. Je moet wel bij de les blijven maar het verveelt geen moment.
    6. realistisch, eigentijds, en ook menselijk.

Dit boek

7. Nee dit is zeker geen doorsnee boek. Door het vanuit meerdere perspectieven te beschrijven en het dan zo te laten lopen is
    uniek. Het is daarbij ook prima te volgen.
    8. Gewoon zo door gaan, door het schrijven wordt ze steeds beter en dat is wat haar zo uniek maakt.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 142

De plot
    Wat vind je van het plot?
    Het plot is prachtig uitgewerkt. Het is heel sterk en heel goed opgebouwd.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De structuur is zeer goed uitgewerkt. Er wordt vanuit 3 personages naar toe gewerkt. Zeer goed gedaan.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, uiteindelijk had ik dit einde niet verwacht. Het is telkens een vraag waar alles toe leidt.

Algemeen
    Vond je Laatste weduwe een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, het is een heel spannend verhaal. Ik moest af en toe moeite doen om tijd te maken voor iets anders.

Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het boek is heel begrijpelijk geschreven. Dingen werden zeer goed uitgelegd.

Stel….Karin Slaughter  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek is akelig realistisch. Ik moet er niet aan denken dat dit in werkelijkheid gebeurd.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind dit boek uniek omdat het verhaal vanuit 3 verschillende personen wordt verteld. Het trekt je mee het verhaal in.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Karin Slaughter  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee, ik heb geen advies.

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

ilse buylinckx
    Bijdrager
    Post count: 9

Plot;
    Ik vond het een zeer spannend plot, het is een realistisch thema van deze tijd. Daardoor ook schokkend en spannend.
    Het is goed opgebouwd, vanuit verschillende perspectieven wordt soms dezelfde gebeurtenissen beschreven.
    Het precieze einde had niet helemaal zo verwacht maar wel in die richting.

Algemeen;
    Het is een spannend boek dat je meteen pakt. Je wilt steeds verder lezen, een voorwaarde die een goede thriller moet hebben volgens mij.
    Tijdens het lezen moet je wel bij de les blijven, anders mis je belangrijke informatie. Vooral aan het begin met de namen van de leden van de IPA. Maar het is geen zwaar boek, het leest toch ook ontspannend.
    De boeken van Karen Slaughter zijn meeslepend, realistisch en spannend.

Dit boek;
    Is uniek door het thema, biologisch oorlog voeren. Boeken met dit thema heb ik nog niet gelezen.

Karen ga zo door met deze boeken, hopelijk kun je het schrijven van dit soort boeken nog lang doen.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 59

Plot :
    1, ik vond het een heel modern plot, ik heb nog geen boek gelezen dat zo’n (helaas) eigentijds thema behandeld. De IPA en zijn denkbeelden zijn beangstigend maar denk ik wel reëel.
    2, de structuur zit knap in elkaar. Vanuit 3 personages wordt er naar het eind van het verhaal toe gewerkt wat erg speciaal is.
    3, het einde zat goed in elkaar. Ik hoopte dat de ontknoping minder dramatisch zou zijn maar het was wel geloofwaardig. Het verhaal “moest” gewoon zo eindigen.

Algemeen :
    4, Laatste weduwe, vond ik een boeiend verhaal, wel duurde het langer voor mij om erin te komen. Dit kwam vooral omdat Karin erg stoeide met de namen van de aanhangers van de IPA. Ik ergerde me aan de overvloed van namen.
    5, de schrijfstijl van Karin bevalt me goed. Ik lees haar boeken met veel plezier maar vond het deze keer storend dat ze soms een te veel aan informatie gaf. Bij de politieke uitweidingen en chemische processen schakelde ik “uit”
    6, de boeken van Karin vind ik meestal zowel realistisch als menselijk, ook word je snel in het verhaal gezogen.

Dit boek ;
    7,Ik vind het een uniek boek, zowel het thema als het werken met de 3 hoofdpersonen. Een knap gevonden concept !
    8, ik ga zeker geen goede raad geven aan Karin, laat ze alsjebieft doorgaan met schrijven.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 45

De plot

Wat vind je van het plot?
    Niet heel spannend wel realistisch.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Verrassend begin door de tijdspanne waarin het verhaal begint vanuit de locatie/situatie de hoofdpersonen zich bevinden en wat er gebeurt.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ja had dit einde ongeveer verwacht…aanval op een regeringsgebouw

Algemeen

Vond je Laatste weduwe een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal boeide wel in de zin van wát er nu precies zou gaan gebeuren. Was wel heel lang beschouwend.

Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Vond deze schrijfstijl anders dan in haar andere boeken. Vind de eerdere boeken prettiger te lezen. Lijk wordt in vreemde situatie aangetroffen en van daaruit op zoek naar de dader.

Stel….Karin Slaughter  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Beschouwend realistisch

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Niet echt uniek in de algemene zin maar volgens mij wel nieuw voor Karin.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Karin Slaughter  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 18

De plot:

1. Het plot is spannend maar erg triest.
    2. De structuur van het plot zit goed in elkaar. Doordat het vanuit verschillende gezichtspunten wordt beschreven,
    is het extra spannend.
    3. Ik had dit einde niet verwacht en vond het erg heftig. Soms werd ik sterk geraakt door de gebeurtenissen.

Algemeen:

4. Ik vond de laatste weduwe zeer boeiend en vond het vaak moeilijk om te stoppen met lezen. Het beschrijft een
    interessant thema.
    5. De schrijfstijl is prettig en gemakkelijk te lezen.
    6. Dit boek typeer ik als heel aangrijpend. Ik werd geraakt door de gebeurtenissen.

Dit boek:

7. Voor mij was dit boek uniek. En dat komt vooral door het thema. Dat het door meerdere gezichtspunten beschreven
    wordt, heb ik al vaker in andere boeken meegemaakt. Voor Karin Slaughter is het echter de eerste keer en het
    beviel mij heel goed.
    8. Ik heb geen advies voor Karin, dat heeft ze niet nodig. Ze schrijft ontzettend goed en ik hoop zeker weer
    op een vervolg.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 140

De plot
    Het plot zit goed in elkaar, alleen vond ik het bij de ontknoping een beetje flauw dat Gwen weer terugkwam voor het tegengif. Niet dat ik iets beters had kunnen bedenken en het is ook niet zo dat het onlogisch is. Het zou misschien spannender zijn geweest als Sara met Gwen had moeten vechten want dan kwam haar eed als dokter in gevaar.
    Ze zou dan waarschijnlijk instorten en dat zou weer problemen geven tussen Will en haar. Misschien iets voor een volgend boek.

In het begin viel al meteen op dat hetzelfde verhaal vertelt werd vanuit het standpunt van Sara en van Will. Beiden merken andere dingen op op de plaats van de ontvoering. En kom ik toch niet snel tegen. Het was wel fijn dat die verschillen er waren want anders zou het saai zijn geweest. Ook Faith gezichtspunt is interessant. De afwisseling tussen de drie perspectieven maakt het verhaal levendig en boeiend. En het is goed uitgevoerd. Op het einde komen de drie verhaallijnen op een geloofwaardige manier samen. De losse eindjes worden opgelost en het is nu duidelijk wat er allemaal gebeurde in de Dash-kolonie.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik zag dit einde niet aankomen. Heel lang ging ik mee in het idee dat het om een vliegveld zou gaan. Het onderwerp Bloed en Bodem en het religieuze sektische gebeuren en de vrouwenhaat deed me al snel denken aan de Handmaids Tale van Margaret Atwood. Dat begon met een aanval op senatoren door zogenaamde buitenlandse terroristen waarna militaristische christen-fundamentalisten de macht overnnamen. En dat is precies wat IPA van plan is.
    Als Will Trent en Sara er niet waren geweest, zou de Amerikaanse samenleving eruit kunnen zien als de Handmaids Tale.
    Ik vraag me af of Karen Slaughter zich hierdoor mede heeft laten inspireren.Of dat het leven in de hedendaagse Verenigde Staten hiervoor genoeg inspiratie biedt.

Algemeen
    4. Vond je Laatste weduwe een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja ik kon helaas niet sneller lezen. Het boek was zo spannend dat ik dringend wilde weten hoe het verder ging. Ik ben geen moment afgehaakt.

5. Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het prettig lezen. Niet te makkelijk, niet te moeilijk, begrijpelijke taal en geloofwaardige karakterontwikkelingen.

6. Stel….Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ik vind het een realistisch, geloofwaardig en aangrijpend boek. Ik vond het ook spannend en boeiend. Bovendien is het zeer actueel
    En daarmee bedoel ik het thema, niet het feit dat het verhaal in de zeer nabije toekomst ligt. ( augustus 2019)

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het unieke is de actualiteit, de witte suprematie die de macht wil overnemen en terug wil naar een oudere conservatieve samenleving. Deze nationalistische sentimenten overheersen momenteel wereldwijd. Ook het gebruik van biologische oorlogvoering door binnenlandse terroristen is apart.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Karin Slaughter mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijf vooral zo doorschrijven Karin!

Janny
    Bijdrager
    Post count: 8

De plot
    1. Het plot was erg spannend en er gebeurden toch nog dingen die ik niet verwacht had.
    2. De structuur van het plot zat goed in elkaar. Ook tegen het einde bleef je het verhaal vanuit verschillende gezichtspunten zien, wat het erg overzichtelijk en duidelijk maakte.
    3. Gedeeltelijk wel, het was te verwachten dat ze een aanslag zouden willen plegen, maar toch gebeurden er nog wel dingen die ik niet aan had zien komen.
    Algemeen
    4. Ik vond het zeer zeker een boeiend verhaal, het heeft me tot de laatste bladzijde in z’n greep gehouden.
    5. De schrijfstijl van Karin Slaughter is prettig om te lezen. Ze legt alles duidelijk uit en het leest alsof je er zelf bij betrokken bent.
    6. Ik zou het boek realistisch, spannend en meeslepend willen noemen.
    Dit boek
    7. Ik vond het vooral uniek zoals er vanuit 3 gezichtspunten geschreven is waarbij de hoofdstukken elkaar in tijd overlappen. Zo krijg je het verhaal heel duidelijk.
    8. Niet echt een advies, vooral zo doorgaan. Ben benieuwd naar het volgende boek!

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 27

De plot
    1.Wat vind je van het plot? Super goed in elkaar gezet. Beangstigend omdat het verhaal zo vandaag zou kunnen gebeuren. Het is zo realistisch.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed uitgewerkt. Leuk dat de hoofdstukken vanuit verschillende hoofdpersonen zo bij elkaar komen met tijden enzo erbij. Geweldig gedaan.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had niet veracht dat Dash zover zou gaan. Heftig. Rillingen over mijn lijf.

Algemeen
    4.Vond je Laatste weduwe een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja absoluut boeiend en volle aandacht erbij.
    5.Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Omdat je steeds teruggrijpt in de tijd is het af en toe lastig te volgen, maar juist daardoor is het ook een fantastisch boek, dus zou het niet veranderen. Verder zeer begrijpelijk en prettig te lezen.
    6.Stel….Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? In die volgrode… realistisch, geloofwaardig en bovenal aangrijpend en zou er nog zenuwslopend aan toevoegen.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Uniek, ik ken geen andere schrijver die zo een verhaal schrijft.
    8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Karin Slaughter mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga vooral zo door. Ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen.

chris de man
    Bijdrager
    Post count: 43

De plot :

1) het plot komt af en toe akelig dichtbij. Er is tegenwoordig zoveel haat tegen andere rassen, tegen homo’s, tegen zij die anders zijn. Ook sekten vind je tegenwoordig weer veel al dan niet met een godsdienstige inslag. Een de opinie dat de man superieur is aan de vrouw lees je ook weer veel in de media.

2) ik hield van de structuur van het verhaal. Het wordt telkens beschreven vanuit het standpunt van een ander personage. Soms weten we meer dan de personages zelf omdat we het vernemen van een ander karakter.

3) ik had het einde zo ongeveer wel verwacht. Van zo een extreem karakter als dash verwacht je dat hij dat het uiterste gaat en letterlijk over lijken. Hij is een zeer narcistisch figuur die totaal geen rekening houdt met een ander, zelf niet met zijn vrouw en kinderen. Iedereen is vervangbaar behalve hijzelf.

Algemeen :

5) over het algemeen vond ik het prettig en gemakkelijk lezen. Er was een passage dat ik wat ingewikkelder vond nl. toen we te weten kwamen dat dash een pedofiel was die in het buitenland actief was geweest.

6) dit boek vond ik vooral aangrijpend. Met name de filosofie van dash greep me bij de keel.

Dit boek :

7) ik vond dit boek er zeker uitspringen. Door de sekte van dash en zijn walgelijke levensstijl en filosofie krijgen we een beeld hoe het er in Amerika (en andere landen) aan toe gaat en wat er kan gebeuren en wat er op het spel staat nl. vrijheid en gelijkheid.

8) Karin slaughter moet gewoon verder doen zoals ze bezig is en goede, spannende boeken blijven schrijven.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 53

De plot:

Het plot vond ik zeer sterk. Helaas is dit ook de realiteit. Het is beangstigend dat mensen elkaar dit kunnen aandoen.

Dit heeft Karin Slaughter weer erg goed neergezet. Je leest steeds vanuit de verschillende personages. Als lezer weet je daardoor net iets meer dan de personages en dat maakt het erg spannend.

3. Had je dit eind verwacht of had je dit niet zien aankomen?
    Dat het zo zo eindigen had ik niet verwacht. Wel het idee dat Dash ermee te maken zou hebben. Dit soort mensen denkt alleen aan zichZelf.

Algemeen

4. Vond je Laatste weduwe een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Jazeker, vanaf de eerste bladzijde tot aan het einde werd ik meegezogen in het verhaal. Ben groot fan van Karin Slaughter. Haar boeken zijn altijd spannend.

5. Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl van Karin Slaughter vind ik sterk en zeer goed. Op sommige stukken moest je echt je aandacht erbij houden en af en toe even teruglezen. Ze schrijft bovendien erg geloofwaardig.

6. Stel… Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’, etc. etc. Wat zou jou antwoord aan haar zijn.
    Het is actueel, geloofwaardig, realistisch, beangstigend en zeer aangrijpend.

Dit boek

7. Vind je dit een boek zoals er al zoveel zijn of het dit iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Karin Slaughter is de Queen of crime. Zij heeft de gave om van haar boeken iets unieks te maken. Oa door de perspectieven van de verschillende personages.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Karin Slaugther mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijf vooral zo doorgaan met schrijven. Ik kan nu al niet wachten op je volgende boek.

Jeanine1201
    Bijdrager
    Post count: 22

De plot

1. Wat vind je van het plot? Deze zit wederom fantastisch in elkaar, zoals ik van deze schrijfster gewend bent. Er zijn geen losse verhaallijnen.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed opbouwend, je krijgt als lezer steeds meer informatie over wat er gaat gebeuren. Soms ben je als lezer alwetend. Wat ik in dit boek knap vond, was hoe er met de tijd werd omgegaan. Dat je bijvoorbeeld op het tijdstip 08.58 uur precies de situatie vanuit meerdere personages kon volgen, je hebt als lezers op deze manier een goed beeld van de gebeurtenissen.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? het uiteindelijke doel waar mensen beschoten en gedood werden had mij verrast. De link met blikvoedsel had ik zelf al eerder gelegd, ik wist alleen niet de manier waarop het zou gebeuren.

Algemeen

4. Vond je Laatste weduwe een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Absoluut. Zelfs één bepaald stuk waar Faith tijdens een vergadering een enorme lading informatie over zich heen krijgt (en ik als lezer dus ook) vond ik niet onaangenaam lezen. het leestempo was iets lager dan in de rest van het verhaal, maar het was boeiende en vooral noodzakelijke informatie om het verhaal goed te begrijpen.

5. Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vind haar schrijfstijl erg aangenaam om te lezen. Toen ik eenmaal tijd had voor dit boek, het ik het in zo’n 7 uur gelezen, verdeeld over twee dagen.

6. Stel….Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Realistisch, ik kreeg zelfs de indruk dat ze met dit boek een statement wil maken dat ze het niet eens is met het huidige politieke klimaat, waarbij bepaalde zaken die verwerpelijk zijn, steeds meer als normaal worden beschouwd.

Dit boek

7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Karin Slaughter mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Het belichten van het huidige Amerikaanse politieke klimaat maakt het zo bijzonder. En als tip: schrijf zo door, elk boek is weer een juweeltje op zich.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.