Home Forums Leesclub 118: Laatste weduwe Laatste weduwe, Na het lezen #1

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 43

Karakters :

1) ik vind dat het karakter van Will evolueert. Hij toont meer zijn echte gevoelens aan Sara in plaats van zich sterk te houden. Ook de mama van Sara verandert een beetje door Will te laten deelnemen aan het gebed met de familie.

2) een favoriet personage heb ik niet echt. Ik had wel een personage dat ik het meest verfoeide : Gwen. Ik heb het er moeilijk mee dat ze zo licht gaat over het leven van haar eigen kinderen. Ondanks dat ze zelf ooit slachtoffer was, kon ik geen begrip tonen voor haar daden.

3) ik hoop dat de mama van Sara verandert door het verleden los te laten en Will te accepteren als nieuwe partner van Sara. Maar het ziet ernaar uit dat ze de eerste stap al gezet heeft.

De auteur :

4) de schrijfstijl is zoals het hoort bij dit verhaal. Je wordt in het verhaal meegezogen, er zijn cliffhangers aan einde hoofdstukken zodat je snel weer het volgende leest. Ook doordat het verhaal door verschillende personages verteld wordt, leest het als een sneltrein.

5) haar schrijfstijl is meeslepend en spannend. Ook zeer visueel. Je ziet het zo voor je ogen gebeuren.

6) ik lees sowieso al haar boeken.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 53

De karakters:

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren? Zo ja, hoe?
    Nee, voor mij evolueren de karakters niet. Sara, Will en Faith zijn intussen goede bekenden voor mij geworden naar aanleiding van de voorgaande delen. Als ik toch zou moeten kiezen dan zijn dit Will em Michelle.
    Will omdat hij worstelt met zijn verleden, Door het besef dat hij Sara bijna kwijtraakt komt hij meer bij zijn gevoel maar behoud hij toch zijn stoerheid. Michelle omdat zij van een hardwerkende vrouw, een vechter veranderd in een gebroken mens (door toedoen van een ander, vreselijk).

2.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meedt aan en waarom?
    Ik heb geen favoriete personage. Sara, Will en Faith hebben alledrie iets in zich wat ze sterk maakt. Verder kan ik gewoonweg geen begrip opbrengen voor mensen zoals Gwen en Dash. Hoe zijn ze tot zulke verschrikkelijke dingen in staat. Echter is dit helaas wel de realiteit.

3.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dit zijn?
    Nee, bij dit verhaal zijn de personages goed, helaas ook de slechte.

De auteur:

4.
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past? Zo ja of nee, waarom?
    Deze schrijfstijl pas echt goed bij Karin Slaughter. Wat ik zelf erg goed vond was dat het steeds werd verteld vanuit ‘Sara”, “Will”, en “Faith”, met datum en tijd. Op deze manier werd je in het verhaal gezogen en dat maakte het alleen maar spannender en was het nog moeilijker om het boek weg te leggen. Ook moest je goed opletten hoe en wat. Kortom: meeslepend.

5.
    Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.?
    Dit boek vond ik zeker filmisch en meeslepend. Sommige stukken zoals opmerkingen of gedachtegangen zijn staccato, wat ook weer goed in het verhaal past.

6.
    Laatste weduwe is weer een avontuur met Will Trent, is het lezen van dit boek voor jou aanleiding om de eventuele volgende en vorige boeken van Karin Slaughter ook te gaan lezen?
    Ik ben groot fan van Karin Slaughter. Heb al haar boeken bijna gelezen. Zeker weten dat ik de missende delen ga lezen en natuurlijk ook de eventuele volgende.

Jeanine1201
    Bijdrager
    Post count: 22

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

De hoofdpersonages (Will, Sara, Faith, Amanda, Michelle en Dash) wel. Zowel de oude bekenden als de genoemde personages groeien in dit verhaal. Je leert Michelle beter kennen en je begrijpt waarom de de dingen heeft aangepakt zoals ze deed. Dash groeide uit van een onbekende naar een levensgevaarlijke man, die in zijn eigen leugens gelooft.
    Ik vond de andere karakters vlak blijven. Wat ook goed was, zij hadden meer een bijrol.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Will, als sinds hij voor het eerst opdook in de boeken van Karin Slaughter. Hij is een man die een moeilijke jeugd heeft gehad en zich uiteindelijk, met behulp van Amanda, heeft weten te redden. Hij is aan de ene kant heel sterk, maar heeft iets vertederends over zich als hij buiten zijn werk met ‘normale’ mensen om moet gaan. Sarah helpt hem gelukkig erbij.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? In dit boek aan Cathy, de moeder van Sara. Ik vond het erg onbeschoft tegen Will. Ze had toch ondertussen al moeten weten dat haar dochter erg gelukkig is met Will.

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja absoluut, het is Karin Slaughters geheel eigen schrijfstijl. Het is spannend, goed plot, vaart in het verhaal, plotwendingen, ze schuwt geen nare momenten, soms heb je een sterke maag, maar nergens heb je het gevoel dat de schrijfster het overdrijft. Ze schrijft realistisch.

5. Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.: zie antwoord 4.

6. Laatste weduwe is weer een avontuur met Will Trent, is het lezen van dit boek voor jou aanleiding om de eventuele volgende en vorige boeken van Karin Slaughter ook te gaan lezen? Ik heb ze allemaal gelezen en in bezit. misschien dat ik ooit in de toekomst een keer een marathon ga houden en alle delen achtereenvolgens ga lezen. Maar dan ook beginnend met de dlelen met haar echtgenoot Jeffrey.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.