Home Forums Leesclub 118: Laatste weduwe Laatste weduwe, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1408
    #21562 |

Vragen ThrillZone leesclub Laatste weduwe                                        

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Laatste weduwe is weer een avontuur met Will Trent, is het lezen van dit boekvoor jou aanleiding om de eventuele volgende en vorige boeken van  Karin Slaughter ook te gaan lezen?

Nel
    Bijdrager
    Post count: 23

De karakters :
    1 Ja er zijn wel karakters die evalueren met name wil Faith noemen.
    Zij gaat steeds meer haar eigen weg en op haar gevoel af en trekt zich niets
    van haar baas aan. Ook geeft zij Will best wel de ruimte terwijl dat niet altijd
    mag en / of kan.
    2 Will daar ben ik helemaal weg van. Ze stoer, puur maar ook gevangen in zijn eigen verleden.
    Sara is gewoon zo stoer en ik vind haar geweldig.
    3. Aan Gwen en dan zou ik vragen Waarom? Je weet hoeveel pijn alles jou gedaan heeft en dan je kinderen
    dit aan doen, hoe kan je. Dan denk ik toch weer aan haar verleden en word ik toch iets milder.

De auteur

1 Ja dat vind ik zeker. Deze is snel, spannend en toch heel menselijk.
    2 Meeslepend. Je zit van de eerste tot de laatste bladzijde in het verhaal. Proef de woede, emoties
    en de onmacht van de personages.
    3 Ik heb al een aantal boeken van haar gelezen en steeds denk ik, kan het echt nog beter en ja hoor het
    lukt haar steeds weer om ons als lezer van de stoel te blazen. Verheug mij natuurlijk al op
    haar volgende boek

Nel
    Bijdrager
    Post count: 23

De karakters :
    1 Ja er zijn wel karakters die evalueren met name wil ik Faith noemen.
    Zij gaat steeds meer haar eigen weg en op haar gevoel af en trekt zich niets
    van haar baas aan. Ook geeft zij Will best wel de ruimte terwijl dat niet altijd
    mag en / of kan.
    2 Will daar ben ik helemaal weg van. Zo stoer, puur maar ook gevangen in zijn eigen verleden.
    Sara is gewoon zo stoer en ik vind haar geweldig.
    3. Aan Gwen en dan zou ik vragen Waarom? Je weet hoeveel pijn alles jou gedaan heeft en dan je kinderen
    dit aan doen, hoe kan je. Dan denk ik toch weer aan haar verleden en word ik toch iets milder.

De auteur

1 Ja dat vind ik zeker. Deze is snel, spannend en toch heel menselijk.
    2 Meeslepend. Je zit van de eerste tot de laatste bladzijde in het verhaal. Proef de woede, emoties
    en de onmacht van de personages.
    3 Ik heb al een aantal boeken van haar gelezen en steeds denk ik, kan het echt nog beter en ja hoor het
    lukt haar steeds weer om ons als lezer van de stoel te blazen. Verheug mij natuurlijk al op
    haar volgende boek

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 132

De karakters
    1. Voor mij evolueren de karakters niet, de meeste karakters zijn natuurlijk al bekenden en zijn onveranderd, wat ik ook prima vind. Wellicht dat Will iets beter met zijn trauma’s om kan gaan en zijn ex losgelaten heeft.
    2. Will spreekt mij het meest aan, hij heeft toch veel meegemaakt in zijn leven en weet alles nu een plaats te geven, mede dankzij Sarah is hij wat zachter maar toch heeft hij zijn stoerheid behouden.
    3. Ik zou niets aan de personages willen veranderen. Alhoewel ik de gedachtegang van de aanhangers van de IPA vreselijk vind, behoren deze zieke geesten tot dit spannende verhaal. Hier iets aan veranderen zou afbreuk doen aan het geheel.

De auteur
    4. Doordat de hoofdstukken wisselen tussen de verschillende personages wordt je nog meer het verhaal ingezogen, je beleefd het van verschillende kanten. Ja, voor mij past deze schrijfstijl heel goed bij dit verhaal, het blijft je boeien en continu is er een bepaalde spanning aanwezig.
    5. De schrijfstijl van Karin Slaughter is voor mij zeer filmisch, beeldend én bovenal boeiend. Volgens zijn haar boeken geweldig materiaal voor een filmmaker, ik kan mij niet herinneren dat er ooit een film van haar boeken gemaakt is?
    6. Vooraf was ik bang dat de personage Will Trent uitgemolken zou worden, gelukkig is dit niet het geval en een vervolg is dan ook héél welkom.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 43

ik ben nog aan het lezen en neem aan dat ik dus nu nog niets hoef in te vullen???

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 59

De karakters :
    1 Voor mijn gevoel evolueren ze niet, misschien komt dat omdat ik de karakters ken van de andere boeken die ik gelezen heb ?
    2 Mijn favoriete personage is ( na enig nadenken….) Will, hij heeft zoveel mee gemaakt en heeft er in de loop van de jaren mee leren omgaan. Dit is mede door zijn relatie met Sarah en ook wel door de andere personen in zijn leven.
    3 Wil ik een persoon veranderen ? ik zou de hele IPA organisatie willen veranderen, maar helaas is dat niet mogelijk. Er zijn mensen op deze wereld die zo denken.

Auteur :
    4 De schrijfstijl van Karin zuigt me als het ware in het boek. Deze keer heeft ze voor mij een nieuwe twist gebruikt. Het zelfde moment door de ogen van een ander persoon beleeft, wat ontzettend slim bedacht!
    5 Haar schrijfstijl boeit me elke keer weer, ze heeft sympatieke hoofdpersonen waar ik steeds meer over wil weten! Ik vond het deze keer wel jammer dat ze soms erg veel info gaf en dan bedoel ik niet over de omgeving etc maar de politieke of wetenschappelijke uitleg.
    6 Ik heb al heel veel boeken van Karin gelezen, maar op een gegeven moment ben ik de reeks “uit het oog “ verloren. Ik ben wel van plan om nu op te zoeken waar ik gebleven was zodat ik met het verhaal weer helemaal “bij” ben.

Marjolein Schrage
    Bijdrager
    Post count: 8

De karakters

1. Voor mij zijn de enige karakters die evolueren die van Faith (door haar tweede kind) en Will (doordat hij zich losmaakt van zijn verleden). Verder zie ik dat niet zo.
    2. Mijn favoriete personage is Faith, stoer wijf dat in staat is een lastige privé-situatie te combineren met een zware baan, topwijf !!
    3. Zoals al is aangegeven, die leden van de IPA, wat een zieke belevingswereld toch (alhoewel zij hetzelfde zullen zeggen van hun tegenstanders, alles is helaas relatief).

De auteur

1. De schrijfstijl past bij het genre, is een beschrijving die je in veel thrillers vindt, van mede het (gevoels-)leven van de personage. Origineel vond ik de vertellingen vanuit verschillende personages van hetzelfde moment.
    2. Ik zie niets specifieks aan Karin Slaughter’s schrijfstijl, maar ik vind wel dat het iets minder over de privé-beslommeringen/beschrijvingen van de “huishoudens” mag gaan. Dat ging me voor het eerst sinds ik haar boeken lees (en dat is al vanaf het begin) storen.
    3. Alle vorige heb ik al gelezen. Een volgende zal ik wel weer lezen (je wilt het toch niet missen…), maar ik merk dat ik een beetje uitgekeken ben op Will en Sarah. Misschien net als in een film of serie: na het happy end waarin ze elkaar kregen is het op een gegeven moment wel genoeg?

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 142

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, de karakters evolueren, niet altijd ten goede.
    Door het verhaal heen kom je erachter dat Michelle van een sterke vrouw evolueert naar een gebroken vrouw.
    Faith wordt juist weer sterker en luistert meer naar haar eigen gevoel dan naar haar baas.
    Will laat Sara ook meer toe in zijn leven, nog steeds niet praatgraag maar beetje bij beetje wordt hij losser.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Faith spreekt mij wel aan. Ze luister naar haar eigen gevoel en probeert op haar manier een andere manier van oplossing te vinden en toch haar baas tevreden te houden.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik vind alle personages heel goed uitgewerkt. Zelfs de verschrikkelijkste personen.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, het verhaal leest heel lekker. Door de gebeurtenissen op dezelfde tijd te laten verwoorden door 3 verschillende personen leef je meer mee met het verhaal.

Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik vind de schrijfstijl heel meeslepend en vasthoudend. Het laat je niet los, het laat je nadenken en het is moeilijk het boek weg te leggen.

Laatste weduwe is weer een avontuur met Will Trent, is het lezen van dit boekvoor jou aanleiding om de eventuele volgende en vorige boeken van  Karin Slaughter ook te gaan lezen?
    Jazeker, de boeken die ik nog niet heb gelezen zou ik zeker willen lezen.

ilse buylinckx
    Bijdrager
    Post count: 9

De karakters;
    De karakters zijn natuurlijk oude bekenden. Sara, Will en Faith. Sara en Will hebben elkaar helemaal gevonden, dat deel van de karakters ontwikkelt zich dus verder. Faith maakt zich steeds meer los van ‘het gezag’ en ontwikkelt zich door los te komen van anderen.
    Sara is mijn favoriete personage en ik zou niets veranderen aan de personages.

De auteur;
    Het verhaal is geschreven vanuit 3 perspectieven (Sara, Will en Faith). Het verhaal pakt je meteen, het is meteen spannend. Precies zoals we gewend zijn van deze serie.
    Ik heb (bijna) al haar boeken gelezen en ga zeker alle volgende ook nog lezen.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 43

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Will en Sara evolueren allebei waarin het gaat over hoe ze in hun relatie staan.

Heb je een favoriete personage?
    Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Will…hoe die groeit en omgaat met wat hij ooit was en nu is.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Neen

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vind de opbouw van dit boek een heel andere schrijfstijl hebben dan de andere boeken.

Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.Laatste weduwe is weer een avontuur met Will Trent, is het lezen van dit boekvoor jou aanleiding om de eventuele volgende en vorige boeken van  Karin Slaughter ook te gaan lezen?
    Ik vind de schrijfstijl beschouwend.
    De andere boeken van Karin heb ik gelezen.

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 18

De karakters:

1. het karakter van Faith evolueert. Zij wordt sterker en luistert goed naar haar eigen gevoel.
    Ook het karakter van Will evolueert. Hij laat Sarah steeds meer toe in zijn leven.
    2. Sarah spreekt mij het meeste aan. Zij is zo’n sterke vrouw! In dit boek maakt ze ontzettend veel verschrikkelijke
    dingen mee en toch weet ze zich staande te houden.
    3. Nee, ik zou aan niemand iets veranderen. Ze zijn zoals ze zijn. Goed of slecht.

De auteur:

4. De schrijfstijl past heel goed. Hij is anders dan in de vorige boeken. Het verhaal wordt nu verteld vanuit 3
    gezichtspunten. Dat maakt het nog een stuk interessanter.
    5. De schrijfstijl van Karin vind ik spannend en meeslepend. Je wilt echt weten hoe het verder gaat.
    6. Ik heb alle boeken van Karin Slaughter gelezen en zal dat ook zeker blijven doen.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 139

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Faith groeit in haar werkrol, ze is zeker carrière aan het maken en Amanda laat steeds meer aan haar over.
    Sara moet een beslissing nemen over hoe ze verder wil met Will en het hele drama helpt haar te beseffen dat ze van hem houdt. ( in het begin vraagt ze zich nog af hoe ze van hem moet houden, want ze is wel verliefd). Ze besluit dat ze met hem verder wil.
    Will beseft door haar ontvoering dat hij niet zonder haar kan en dat al het andere onbelangrijk is. Hij heeft de neiging zich de mindere te voelen.
    De relatie tussen Sara en Will gaat met sprongen vooruit nu ze elkaar bijna kwijt waren.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb zelden of nooit favoriete personages. Maar ik wil wel wat zeggen over mijn minst favoriete personages. In dit geval heb ik vooral moeite met zo’n Dash. We weten niet veel van hem af en daardoor kan ik ook weinig begrip opbrengen voor hem. Gwen is ook vreselijk maar haar gedrag is nog enigszins verklaarbaar omdat je weet dat ze sinds haar jeugd misbruikt is en ze getrouwd is met haar misbruiker. Ze is gewoon beschadigd en gestoord. Dash is een narcistische megalomaan.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik zou niets willen veranderen want het is wel interessant om te zien dat Sara’s eed van Hippocrates begrensd is. Eigenlijk lijkt ze zelfs wel een beetje op Glenn die ook niet alles in het werk stelt om haar kinderen te redden. Sara helpt ook niet iedereen terwijl ze dat wel zou kunnen. Het is een interessant thema want wat is belangrijker: zelf overleven of je eed naleven? Als je iemand redt terwijl je weet dat hij je om zeep gaat helpen, dan is het niet raar dat je daar nog eens twee keer over nadenkt.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Karen vertelt vanuit een wisselend perspectief en in de verleden tijd. De verleden tijd maakt het minder acuut en snel. Maar je kunt daardoor ook meer achtergrondinformatie geven zodat er niet alleen maar actie is. De achtergrondinformatie is heel boeiend. Het wisselend perspectief maakt het spannend en ook de dialogen wekken spanning. We zien de gebeurtenissen door de ogen van Faith, Sara en Will. Allen hebben ze een eigen stem en wereldbeeld. Zo is Faith behoorlijk sarcastisch en haar wereldbeeld is niet erg positief. Citaat Faith ‘Misdaad had nu eenmaal meer impact als een nederig politicus tot de slachtoffers behoorde’. Ze is feministisch te noemen.
    Sara is wat milder in haar wereldbeschouwing en naar andere mensen maar ook zij heeft kritiek op het feit dat vrouwen niet gelijk worden geacht als vrouwen ( bijvoorbeeld bij vervolging van verkrachting)
    Will is… ja gewoon Will! Een man van weinig woorden met de achtergrond van een schoffie. Ruwe bolster blanke pit zeg maar.

5. Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    De schrijfstijl vind ik erg meeslepend. De schrijfster gebruikt afwisselend korte en lange zinnen. Bij acties scènes is ze een stuk korter van stof maar staccato kun je het niet noemen, daarvoor is teveel uitleg aanwezig ( bijvoorbeeld in de vorm van een gedachtegang of andere uitleg na een emotionele uitroep als KLOOTZAK) Eigenlijk is alles mooi in evenwicht. Dat geldt ook voor de afwisseling actie, psychologie en achtergrond info. Van niets is er teveel.
    6. Laatste weduwe is weer een avontuur met Will Trent, is het lezen van dit boek voor jou aanleiding om de eventuele volgende en vorige boeken van Karin Slaughter ook te gaan lezen?
    Jazeker! Dit is heerlijk leesvoer. Als alle voorgaande boeken van Karin Slaughter zo zijn, moet ik ze zeker lezen.

Corinanetten
    Bijdrager
    Post count: 5

1. De meeste karakter heb je al leren kennen en zien groeien door de jaren/boeken heen. Ik kan niet specifiek zeggen dat 1 personage nu meer geëvalueerd is.
    2. Mijn favoriete personage blijft Sarah. Ergens voel ik me tot haar aangetrokken, haar lieve zachte kant, doorzettingsvermogen en de liefde die ze geeft.
    3. Ik zou niets aan de personages willen veranderen. De personages maken het verhaal, als je 1 persoon veranderd veranderd het gehele verhaal.

1. Schrijfstyle past absoluut bij het verhaal. Doordat je het verhaal vanaf meerdere kanten belicht blijft het erg spannend en zit je meteen in het verhaal.
    2. Schrijfstyle is spannend, meeslepend en tot op zekere hoogte redelijk realistisch waardoor dat je je goed kunt inleven.
    3. Ik heb bijna alle boeken van haar gelezen, wel alle boeken van de serie Sarah en Will. Ik was erg benieuwd of er nog diepte gang in de personages kon blijven na zoveel verhalen maar dat is absoluut zo dus als er een vervolg komt dan komt hij zeker in mijn boekenkast te staan!

Janny
    Bijdrager
    Post count: 8

De karakters
    1. Ik heb niet het idee dat de karakters evolueren. Het enige wat ik zou kunnen zeggen is dat de relatie tussen Will en Sara zich steeds meer verdiept. Helemaal nu hij haar bijna is kwijtgeraakt.
    2. Sara spreekt mij het meeste aan. Vind het een stoere vrouw!
    3. Nee, ik zou niet iets willen veranderen aan de personages, het was precies goed zo.

De auteur
    4. De schrijfstijl past inderdaad goed bij het verhaal. Opvallend is dat het vanuit 3 verschillende gezichtspunten is geschreven, die van Will, Sara en Faith en dat dit elkaar in tijd overlapt. Zo krijg je een veel vollediger beeld van het verhaal dan dat je het maar vanuit 1 gezichtspunt zou lezen.
    5. De schrijfstijl van Karin Slaughter is meeslepend. Je wordt direct het verhaal ingezogen.
    6. Ik had al een paar boeken gelezen van haar, maar nog niet alle delen met Will Trent. Ik heb er direct nog een paar gekocht  want wil ze zeker allemaal gaan lezen.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 27

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ik vind wel dat Will evolueert, want hij weet nu wat hij heeft en daardoor is hij gegroeid vind ik. De andere karakter vond ik niet evolueren.
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Sara, ze blijft zichzelf en sterke vrouw.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, dit is precies goed.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, wat een geweldige schrijfstijl. Van begin tot eind spannend.
    5.Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d? Ik vond het meer als een thriller. Wat een plot. Je bent gelijk in het verhaal, dus zeer meeslepend
    6.Laatste weduwe is weer een avontuur met Will Trent, is het lezen van dit boek voor jou aanleiding om de eventuele volgende en vorige boeken van Karin Slaughter ook te gaan lezen? De vorige boeken niet gelezen, maar ik wil absoluut de andere boeken ook lezen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.