Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 118: Laatste weduwe Laatste weduwe, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1451
    #21560 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Marjolein Schrage
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning: 8 punten, omdat je weet dat er iets afgrijselijks te gebeuren staat, maar totaal niet wat.

Plot: 7 punten, omdat duidelijk is dat er iets staat te gebeurenmaar hoe wordt alles opgelost?

Leesplezier: 6 punten, omdat de te lange beschrijvingen me stoorden.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot leest, maar tegengehouden wordt door de uitweidingen.

Originaliteit:7 punten, mede door de wisselende perspectieven.

Psychologie: 6 punten, omdat er voor mijn gevoeld teveel psychologie bij zat, en vooral die van Sarah ging me storen

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning: 9 omdat; Het verhaal ging direct met de ontvoering al spannend van start. Slaughter weet deze spanning gedurende het gehele boek heel goed vast te houden.

Plot: 9 omdat; Goed doordacht verhaal, het geheel klopt gewoon.

Leesplezier: 10 omdat; Tijdens het lezen van dit boek werd ik gewoon blij, eindelijk weer eens een boek waarbij je het jammer vind dat deze uit is, en dat na 500 blz.

Schrijfstijl: 8,5 omdat; Verslavende schrijfstijl, boeiend vlot en beeldend.

Originaliteit: 9 omdat; Het was mijn eerste boek waarin een thema als biologische oorlogvoering verwerkt was, het boek blijft wel even hangen en zet je tot nadenken.

Psychologie: 8 omdat; De demonen uit het verleden van Will en Sarah zijn nog steeds aanwezig. Ook laat Slaugher zien dat mensen veelal beïnvloedbaar zijn, denk hierbij aan de invloed die Dash op zijn IPA leden had.

Totaal 53,5 = 8,9

Nel
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning : 9 Van de eerste tot de laatste bladzijde op het puntje van mijn stoel.
    Plot: 8 Prima opgevoerd tot de ontknoping .
    Leesplezier 9 Genoten van de eerste tot de laatste bladzijde.
    Schrijfstijl 8 Prettig, beeldend en snel.
    Originaliteit 8 De biologische oorlogvoering is net weer even anders.
    Psychologie 7 Sara, Will en Faith hebben allen zo hun verleden dat past ook bij het boek.

Eindoordeel 49 = 8.2

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 142

Spanning: 10 punten, omdat vanaf het begin de spanning erin zit en deze verdwijnt niet.

Plot: 10 punten, omdat het plot geweldig goed is uitgewerkt. Het einde blijft onduidelijk.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik veel moeite had om het boek weg te leggen. Het houd me nog steeds bezig.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het boek prettig leest, bepaalde dingen worden uitgebreid en goed uitgelegd en dat komt het boek ten goede.

Originaliteit: 10 punten, omdat Karin geschreven heeft over actuele situaties. Het is niet ondenkbaar dat dit kan gebeuren. Ook origineel is hetzelfde tijdstip vanuit 3 personages te laten herbeleven. Zo wordt je als lezer nog meer het verhaal ingetrokken.

Psychologie:10 punten, omdat het boek, het verhaal je aan het denken zet. Je gaat je afvragen hoe je zelf zou reageren, hoe het mogelijk is dat mensen zo kunnen denken en handelen.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

ilse buylinckx
    Bijdrager
    Post count: 9

Spanning:9 omdat het verhaal me meteen in zijn greep had.

Plot:.8 omdat de verhaallijn spannend was, soms ingewikkeld maar toch te volgen.

Leesplezier:9 omdat ik merkte dat ik steeds weer verder wilde lezen

Schrijfstijl:9,5 moeilijkheidsgraad precies goed, niet te makkelijk, niet te moeilijk. Geschreven vanuit verschillende perspectieven soms dezelfde gebeurtenis.

Originaliteit:9 ik heb nog geen thrillers gelezen met ziektes als inzet in een ‘oorlog’.

Psychologie:9 tijdens het hele verhaal wordt je meegenomen in de gedachten van de hoofdrolspelers, heerlijk!

Gemiddelde beoordeling: 8,9

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 18

Ik kan alleen maar een 10 geven op alle onderdelen!
    waarom?

– de spanning wordt vanaf het begin opgevoerd. Wat gaat er gebeuren? Hoe loopt het af?
    Daardoor was het boek moeilijk weg te leggen.
    – de plot was heel goed. Ik had dit einde niet verwacht.
    – het leesplezier was groot. Ik vond het vaak jammer als ik moest stoppen met lezen.
    – de schrijfstijl is fijn. Het boek leest gemakkelijk en is erg beeldend.
    – het verhaal is erg origineel. Op de eerste plaats omdat het over een bijzonder onderwerp gaat. En op de tweede
    plaats omdat het vanuit verschillende gezichtspunten verteld wordt. Dat maakt het heel interessant om te lezen.
    – de psychologie speelt een belangrijke rol in dit boek. Diverse passages raakten me erg. Hoe sommige mensen denken
    en handelen! Bij Sarah was de psychologie ook belangrijk. Daardoor kon ze zich staande houden in haar situatie.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 59

Spanning, 8, zoals altijd bij Karin zat er gelijk spanning in het verhaal. Langzaam werd die opgevoerd zodat je graag door wilde lezen.
    Plot, 9 , het is een goed uitgewerkt verhaal met een einde dat overrompelend was.
    Leesplezier, 7, een wat lager cijfer omdat ik me met dit boek regelmatig ergerde aan de uitweidingen. Teveel info waardoor ik er op een gegeven moment maar over heen ben gaan lezen.
    Schrijfstijl ,7, Karin schrijft prima, het lagere cijfer komt door de overkill aan info die ze gebruikt heeft.
    Originaliteit, 10, zo knap dat het verhaal door 3 personen verteld wordt, in dezelfde tijdslijn. Ook het onderwerp is erg origineel, heftig maar helaas wel te plaatsen in onze tijd.
    Psychologie, 9, ontzettend knap hoe het verhaal in elkaar zat. Het verhaal werd uit meerdere punten belicht zodat je zelfs het standpunt van de badguys “begreep”. En dan de persoonlijke ontwikkelingen van de (voor mij ) 3 hoofdpersonen. Goed gedaan !

Gemiddeld kom ik uit op een 8,3 !

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 140

Beoordeling

Spanning:..8 punten, omdat het me steeds heeft weten boeien, alleen een gedeelte van de ontknoping was iets minder ….
    Plot:..8 punten, omdat het in evenwicht is, actie, psychologie en achtergrond en goed is opgebouwd met uitzondering van het stukje in de ontknoping. Dat vond ik een beetje toevallig en ook niet echt heel spannend.
    Leesplezier:..9 punten, omdat ik van a tot z heb genoten en het verhaal lekker las en de thematiek voldoende uitdaging bood. Ik bleef het hele boek door nieuwsgierig.
    Schrijfstijl:..8 punten, omdat het mooi in harmonie is. Dat geldt zowel voor de perspectiefwisselingen als voor de afwisseling tussen korte en lange zinnen. De schrijfster past ze op precies het juiste moment toe
    Originaliteit:..9 punten, omdat het thema actueel is en omdat zij biologische oorlogsvoering nu eens door binnenlandse terroristen laat gebeuren. Ik herken een link met de Handmaids Tale en er is ook maatschappijkritiek op vrouwonvriendelijke zaken.
    Psychologie:.9. punten, omdat de personages niet alleen geloofwaardig overkomen maar omdat je ook met ze kunt meevoelen en meeleven.

Gemiddelde beoordeling:..51 punten gedeeld door 6 is 8,5 punten

Janny
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning : 10 punten, de spanning wordt vanaf het begin al goed opgebouwd en dit blijft het hele boek zo.

Plot: 9 punten, het einde was voor een groot gedeelte wel voorspelbaar, toch gebeurden er nog dingen die ik niet verwacht had.

Leesplezier: 10 punten, met veel plezier dit boek gelezen, kon haast niet stoppen met lezen.

Schrijfstijl: 9 punten, prettige schrijfstijl, leest vlot

Originaliteit: 9 punten, het verhaal vanuit 3 gezichtspunten beschreven die elkaar in tijd overlappen vond ik erg goed.

Psychologie: 8 punten, de verschillende karakters en hun manier van denken was erg goed omschreven.

Gemiddelde beoordeling: 9,2

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 10 punten, omdat ik mij niet kan voorstellen dat het nog spannender kan. Van begin tot eind met spanning in mijn buik gelezen.

Plot: 10 punten, omdat hierbij hetzelfde geldt als bij spanning. Ik kan mij geen andere wending voorstellen.

Leesplezier: 10 punten, omdat het zo goed in elkaar gezet is dat het alle 492 blz geweldig was om te lezen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ik zelf veel boeken van Nora Roberts lees. Die schrijfstijl vind ik geweldig. Maar deze is juist verschillend, maar ergens ook weer niet. Ik zou er niets aan veranderen. Vooral zo doorgaan.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een actueel verhaal is, van begin tot eind met goede uitwerking. Wel een verwacht eind dat Will en Sara gaan trouwen. Niet hoe Dash handelt. Die had ik niet zien aankomen, erg origineel.

Psychologie: 10 punten, omdat.. nou, hoe verzin je dit toch bij elkaar? Het is wel een brein dat je zoiets bedenkt.

Gemiddelde beoordeling: 9,8 = 10 punten

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 59

@gonneke, ik heb al veel boeken van Karin gelezen en de opbouw van de relatie tussen Sara en Will gevolgd. Dat Will het nu over trouwen heeft gaf mij kippenvel, zo mooi dat hij dit doet. Het ontroerde mij en ik heb het stukje zelfs nog een keer gelezen!

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: 8 punten, omdat “vindt Will Sara op tijd?” Race tegen de klok maakt het spannend.

Plot: 7 punten, omdat ik het heel beschouwend vind en niet heel actief. Wel mooie inkijk in hoe één (of 2?) mensen men een kronkel in het hoofd een hele groep kan hersenspoelen. De slimheid om een virus te ontwikkelen… Moeilijk te omschrijven wat ik precies befoel

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek makkelijk wegleest.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat duidelijke beschrijving van het gebeuren waardoor het prettig leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik eerder nog geen boek heb gelezen waarin dit moordmiddel werd gebruikt

Psychologie: 7 punten, omdat ik meer had willen weten hoe Dash tot een en ander is gekomen. Verhaallijn over Brazilië(?) vertelt misschien iets maar daar wordt niet dieper op in gegaan. Ook vind ik het transport van de gevangene niet terugkomen in vervolg van het boek. Gaat dit wel of niet goed? Kortom ik blijf toch met wat vragen zitten en ga dan twijfelen of ik deze over het hoofd heb gezien.

Gemiddelde beoordeling: 7,4 punten

chris de man
    Bijdrager
    Post count: 43

Spanning : 8/10 door cliffhangers werd de spanning goed opgebouwd.

Plot : 9/10 vond de plot zeer actueel door de filosofie van dash en het idee van een biologische oorlogvoering.

Leesplezier : 9,5/10 wou constant doorlezen.

Schrijfstijl : 9/10 ben een fan van het idee om dezelfde gebeurtenissen door het oog van een ander personage te zien. Zou krijg je extra informatie of een andere kijk op bepaalde gebeurtenissen.

Originaliteit : 9/10 omdat het een actueel topic is met een eigen twist. Het einde was wel een beetje voorspelbaar maar doet geen afbreuk aan het verhaal.

Psychologie : 8,5/10 je keek door de ogen van het personage en las zijn gedachtegang. Enkel Gwen en Dash had ik nog iets dieper uitgewerkt gezien.

Totaal : 8,8/10 (prima boek en smaakt naar meer)

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 53

Dit boek geef ik op alle vlakken 10 punten.

– Vanaf de eerste zin tot aan het einde is het spannend en erg aangrijpend.
    – Haar schrijfstijl is erg goed en leest heerlijk weg.
    – Ze beschrijft actuele thema’s. Je kunt merken dat ze veel resaerch heeft gedaan wat betreft de IPA, FBI, medische wereld en politie.
    – psychologie komt ook veel aan de orde, bij elk hoofdstuk las je de gedachten van die personage alsof je het zelf was.
    – Het boek is gewoonweg niet weg te leggen.
    – Originaliteit is weer erg goed. Knap hoe Karin Slaughter dit heeft kunnen bedenken, erg realistisch. De gedachtengangen van Dash en Gwen kan en wil ik niet snappen. Verschrikkelijk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.