Home Forums Leesclub 134: Kwijt Kwijt, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 16

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Deze zin vind ik mooi: Soms is het leven dat we ons kunnen herinneren niet het leven dat we hebben geleid.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het verhaal leest vlot,en heeft mij helemaal in de greep,het boek is moeilijk weg te leggen

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    de foutjes die al genoemd zijn hierboven door andere lezers, zijn mij ook opgevallen. Niet storend verder.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 179

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Ook ik vind de eerste zin in het boek heel erg mooi. Soms is het leven dat we ons kunnen herinneren niet het leven dat we hebben geleid. Vaak zit ik zo in een verhaal dat me verdere quotes niet echt opvallen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Het verhaal verloopt prima alleen had ik gehoopt dat het wat spannender zou zijn. Het heeft tot nu toe alleen zo’n akelig onderbuik gevoel. Boeien doet het me zeker

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 227

Ik had zo’n zin in dit boek dat ik meteen ben begonnen. Het boek leest lekker. Goed taalgebruik. Sterke verhaallijn. Het verhaal ontwikkelt zich niet zoals verwacht. Ik vind het verrassend. Leuke personages ook. En wat een worsteling bij sommige personages (nee, geen spoilers). Heerlijk!

Het citaat op p.113 viel mij ook op. Sterk.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 101

opmerkelijke citaten

pagina 180-181 : ” De afgelopen twee jaren vermengen zich met het heden, als een deeg dat zich vermengt tot één geheel”

heel subliem gevonden in relatie tot de patisserie!

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het boek leest heerlijk vlot weg. Als lezer krijg je steeds meer informatie als een soort puzzelstukje aangereikt. Wel veel wisselingen in heden en verleden en ook vaak door elkaar heen. En toch word ik weer verrast en loopt de verhaallijn anders dan ik dacht dat het zou gebeuren. Maar dit verhaal op deze manier schrijven triggert alléén nog meer mijn nieuwsgierigheid.

Nog 2 kleine tekstuele opmerkingen:

Pagina 195: Laatste regel ….. wat er ook aan de hand is, het heeft impact om hem moet natuurlijk zijn op hem.

Pagina 203: Mijn woede zakt wanneer ik besef dat hij niet eens voelt dit één grote vergissing is …… moet natuurlijk zijn voelt dat dit één grote vergissing is.

Sandra J. Paul
    Bijdrager
    Post count: 34

Ik had zo’n zin in dit boek dat ik meteen ben begonnen. Het boek leest lekker. Goed taalgebruik. Sterke verhaallijn. Het verhaal ontwikkelt zich niet zoals verwacht. Ik vind het verrassend. Leuke personages ook. En wat een worsteling bij sommige personages (nee, geen spoilers). Heerlijk!

Dankjewel voor de fijne woorden!

Sandra J. Paul
    Bijdrager

pagina 180-181 : ” De afgelopen twee jaren vermengen zich met het heden, als een deeg dat zich vermengt tot één geheel”

heel subliem gevonden in relatie tot de patisserie!

Ik had voortdurend zin in taart bij het schrijven van dit boek. 😉

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Het verhaal verloopt prima alleen had ik gehoopt dat het wat spannender zou zijn. Het heeft tot nu toe alleen zo’n akelig onderbuik gevoel. Boeien doet het me zeker

Ik snap je woorden – ik ben een schrijver van onderhuidse spanning. Geen bloederige scènes, maar de menselijke natuur, dat is zo’n beetje mijn ding. Ben heel blij dat het je boeit!

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 181

Soms is het leven dat we ons kunnen herinneren niet het leven dat we hebben geleid. Deze zin werd al een paar keer genoemd maar die vind ik ook erg mooi.

Het boek liep anders dan verwacht! Ik vroeg le echt af waar het heen zou gaan maar de wendingen waren onverwacht!

Ik vond het ook heel goed geschreven. Ik las het echt heel graag. Niet zo’n nagelbijtende spanning maar eerder een ‘ik wil weten wat er allemaal aan de hand is’ spanning 😋. En daarom heb ik de laatste 100 pagina’s vannacht uitgelezen. Oeps. Daar ging mijn nachtrust.

pg. 83: vince is echter een uil. volgens mij moet het zijn ‘geen uil’

Vanaf hfst 31 is Jim plots in ‘zijn’ hoofdstukken in de ik-vorm geschreven. Vraag me af wat de reden is.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 300

Wat een begin weer van een boek. Dit wordt er eentje die ik moeilijk opzij zal kunnen leggen.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 101

Ik heb het boek inmiddels uit. Wat een verhaal, wat een gebeurtenissen, wat een wending op het laatst. Complimenten aan de auteur.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 66

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben tot nu toe niks tegen gekomen wat me echt opviel!
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik had eigenlijk geen verwachtingen. Van deze schrijfster heb ik nog nooit iets gelezen, dus laat ik me verrassen. Tot nu toe leest het makkelijk en vlot!
    3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Hier en daar een klein typefoutje is het enige wat ik ben tegen gekomen. Niet dat dit stoorde tijdens het lezen.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 300

pg 94: Zijn pa lijdt, maar dat kan de jongen tegenwoordig niet meer schelen. Dit tijd is voorbij. Zijn vader is een vat vol geheimen geworden. Raadsels die hij met neimand wil delen. Dus wat Vince betreft heeft hij dit allemaal aan zichzelf te danken.

Vind dat bovenstaande passage heel veel zegt… Heeft heel veel gevoelens weer… Vind het opnieuw een zwaar beladen thema, het overkomt je maar dat je je geheugen kwijt bent, dat je een totaal ander pesoon geworden was in twee jaar tijd en daar niets mee van weet. Net als de gebeurtenissen waarom je die andere persoon geworden bent.
    Waarom dat je eigen kind je “haat”. Pff, vind het een zwaar beladen thema, een zwaar boek om te lezen.
    Het grijpt me echt aan.

Het verhaal zelf en de schrijfwijze zorgen er wel voor dat het vlot te lezen is, en mijn nieuwsgierigheid wint het van de gedachten malen in me hoofd, om steeds verder te willen lezen.

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Ik vond het ook heel goed geschreven. Ik las het echt heel graag. Niet zo’n nagelbijtende spanning maar eerder een ‘ik wil weten wat er allemaal aan de hand is’ spanning . En daarom heb ik de laatste 100 pagina’s vannacht uitgelezen. Oeps. Daar ging mijn nachtrust.

sorry daarvoor 😉

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Ik heb het boek inmiddels uit. Wat een verhaal, wat een gebeurtenissen, wat een wending op het laatst. Complimenten aan de auteur.

Dankjewel voor de lieve woorden!

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Dankjewel voor de lieve woorden!

Vind dat bovenstaande passage heel veel zegt… Heeft heel veel gevoelens weer… Vind het opnieuw een zwaar beladen thema, het overkomt je maar dat je je geheugen kwijt bent, dat je een totaal ander pesoon geworden was in twee jaar tijd en daar niets mee van weet. Net als de gebeurtenissen waarom je die andere persoon geworden bent.
    Waarom dat je eigen kind je “haat”. Pff, vind het een zwaar beladen thema, een zwaar boek om te lezen.
    Het grijpt me echt aan.

Het verhaal zelf en de schrijfwijze zorgen er wel voor dat het vlot te lezen is, en mijn nieuwsgierigheid wint het van de gedachten malen in me hoofd, om steeds verder te willen lezen.

Heftig – bedankt voor je reactie!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.