Home Forums Leesclub 134: Kwijt Kwijt, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #24040 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 281

Het boek leest echt heel vlot en ik ben er al goed in opgeschoten. Het is ook spannend
    Ik heb wel een fout opgemerkt.
    Op pagina 97 staat er dat Ellen en Raf luisteren ……en dan een pagina erna staat er dat eenmaal thuis ze worden opgevangen door Ellen dus dit klopt niet

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 179

Ik ben nog niet zover dat ik deze vragen al voldoende kan beantwoorden dus kom er op terug

Sandra J. Paul
    Bijdrager
    Post count: 34

Het boek leest echt heel vlot en ik ben er al goed in opgeschoten. Het is ook spannend
    Ik heb wel een fout opgemerkt.
    Op pagina 97 staat er dat Ellen en Raf luisteren ……en dan een pagina erna staat er dat eenmaal thuis ze worden opgevangen door Ellen dus dit klopt niet

klopt en goed opgemerkt! De laatste zin is helaas bij redactiewerk blijven staan en werd me eerder deze week ook gezegd, maar is intussen al opgelost in het e-boek en voor tweede druk. Dank je voor de bemerking! Zo zie je maar weer dat we allemaal mensen zijn hé 😉

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 101

Het boek leest prettig weg. Vlotte en aangename schrijfstijl.

Ook ik ben een ‘klein’ foutje tegengekomen:
    pagina 32: dan had hij geweten dat zijn pa voortdurend hup nodig heeft moet natuurlijk ‘hulp’ zijn.

Ga snel verder lezen, want het is tot nu toe een interessant boek.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 41

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Pag 113 “Ben ik in jouw ogen nu een andere man?”vraagt Jim angstig. “Je kent me beter dan ik mezelf. Is er een verschil tussen de man die jouw patiënt was en wie ik vandaag ben?.
    “Dag en nacht , Jim. Ik heb nog nooit gesproken met de man die hier voor me zit.”zegt Mike ernstig.

Ik vond dit zo’n opvallende gebeurtenis. Het geeft zo duidelijk aan dat Jim de afgelopen twee jaar totaal anders is geweest dan daarvoor en nu weer. Het maakt het mysterie over wat er is gebeurd alleen maar groter.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het bleef me verrassen, dus niet helemaal. We weten dat er een stuk geheugen weg is en we krijgen als lezer steeds kleine stukjes informatie, maar het gaat toch steeds weer een beetje anders dan verwacht. Er is slechts 1 ontknoping die ik had voorzien, verder viel ik van de ene verbazing in de andere. Knap gedaan.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Helaas ben ik wel wat inconsequenties tegengekomen, een verwisseling van naam (is de schrijfster van op de hoogte), en Ellen die ergens is waar ze niet kan zijn. Maar het heeft het verhaal verder niet beïnvloed.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 166

Ook ik ben een ‘klein’ foutje tegengekomen:
    pagina 32: dan had hij geweten dat zijn pa voortdurend hup nodig heeft moet natuurlijk ‘hulp’ zijn.

Dit foutje ben ik ook tegengekomen. Het stoort me niet echt.

Ik ben nog niet zover in het boek maar wat een verhaal zeg! Ik moet me echt losrukken omdat ik andere verplichtingen heb maar het is heel moeilijk om te stoppen.

Bianca0602
    Bijdrager

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik ben niet echt iets tegengekomen. De teksten waar de hoofdstukken mee beginnen vind ik wel mooi en passend.

Nee, ik weet niet wat ik verwacht had maar het gaat compleet de andere kant uit. Iedere keer als ik denk te weten hoe het in elkaar steekt blijkt het weer anders te lopen.

Nog 1 foutje gevonden in hoofdstuk 32;
    ‘wat er ook aan de hand is, het heeft impact om hem.’
    Dit moet zijn op hem.

Zoals eerder geschreven heb ik echt moeite om het boek weg te leggen. Het verhaal blijft aan me trekken. Ik lees snel verder, jammer dat het vandaag al uitgelezen is.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 70
    1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ik vind de zin vooraan al erg mooi: Soms is het leven dat we ons kunnen herinneren niet het leven dat we hebben geleid. Iedereen beleeft de dingen op zijn of haar eigen manier, dus kunnen herinneringen daarom verschillen. Erg mooi.

3. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    4. Het verhaal leest als een trein. Ik voel ook echt de onrust en paniek groeien in Jim.

5. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    6. In het ebook: Pag 61 Vince en Raf worden verzocht -> (Aan) Vince en Raf wordt verzocht. En pag 64: Er zijn een aantal -> Er is een aantal. Aantal is enkelvoud.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Bianca0602
    Bijdrager

En weer verrast de schrijfster me, het verhaal gaat weer een andere kant op.

Nog 1 klein foutje in hoofdstuk 36;
    deeltjes van Captain America die ik voor mijn zoon heb gebakt … dit moet zijn gebakken.

Ik ga gauw verder want ik zit er helemaal in!

Sandra J. Paul
    Bijdrager

om je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik vind de zin vooraan al erg mooi: Soms is het leven dat we ons kunnen herinneren niet het leven dat we hebben geleid. Iedereen beleeft de dingen op zijn of haar eigen manier, dus kunnen herinneringen daarom verschillen. Erg mooi.

dank je! Dat was geen bestaande quote, maar mijn eigen uitvinding, haha.

Sandra J. Paul
    Bijdrager

om je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik vind de zin vooraan al erg mooi: Soms is het leven dat we ons kunnen herinneren niet het leven dat we hebben geleid. Iedereen beleeft de dingen op zijn of haar eigen manier, dus kunnen herinneringen daarom verschillen. Erg mooi.

dank je! Dat was geen bestaande quote, maar mijn eigen uitvinding, haha.

En weer verrast de schrijfster me, het verhaal gaat weer een andere kant op.

Heel fijn dat te horen!

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Pag 113 “Ben ik in jouw ogen nu een andere man?”vraagt Jim angstig. “Je kent me beter dan ik mezelf. Is er een verschil tussen de man die jouw patiënt was en wie ik vandaag ben?.
    “Dag en nacht , Jim. Ik heb nog nooit gesproken met de man die hier voor me zit.”zegt Mike ernstig.

Ik vond dit zo’n opvallende gebeurtenis. Het geeft zo duidelijk aan dat Jim de afgelopen twee jaar totaal anders is geweest dan daarvoor en nu weer. Het maakt het mysterie over wat er is gebeurd alleen maar groter.

Dankjewel! Ik heb deze scène er pas op het laatste ingeschreven, maar vond hem zo belangrijk omdat het hier een “buitenstaander” is die Jim beschrijft zoals hij was tijdens die afgelopen twee jaar.

Sandra J. Paul
    Bijdrager

Dankjewel! Ik heb deze scène er pas op het laatste ingeschreven, maar vond hem zo belangrijk omdat het hier een “buitenstaander” is die Jim beschrijft zoals hij was tijdens die afgelopen twee jaar.

Het bleef me verrassen, dus niet helemaal. We weten dat er een stuk geheugen weg is en we krijgen als lezer steeds kleine stukjes informatie, maar het gaat toch steeds weer een beetje anders dan verwacht. Er is slechts 1 ontknoping die ik had voorzien, verder viel ik van de ene verbazing in de andere. Knap gedaan.

Dankjewel! Dat is fijn te horen als een iemand die veelvuldig leest toch nog verrast kan worden. 😉

Sandra J. Paul
    Bijdrager

En pag 64: Er zijn een aantal -> Er is een aantal. Aantal is enkelvoud.

hoi Marije, ik zal het eens bespreken met mijn redacteur, maar ik dacht dat aantal enkelvoudig én meervoudig is. Daarom dat ik dus geen redacteur ben en zij wel. 😉 Bedankt voor de tip!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.