Home Forums Leesclub 134: Kwijt Kwijt, Na het lezen #2

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 41

De plot

1. Wat vind je van het plot? Ja heel goed. Verrassend.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Langzaam vallen alle puzzelstukjes op hun plek. Precies goed.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 1 ding had ik wel verwacht, de rest totaal niet.

Algemeen

4. Vond je Kwijt een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja zeker. Ik was heel nieuwsgierig en wilde door blijven lezen.
    5. Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vind dat ze prettig en begrijpelijk schrijft. Geen overdreven gedoe.
    6. Stel….Sandra J. Paul vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ik vond het verhaal spannend en realistisch. Sommige stukken waren aangrijpend. En geloofwaardig was het ook.

Dit boek

7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik ken geen boek wat hier over gaat, dus voor mij was het uniek.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga zo door, ik ben fan.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 221

De plot

Wat vind je van het plot? Verasend en zeer abrupt.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

Ik vind dat er zelfs tot aan het eind toe best wel wat gesprongen word tussen de personages. Waar in een boek verwarring langzaam tot een oplossing komt is het hier naar mijn idee juist andersom. Zeker helemaal op het einde word juist verwarring geschept en vraag je je een beetje af of je het hele boek wel goed begrepen had.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee zoals ik al inleidde dus totaal niet.

Algemeen

Vond je Kwijt een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Ja absoluut. Ik vond het ook leuk dat er tussen tijdstippen en personages gesprongen werd. Dat maakt dat je gedwongen word te blijven nadenken.

Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Nee ik vond het een prettige leesstijl . Ik heb geen moment gedacht dat ik vertraging opgelopen heb door het een of ander. Ook al lees ik niet zo snel meer, als ik las genoot ik daar wel van.

Stel….Sandra J. Paul vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Spannend verrassend en origineel.
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Nee vooral de psychologische ontwikkelingen en de verrassende wendingen vind ik erg origineel. Ook gewoon de scene van het banketbakken op zich is origineel.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga vooral nog veel meer boeken schrijven 🙂

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.