Home Forums Leesclub 134: Kwijt Kwijt, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1637
    #24048 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Kwijt  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul   prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Sandra J. Paul  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul    mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 311

De plot

Wat vind je van het plot?

Origineel, iemand die twee jaar van zijn leven kwijt is, daar ben ik nog geen boek van tegen gekomen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

Het plot wordt goed opgebouwd. Je krijgt steeds een puzzelstukje om de puzzel compleet te maken, zo blijft je aandacht volledig bij het boek.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Het einde had ik totaal niet zien aankomen! Wat een verrassende wendingen die er dan nog gebeuren.
    Algemeen

Vond je Kwijt een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Ik vond het verhaal heel boeiend, kon het boek moeilijk wegleggen.

Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Ik vind de schrijfstijl van Sandra, heel aangenaam, bij ieder nieuw boek verrast ze me opnieuw.

Stel….Sandra J. Paul vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Ik vond kwijt een boek met zware thema’s die je even doen nadenken. Heb het boek echt even moeten laten bezinken.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Het thema van geheugenverlies, maakt het boek uniek. Ben zelf niet zo’n boek tegen gekomen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Doe zo verder als je bezig bent. 🙂

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 181

De plot

Wat vind je van het plot? Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het plot zit goed in elkaar. origineel bedacht met het geheugenverlies en de verschillende personages in het boek waardoor alles op het einde bij elkaar komt.

Het einde was onverwacht.

Algemeen

Zeer boeiend om te lezen. Vooral vanaf het midden heb ik het boek in 1 ruk uitgelezen.
    Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Aangename schrijfstijl.
    Stel….Sandra J. Paul vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Het is vreemd dat een moeder zomaar haar kind achterlaat en enkel aan zichzelf denkt. Maar ik gok dat dit in het echte leven ook wel zou kunnen gebeuren. Het is geloofwaardig geschreven.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het thema van het boek is uniek. Heel mooi uitgewerkt.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Hopelijk schrijf je nog meer thrillers. (Andere genres mogen ook, maar ik ben vooral een thrillerlezer)

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 173

De plot

Plotwending na plotwending en dan nog tot de laatste paar woorden blijven verrassen. Geweldig!

Het plot is super goed opgebouwd. Het bleef tot het einde toe onbekend en spannend.

Nee, ik heb het totaal niet zien aankomen.

Algemeen

Vond je Kwijt  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond en vind nog steeds Kwijt een super goed verhaal. Ik kon het boek moeilijk weg leggen. Ik had nergens anders meer aandacht voor dus ja, het had mijn volledige aandacht van begin tot eind.

Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul   prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Haar schrijfstijl is super, het is gemakkelijk, begrijpelijk en mede daardoor ook dat ik het boek niet weg kon of wilde leggen.

Stel….Sandra J. Paul  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Realistisch, spannend, vasthoudend.

Dit boek

Voor mij is dit boek uniek. Het is zo geschreven dat je wilt blijven lezen, je kunt het moeilijk weg leggen en je kunt je helemaal inleven in zowel Jim als Vince.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik wil meer!! Ik wil je andere boeken ook lezen en ik hoop dat je op deze manier doorgaat.
    Ik heb met deze leesclub meegedaan naar aanleiding van de korte inhoudsopgave maar ik heb dit boek gebombardeerd tot 1 van mijn favoriete boeken dit jaar.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 108

De plot

Bijzonder origineel met diverse verrassende wendingen met een absolute twist op het eind die ik niet aan zag komen.

Goed opgebouwd. Er wordt gespeeld met de tijdsperspectieven. Je wordt in het heden en verleden geworpen.

Nee, het was een onverwacht einde voor mij.

Algemeen

Zekers te weten. Nu eens geen verhaal over dubieuze moorden maar een verhaal waarbij je geheimen mag ontcijferen. En ieder geheim is een puzzelstukje en je moet als lezer proberen deze puzzel op te lossen. En die puzzel wilde ik persé oplossen.

de vlotte, beeldende en meeslepende manier van schrijven zorgt voor een meer dan plezierig leesavontuur.

Beeldend en meeslepend.

Dit boek

Zekers uniek. Nu eens geen verhaal over dubieuze moorden maar een verhaal waarbij je geheimen mag ontcijferen. En ieder geheim is een puzzelstukje en je moet als lezer proberen deze puzzel op te lossen. En die puzzel wilde ik persé oplossen.

Blijf aub schrijven. ik heb je in ieder geval toegevoegd aan mijn lijstje met favoriete auteurs.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 41

De plot

Spannend, origineel en vol twists

Goed opgebouwd en vol verrassingen

Er zitten zoveel verschillende elementen in de ontknoping, net als je denkt dat je het snapt blijkt het toch weer even anders. Er is slechts 1 ding dat ik had voorzien, de andere dingen waren toch verrassend en onverwacht.

Algemeen

Ja zeker boeiend, ik werd constant getriggerd om door te lezen, om te willen weten wat er nu speelde.

Zeer toegankelijk om te lezen, de schrijfwijze was precies goed, niet te moeilijk, maar goed passend bij het verhaal.

Dit boek is spannend, realistisch en boeiend

Het kan toeval zijn, maar rond de tijd dat ik Kwijt las, las ik nog twee andere boeken waarbij iemand het geheugen kwijt was. Wat dat betreft is het niet uniek. Toch was het weer totaal anders dan de andere boeken, met name dat het niet weten zoveel spanning opriep, ook door de proloog waardoor je weet dat iemand het hoofdpersoon naar het leven staat. De afwisseling tussen hoofdstukken vanuit perspectief van Jim met Vince was ook wel erg prettig. Dan krijg je ook de andere kant van het verhaal te horen.

Gewoon doorgaan met schrijven, ik blijf de boeken wel lezen.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 66

De plot

Echt goed, mooi opgebouwd en heel verrassend.

De structuur is heel erg goed. Je blijft lezen doordat je steeds weer op het verkeerde been wordt gezet. Je moet gewoon weten hoe het afloopt.

Nee helemaal niet! Het was een onverwacht einde!

Algemeen

Een prachtig boeiend verhaal. Ook over een onderwerp dat ik nog nooit tegen ben gekomen!

De schrijfstijl heb ik ervaren als makkelijk, vlot lezend. Makkelijk taalgebruik!

Spannend, verrassend en meeslepend!

Dit boek

Ik vind het toch wel een bijzonder boek. Dit op basis van het thema wat in het boek zit verwerkt. Ik heb nog nooit een dergelijk boek gelezen over geheugenverlies.

Ga zo door!

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 180

Wat vind je van het plot? Geweldig. Tot het einde toe weet je gewoon niet hoe of wat. Er gebeurt dan ook zoveel dat je wel door wilt lezen
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed opgebouwd en vol spanning
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het was allemaal wel erg verrassend al zag ik sommige details wel aankomen. Ze heeft dit dan wel weer zo verpakt dat het toch verrassend bleef. Het moment op het laatst zag ik dus echt niet aankomen
    Algemeen

Vond je Kwijt een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Boeiend was het zeker al vond ik het halverwege iets te langdradig. Voor mij gevoel werd de oorzaak van het geheugenverlies dubbel verteld. Net als ik dacht van kom maar op gebeurt dit dan ook.Ook moest ik af en toe even terug bladeren om te kijken in welke tijd we zaten.
    Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het leest lekker vlot weg en is zeer toegankelijk.
    Dit boek is erg geloofwaardig en erg fantasierijk.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Door de thema’s die aanbod komen vind ik het wel een origineel boek.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Vooral door blijven schrijven

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 71

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hm… Nadat ik het boek uit had, moest het even bezinken. Zelfs nu weet ik nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Alle wendingen in het plot vond ik op een gegeven moment iets teveel.

3. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    4. Ik vond dat er teveel plotwendingen in zaten. Het paste wel allemaal mooi in elkaar en alle lijntjes kwamen mooi samen, maar ik blijf toch met een beetje raar gevoel achter. Geen idee precies hoe dat komt. Misschien vond ik het uiteindelijk te ver gezocht. Maar ontegenzeggelijk is het heel goed bedacht en in elkaar gezet.

5. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    6. Ik zat idd nog te wachten op een laatste twist. Ik zag hem niet helemaal aankomen, maar achteraf is dit de enige logische mogelijkheid.

Algemeen

1. Vond je Kwijt een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Ik vond het zeker boeiend. Maar op een gegeven moment dacht ik: oh, niet weer een wending in het verhaal.

3. Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    4. Haar schrijfstijl is prettig, niet te veel moeilijke woorden (niet dat ik daar moeite mee heb). Daardoor lees je makkelijk en vlieg je door het boek heen. Dat is een fijne kracht om te hebben als schrijver. Niet verzanden in ellenlange beschrijvingen van van alles en nog wat. Gewoon to-the-point.

5. Stel….Sandra J. Paul vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    6. Zeer spannend. Het onderzoeken van de menselijke psyche vind ik altijd fijn om te lezen. Ik ben zelf heel braaf en dan is het fijn om te lezen wat voor vreselijke dingen mensen kunnen doen en welke gedachten erbij komen kijken (of helemaal geen gedachten, maar meer impulsen).

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Er zijn meer schrijvers die de psychologie van de mens als onderwerp hebben en iedere schrijver heeft zijn eigen talent om het verhaal te vertellen. En de ene schrijfstijl ligt je als lezen beter dan de ander. Ik vond het een fijn boek om te lezen.

3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    4. Ik denk dat ik pas iets zinnigs kan zeggen als ik meer boeken van haar heb gelezen. En daarnaast: ik denk dat ze heel goed zelf weet wat ze wil. 🙂

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 130

De plot
    Wat vind je van het plot? Erg goed in elkaar gezet en zeker niet verwacht.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Leuk dat je door de verschillende tijdsvakken in het boek al bijna bij het plot bent en dan in één keer weer terug gaat om te lezen hoe er naar toe gewerkt is.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Totaal niet zien aankomen. Goed gedaan dus.

Algemeen
    Vond je Kwijt een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, ik vond het erg boeiend ook omdat er zoveel gebeurde en je steeds terug in de tijd en dan weer in de huidige tijd zat.
    Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Las prettig weg maar ik moest soms wel even schakelen tussen de verschillende jaren. Wat ik wel storend vond was de naam van de schrijfster onderaan de linker pagina en de titel van het boek onderaan de rechter pagina.
    Stel….Sandra J. Paul vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Ik vond het wel een aangrijpend verhaal, omdat er ook wel dingen gebeurde die best heftig waren.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vond het een boek wat iets specifieks had. Het deed mij denken aan de tv-serie ‘Ik weet wie je bent’ waarbij de hoofdrolspeler ook aan geheugenverlies lijdt.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik ben wel benieuwd hoe het Jim en Vince vergaat dus een vervolg zou leuk zijn.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 281

Wat vind je van het plot? Heel goed opgebouwd
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het gaat een bepaalde richting uit en dan weer anders en je weet niet waar het gaat uitkomen
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee ik had het zeker niet verwacht

Algemeen

Vond je Kwijt een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja ik kon het boek moeilijk wegleggen
    Vind je de schrijfstijl van Sandra J. Paul prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ze heeft een hele gemakkelijk te volgen schrijfstijl
    Stel….Sandra J. Paul vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? realistisch

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vind het toch uniek want dit had ik nog nooit gelezen . Om een moord op deze manier te willen uitvoeren is echt heel anders dan ik ooit al gelezen heb
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Sandra J. Paul mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Gewoon zo verder doen en dan lees ik de volgende boeken ook

Anna10
    Bijdrager
    Post count: 16

De plot

Fantastisch plot,heel goed opgebouwd en tot het einde bleef het hartstikke spannend.
    Heel goed opgebouwd,en tot het einde spannend
    Ik had het einde niet zien aankomen

Algemeen

Erg boeiend, veel plotwendingen en constant mijn volle aandacht
    Prettige schrijfstijl,maar je moet wel je hoofd erbij houden, er gebeurt veel
    Stel….Sandra J. Paul vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Realistisch,spannend en aangrijpend

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? geheugenverlies in boeken is niet uniek maar belanden in een soort van nachtmerrie-versie van je eigen leven weer wel
    Schrijf a.u.b nog veel meer van deze prachtige boeken

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 227

De plot

Kwijt is enorm goed opgebouwd met spannende elementen en een sterke verhaallijn met heel verschillende, eigentijdse elementen. Het verhaal wordt verteld vanuit meerdere personen en tijden. Door het heen-en-weer springen per persoon en per tijd krijg je stap voor stap meer informatie over oorzaak en gevolgen. De ontknopingen vond ik zeer verrassend. Waarschijnlijk ook omdat je zo vanuit de personages meeleeft door hoe het geschreven wordt, dat je niet alle elementen aan ziet komen.
    Algemeen

Kwijt is een boeiend verhaal. Het verhaal is goed en begrijpelijk geschreven. Ik vind dat Sandra sowieso boeiend, realistisch en geloofwaardig schrijft met altijd eigentijdse elementen. Daarnaast zijn er altijd aangrijpende passages, juist omdat zij de ontwikkeling van personages en relaties zo geloofwaardig omschrijft. De hoofdpersonages zijn bijna allemaal mensen waar je mee meeleeft en een beetje van gaat houden.

Dit boek

Ik vind Kwijt een geweldige psychologische thriller; origineel en heel goed opgebouwd met een geweldige en verrassende verhaallijn.
    Ik heb geen adviezen voor Sandra. Ik hoop dat ze door blijft schrijven en dat ze blijft varieren in genres. Ik heb nu 3 heel verschillende boeken van haar gelezen en vind het geweldig hoe ze bij zulke verschillende genres boeiend schrijft, je echt mee laat leven met de personages en haar boeken zo goed qua verhaallijnen opbouwt.

Op naar de Hall of Fame!

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 70

De plot

Het verhaal wordt verteld vanuit meerdere personen en tijden.

Het plot wordt goed opgebouwd. Door het heen-en-weer springen per persoon en per tijd krijg je stap voor stap meer informatie, leer je de personnages beter kennen.

Het einde had ik totaal niet zien aankomen! Ik snap het ook niet helemaal :(. Dit boek laat me verward achter.
    Algemeen

In het begin vond ik het langdradig. Eenmaal het spannend begon te worden, kon ik het boek moeilijk wegleggen.

Ik vind de schrijfstijl van Sandra, heel aangenaam, prettig geschreven.

Ik vond dit een psychologische thriller.

Dit boek

Het thema van geheugenverlies, maakt het boek uniek. Ook deze schrijfstijl heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Doe zo verder 🙂

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 54

De plot

Spannend, verrassend en verfrissend origineel
    Interessante opbouw vanuit de verschillende personen, tijdstippen en dan pats boem de waarheid en de epiloog.
    Het einde op zich wel. De dramatische wending in de waarheid niet maar inderdaad ook verklaarbaar.
    Algemeen

Ja het was zo spannend en onvoorspelbaar dat het me op het puntje van mijn stoel deed zitten. Niet omwille van de actie maar het spelen met de waarheid en verdraaien van alle feiten deed verder lezen omdat ik wou weten hoe de vork in de steel zat.

Sandra schrijft flitsend, to the point en met juist genoeg woorden om spannend te blijven. Vlotte schrijfstijl, geen ingewikkelde zinnen gewoon goed geschreven thriller en goed in elkaar gezet.
    Dit boek is flitsend en verrassend en het sleurt je mee midden in de geest van de personages. Kwijt is zonder twijfel een psychologische, goed onderbouwde en originele thriller.

Psychologische thrillers zijn er nog en met het oogpunt vanuit verschillende personages ook maar het aparte zit hem in het continu verrassen en verdraaien van de waarheid. Er wordt gespeeld met sterkte van karakters, tijd en natuurlijk de realiteit en niet het idee of hoop dat de personages liever wilden zien.
    Blijf zo verrassen en de lezer meetrekken in je verhaal. De plottwists pasten ook heel mooi in elkaar en de psychologische onderbouwing was uitstekend dus bij dit boek nee. Blijf vooral je hart volgen en in meerdere genres en talen schrijven. Je werkt je plot doordacht uit en doet research naar je onderwerpen dus met al deze combinaties ben ik met Kwijt een blije lezer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.