2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 48

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja zeker. Je komt steeds meer over de karakters te weten naarmate het verhaal vordert. Je begrijpt steeds beter waarom ze doen wat ze doen.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Jim, omdat hij degene was met het geheugenverlies. Het was interessant om te lezen wie hij was toen ie als t ware “blanco” was.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, niet dat ik zo weet.

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vind de schrijfstijl heel fijn. Ik kon zonder moeite een hoop hoofdstukken achter elkaar doorlezen. Ik heb het gevoel dat sommige auteur onnodig ingewikkelde woorden gebruiken. Sandra schrijft heel fijn.
    2. Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik weet niet goed hoe ik de schrijfstijl moet omschrijven. Ik denk dat ik voor meeslepend ga. Ik wilde steeds maar door lezen.
    3. Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen?
    Ik denk het wel. Dit smaakt naar meer.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 230

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Altijd evalueren karakters. Ik vind dat in dit geval vooral bij het hoofdpersonage het geval. Het heen en weer gespring tussen personages en tijdstippen vind ik ook iets toe voegen aan de evaluatie van meerdere karakters.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Ja het hoofdpersonage, eerlijk en hij heeft moeilijke keuzes moeten maken die je pas later begrijpt.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Misschien zou ik zijn zoon iets minder hard willen maken. Ook word het mij niet helemaal duidelijk wat er nou precies allemaal heeft gespeeld tussen vader en zoon en ik vind de omslag van haat naar begrip ook vrij abrupt. Misschien had daar wat meer achtergrond informatie van in gekund.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Nou ik vind de schrijfstijl in elk geval geniaal gedaan. Zo vol wendingen en verassingen tot aan de laatste pagina aan toe. Echt heel uniek en mooi gedaan.

Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen?

Meeslepend spannend en verassend. En ja nu ik dit boek uit heb wil ik graag meer van haar lezen eigenlijk.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.