15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #24046 |

Vragen ThrillZone leesclub Kwijt                                        

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen  is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling  geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul  specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Kwijt  de eerdere (Azerty  en  Moordspel) en volgende boeken van  Sandra J. Paul  ook lezen?

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 191

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Jazeker. Jim en Vince maken de grootste evaluaties mee. Beiden gaan van een gelukkig persoon naar een verbitterd persoon. Om aan het einde toch weer iets terug te krijgen van hun oude ik en van daaruit verder te gaan.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Klinkt het vreemd om te zeggen dat ik Nala mijn favoriete personage vind? Zij voelt als hond perfect aan wie haar liefde geeft en wie ze moet mijden.
    Ondanks de vele teleurstellingen blijft ze toch ook trouw aan Vince.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik vind de personages heel goed uitgewerkt. Daar zou ik niets aan veranderen.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, zeer zeker. Het zorgde ervoor dat ik vanaf regel 1 in het verhaal werd getrokken en niet kon of wilde stoppen met lezen.

Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Realistisch en meeslepend. Het blijft je boeien.

Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen?
    Ja, zij is met Kwijt gaan behoren tot één van mijn favoriete auteurs.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 79

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Ik vind evolueren een lastige term. Ik zou eerder zeggen dat ze leren van elkaar en daardoor hun gedrag naar elkaar veranderen. Ze staan weer open voor elkaar.

3. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    4. Ik heb eigenlijk geen favoriet personage. Ze hebben allemaal hun onhebbelijkheden. Vooral Jim zou ik af en toe een schop onder zijn komt willen geven. Hij heeft te lang zijn ‘vlucht-gedrag’ gebruikt (vlucht, vecht of bevries). Zijn hoofd in het zand gestoken als het ware. Als hij leert wat er gebeurd is, doet hij er op zijn manier wel wat aan. Dat is wel mooi.

5. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    6. Nee, het is niet mijn boek. Wil daarover niet oordelen.

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Het past zeker. Ik houd van wisselende perspectieven. Zo leert de lezer steeds een stukje meer van het verhaal. Dat is hier goed gekozen.

3. Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    4. Wrijvende relaties tussen mensen. Het ongemakkelijke spat er vanaf. Geen ellenlange beschrijvingen, maar ze schetst mooie sfeerbeelden. Ze creëert een volledig beeld bij de lezer.

5. Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen?
    6. Misschien wel. Ik heb nog zo’n grote stapel boeken liggen. Wie weet?

[/quote]

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 47

De karakters

Er zit zeker verandering in de personages, maar dat komt ook omdat we info krijgen over het verleden en het heden en zo verschil kunnen zien. In ieder geval veranderd Vince, maar ook Jim, eerst door zijn geheugenverlies en daarna door het zich realiseren van zijn gedrag de afgelopen jaren het het inzien dat dat niet goed was.

Nee niet echt, ze waren allemaal best irritant. Misschien Mike de psycholoog, die achteraf een hele belangrijke rol speelde en veel voor Jim deed.

Nee, dat zou het verhaal niet ten goede komen, ze passen nu precies goed.

De auteur

Ja, het was uitnodigend en was erg prettig lezen

Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Vind ik lastig. Duidelijk, goede opbouw, goed leesbaar en ook meeslepend.

Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen?
    Azerty heb ik al gelezen, en als ik Moordspel nog eens in handen krijg en ik heb de tijd, waarom niet?

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 188

De karakters

Ja een enorme evolutie bij de personages. vooral bij Jim en Vince. Ze hadden een heel gelukkig leven en dat werd plots omgegooid waardoor ze beide heel ongelukkig en verbitterd geraakt zijn
    Ellen. Ze steunt zowel Jim als Vince. Ze kan beide partijen goed begrijpen en opvangen zonder dat ze hun boosheid projecteerd op de andere.
    Nee is goed zo.

De auteur

Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Heel mooi geschreven. Meeslepend vond ik het. Spanning creėren.
    Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen? Jazeker. Ze staan op mijn leeslijstje

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 129

De karakters

Je zou zeggen van wel gezien het goede en gelukkige leven de personages hadden, dat plots omsloeg naar verbittering door de gebeurtenissen en het geheugenverlies van Jim. Inzicht in wat ze fout of in ieder geval anders gedaan zouden hebben is wel een ontwikkeling alsook het positieve inzicht wat Vince krijgt voor zijn vader.
    Maar een andere echte ontwikkeling van de personages heb ik niet kunnen ontdekken wat overigens niets afdoet aan de spanning van het verhaal.

Had wel veel respect en waardering voor Raf (de vriend van Vince), die continu Vince op het rechte pad hield met goede en positieve adviezen. Liet Vince steeds weer inzien dat hij een andere houding tegen met name Jim moest aannemen.
    Maar ook Ellen, de moeder van Raf, had een positieve insteek t.a.v. Jim en Vince. Reikte iedere keer weer opnieuw de helpende hand toe.

Nee, zou er niets aan veranderen passen goed in de geest van het verhaal.
    De auteur

Jazeker wel. Het is een vlotte en prettige schrijfstijl dat heel goed uitnodigt om te lezen en is dusdanig geschreven dat ik meeleefde met de personages en ik me goed in hen kon verplaatsen.

In één woord “MEESLEPEND”

Nu ik ‘KWIJT’ gelezen heb ga ik zeker Sandra J. Paul volgen en haar boeken die ze nog gaat schrijven (en ook nog heeft geschreven) zeker lezen!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 327

De karakters

Ieder personages komt in het boek ergens zichzelf tegen, waardoor ze een zekere groei meemaken.

Zowel Jim als Vince wisten me te bekoren, door alle gebeurtenissen…

Ik zou niemand willen veranderen.

De auteur

Ja past perfect bij dit soort boek.
    Je puzzelt als lezer mee, tot alle stukjes perfect op hun plaats passen.

Ik vind het een meeslepend boek, met een zwaar thema. Ik moet het echt even laten bezinken. Wie zegt dat we geen toppers hebben in eigen land, is goed mis.

Moordspel staat klaar in de kast om gelezen te worden. De Duistere school en hart-slag(Joanne Carlton) heb ik al gelezen en vond deze ook toppertjes maar een heel andere stijl. Waardoor ik nu heel nieuwsgierig geworden ben naar stof. Dus die komt ook op me verlanglijstje.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 193

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Jazeker en vooral bij Jim en Vince. Van gelukkige mannen naar ongelukkig en verbittering wat bijna omslaat in haat
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Niet echt maar als ik moet kiezen dan toch Ellen die zowel Jim als Vince begrijpt en op haar manier helpt.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, het is goed zo.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, Ze geeft niet te veel prijs zodat je wel door wilt lezen om er achter te komen wat er is gebeurt.
    Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Meeslepend maar niet echt spannend
    Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen? Ja zeker. Heb onlangs Stof gelezen maar onder de naam Joanne Carlton. Ook een aanrader.

Anna10
    Bijdrager
    Post count: 22

heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja vooral Jim en Vince, hun gedrag verandert erg

Ik had niet echt een favoriet personage al vond ik Raf en Ellen wel sympathieke personen in het boek.

Ik zou niets willen veranderen,alles moet ze blijven als de auteur bedacht heeft.

De auteur

De schrijfstijl past prima bij het verhaal,een vlotte schrijfstijl die die onnodige details weglaat er zitten ook veel wendingen in het verhaal en je blijft vragende tot op het einde. En zelfs op het einde zijn er nog een paar behoorlijke verrassingen

Meeslepend

jazeker

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 72

De karakters

Beide personages maken een zekere groei mee, al is het niet heel veel. Vooral Vince en Jim veranderen in het verhaal.

Ik heb geen favoriet personage. Maar als ik dan toch moet kiezen vind ik Raf eigenlijk wel leuk. Een sympathieke vent.

Ik zou niets veranderen. Vind dat de personages prima passend zijn in dit verhaal.

De auteur
    Ik vind het prima passen. Het leest vlot, houdt de spanning er goed in, je wil gewoon niet stoppen tot je weet hoe het zit.

Meeslepend en spannend.
    Dat zou heel goed eens kunnen want dit boek is me prima bevallen!

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 145

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja ik vind dat Jim en Vince grote stappen maken naarmate het boek vordert. Vince heeft zo zijn driftbuien en is soms lastig te volgen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Jim is mijn favoriete personage. Ik heb soms echt met hem te doen.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou wel meer willen weten over Iris. Waarom heeft ze Jim dit allemaal aangedaan terwijl hij zo goed voor haar is.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Past goed alhoewel ik wel steeds moest schakelen tussen al die jaartallen. Ik vond de hoofdstukken waar boven stond vanuit wie het geschreven werd erg prettig.
    Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Meeslepend, want je kunt je in alle karakters inleven behalve Iris dan, want haar begrijp ik gewoon niet.
    Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen? Ik ben zeker wel nieuwsgierig geworden naar andere boeken van deze schrijfster.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 284

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja vooral Jim vind ik die een hele verandering doormaakt
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ellen want zij blijft een rots in de branding
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee het is goed zoals het is

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja vlot te lezen, je gaat er zo dooreen
    Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. bloedstollend
    Ga je na het lezen van Kwijt de eerdere (Azerty en Moordspel) en volgende boeken van Sandra J. Paul ook lezen? Ja die ga ik ook lezen

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 245

De karakters

Bij vader Jim en zoon Vince is zeker ontwikkeling te zien en in hun relatie ook. Dat vind ik ontzettend knap gedaan van de schrijfster. Mooi ook dat er een voor en na te herkennen is; wie ze 2 jaar geleden waren en hoe hun relatie was, de verwarring voor beiden na het geheugenverlies van Jim en de informatie die je stap voor stap krijgt over de tussenliggende periode. Ik heb niet zozeer een favoriet. Sommige personages zijn aanwezig, maar staan iets meer aan de zijlijn. Joris als persoon vind ik wel goed neergezet. Ik denk dat ik vooral fan ben van hoe de relatie tussen vader-zoon zich ontwikkelt.

De auteur

Ik heb Hart-slag en Loopgravenhel(d) van Sandra J. Paul/Joanne Carlton ook gelezen. Ik heb niet het idee dat de schrijfstijl bij Kwijt anders is. De schrijfstijl past bij alle drie de boeken. Het is meeslepend en slim opgebouwd. Je zit helemaal in het verhaal, mee te leven met de personages. Ik ben sowieso fan en ga zeker nog meer van Sandra J. Paul lezen (alleen de korte verhalen niet).

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 80

Ja. Jim en Vince maken de grootste ontwikkeling door.

Ellen, iedereen kan op haar rekenen.

Nee, ik vind de personages heel goed uitgewerkt.

De auteur
    Ja, zeer zeker. Het duurde even eer het boek spannend was, maar eenmaal de spanning begon, kon ik het boek moeilijk wegleggen.

Realistisch en meeslepend. Het blijft je boeien.

Ja, ik heb nog een ander boek van haar gekocht en daarin ga ik zeker snel starten.

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 59

karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Jim en Vince zijn de hoofdpersonages en zij maken de grootse evolutie door. In het begin een op het eerste gezicht gelukkig hardwerkend gezin en liefde voor hun zoon Vince, na de fatale nacht verbittering bij Vince en haat, stilaan opnieuw de oude maar is dit echt zo? Jim, ongelukkige jeugd, gelukkig gezin maar schuchtere man, na fatale nacht woedend op wat gebeurde, liefde voor zoon verdween nooit, stilaan terug de oude nadat waarheid achterhaald wed maar is hij echt de oude? Iris is misschien wel altijd zo geweest als nu.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Jim omdat ik de dissociatieve amnesie verklaard wil zien, Vince omdat ik wil weten vanwaar de verbitterheid echt komt. Nala en Ellen omdat zij echte vrienden zijn. Raf omdat hij een echte vriend is voor Vince.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee hoewel ik het einde anders had willen zien of verklaard maar past perfect binnen dit boek.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, flitsende stijl die graaft en je meesleurt in het verhaal.
    Kun je de schrijfstijl van Sandra J. Paul specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Voor mij is deze flitsend en direct: er worden geen dingen teveel gezegd, maar alles wordt op een meeslepende manier, zondere complexe woorden geschetst met verrassende plottwists.
    Ja want haar boeken blijven je boeien en verrassen waardoor je blijft lezen. Deze auteur heeft het talent om in meerdere genres te kunnen schrijven en je ongeacht het genre mee te trekken in haar verhalen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.