Home Forums Leesclub 134: Kwijt Kwijt, Beoordeling

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 34

Spanning: 8 punten, omdat ik ervan geniet om een verhaal vanuit de verschillende personages te lezen. Hoe beleven zij de dingen die gebeuren en hoe gaan ze met elkaar om? Ik zat niet op het puntje van mijn stoel, maar voelde wel de spanning in mijn onderbuik opbouwen.

Plot: 6 punten, omdat er voor mij te veel plotwendingen in zaten en daardoor werd het verhaal wat ongeloofwaardig voor mij.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het verhaal goed vond, maar me soms ergerde aan de personages.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik het prettig vind om vanuit een wisselende perspectieven te lezen, niet te lange hoofdstukken waardoor de vaart in het lezen bleef.

Originaliteit: 8 punten, omdat er meer psychologische thrillers geschreven worden, maar de stijl van Sandra vind ik prettig om te lezen (ook al is dit pas het eerste boek dat ik van haar gelezen heb).

Psychologie: 9 punten, omdat de menselijke geest een mooi iets blijft. Je weet nooit waar bepaalde gedachten ineens vandaan komen en hoe dat kan leiden tot daden waarvan je zelf denkt: dat zou ik nooit doen.

<u>Gemiddelde beoordeling:</u> 7.6 punten

Dankjewel Marije voor je lieve woorden! Ik begrijp je opmerking over de plotwendingen zeer zeker. Ik wilde net dit effect creëren dat je van de ene verrassing in de andere valt en dat is duidelijk gelukt, haha. Maar ik snap zeer zeker dat het voor sommigen teveel kan worden. Ben wel blij dat je zo verrast bent en dat je ervan genoten hebt. vooral je reactie over de psychologie zal me zeker bijblijven.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning: 9 punten, omdat het van begin tot eind spannend is.
    Plot: 9 punten, omdat ik het totaal niet zag aankomen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zat en ik op een gegeven moment het boek niet meer kan wegleggen omdat ik gewoon wilde weten hoe het zou aflopen. Zelfs vannacht rond 02.00 uur nog een paar hoofdstukken gelezen en dat was vanochtend te merken ook.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk wegleest en er weinig fouten in zaten. Ik vond het prettig dat er boven de hoofdstukken stond vanuit wie het geschreven was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het een interessant onderwerp is. Zoals ook al eerder gemeld doet het mij denken aan de tv-serie ‘Ik weet wie je bent’
    Psychologie: 8 punten, omdat dit gedurende het verhaal steeds terug kwam.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 281

Spanning: 10 punten, omdat ….het was van in het begin tot op het einde spannend

Plot: 10 punten, omdat ….echt heel goed uitgewerkt en ik had het einde niet verwacht

Leesplezier: 10 punten, omdat ….ik kon het boek moeilijk wegleggen dus echt wel een plezier om het te lezen

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ….ik kon heel goed volgen en alles was duidelijk

Originaliteit: 10 punten, omdat …ik zo een verhaal nog niet gelezen heb.

Psychologie: 8 punten, omdat …ik vond het alleen jammer dat we van iris zo weinig af wisten

Totaal 9,6 punten.

Anna10
    Bijdrager
    Post count: 16

Spanning: 10 punten, ik vond het boek de hele tijd erg spannend,en kon het maar moeilijk wegleggen

Plot: 10 punten, Origineel goed plot

Leesplezier: 10 punten, Ik heb genoten van het boek,kon het moeilijk wegleggen en vond het jammer dat ik het uit had

Schrijfstijl: 10 punten, aangename schrijfstijl die prettig leest

Originaliteit: 10 punten, origineel onderwerp

Psychologie: 10 punten, je wordt het verhaal ingezogen en je blijft je verbazen door de diverse gebeurtenissen,het laat je niet meer los

Gemiddelde beoordeling: 10 punten Hoge cijfers, maar ik vond het boek echt fantastisch!

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 227

Spanning: 9 punten, omdat de spanning constant aanwezig is, er spannende scenes zijn en door proloog en epiloog extra spanning is toegevoegd.

Plot: 9,5 punten, omdat het geniaal is opgebouwd door vanuit verschillende personages en tijdsvakken te schrijven.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik van begin tot eind geboeid heb zitten lezen (en ook heb zitten nagenieten).

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek lekker leest, begrijpelijk en goed taalgebruik heeft.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het ook eigentijds en origineel vind met verrassende elementen.

Psychologie: 10 punten, omdat de ontwikkeling van Jim en Vince en hun onderlinge relatie goed is opgebouwd en beschreven.

Totaal: 56,5/6= 9,4

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 66

Spanning: 9 punten, in het begin kabbelt het eerst wat voort, maar hoe verder je komt hoe meer de spanning stijgt. Wel zuigt het verhaal je meteen mee vanaf blz 1.

Plot: 10 punten, omdat het verhaal goed opgebouwd is. Uiteindelijk word je toch zo verrast!

Leesplezier: 9 punten, omdat ik heb genoten van dit boek, heerlijk om te lezen, las makkelijk!

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het makkelijk en toegankelijk is geschreven. Makkelijk taalgebruik waardoor het vlot leest.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog nooit zo’n mooi verhaal heb gelezen waarin geheugenverlies op deze manier speelt.

Psychologie: 10 punten, omdat er zoveel verrassende elementen in zitten, die je constant op het puntje van je stoel houden.

Totaal aantal punten van 57 dus een gemiddelde van 9,5.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 67

Spanning: 8 punten: De spanning liet enkele hoofdstukken op zich wachten, maar eenmaal begonnen, was het boek moeilijk weg te leggen.

Plot: 8 punten: Goed opgebouwd. Heden en verleden wisselen mekaar af. Dit plot had ik totaal niet zien aankomen. I snap het ook niet helemaal 🙁

Leesplezier: 10 punten: Zeer aangename manier van schrijven.

Schrijfstijl: 10 punten: Zeer aangename manier van schrijven.

Originaliteit: 9 punten: Het is het eerste boek dat ik lees waarin geheugenverlies een belangrijke rol speelt.

Psychologie: 9 punten: je wordt als lezer constant op het verkeerde been gezet.

Gemiddelde beoordeling 9 dik verdiende punten!!

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 9.5 De psychologische spanning is heel het boek voelbaar
    Plot: 10 Zit ontzettend goed in elkaar, bepaalde plottwists zag ik liever niet 😉, maar knap bedacht
    Leesplezier: 9 Je leest en wil blijven lezen. Verrassend heel het verhaal door.
    Schrijfstijl: 9.5 Ze sleurt je mee het verhaal in en schrijft flitsend zonder veel franjes maar doordacht
    Originaliteit: 9.5 Dit soort geheugenverlies is nog niet eerder in boek beschreven. Toch vond ik het vooral door de opbouw van het verhaal en het uitwerken van de meerdere thema’s apart.
    Psychologie: 9 Het psychologische zit in heel het boek verwerkt en is knap ingebouwd maar ik wil altijd nog meer😁
    Totaal 56.5 dus ik denk 4,5 sterren of hoe zet ik dit om, kom uit op 9.4 😉❤️

Julia23
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 9 punten, omdat ik wilde blijven lezen, zo spannend, en zo nieuwsgierig

Plot: 9 punten, omdat ik het heel verrassend vond

Leesplezier: 10 punten, omdat dit boek heel fijn en makkelijk was om te lezen

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ik het heel gemakkelijk kon lezen, geen gedoe met overdreven taalgebruik

Originaliteit: 10 punten, omdat geen boek ken dat hier over gaat.

Psychologie: 9 punten, omdat je zowel van Jim als Vince kan lezen wat er in hen om ging.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 221

Spanning: .8. punten, omdat ….Omdat het verloop best verrassend is , weet je niet wat je verwachten kunt , dat is spannend.

Plot: .9. punten, omdat ….Geniaal omdat je dit echt niet verwacht.

Leesplezier: .8. punten, omdat ….Ik heb genoten van het boek.

Schrijfstijl: .8. punten, omdat ….Prettig makkelijk te lezen.

Originaliteit: .8. punten, omdat ….Ik heb nog niet eerder zoiets gelezen.

Psychologie: .9. punten, omdat ….Het plot en alle draaiingen zijn zo uniek dat dit psychologisch erg goed in elkaar zit.

Gemiddeld: 8.3

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.