Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 086: Kroniek van een erfenis Kroniek van een erfenis, Tijdens het lezen

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 334

Het boek is bij mij uit.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 135

p 101 Christiaan weet zeker dat het protret Maria voorstelt maar dat moet natuurlijk te allen tijde ontkend worden.
    Ook toen waren er al kunstpausen die bepaalden wat kunst was en wat je er van moest vinden.

p 129 Tegen het ochtendgloren zag hij eruit als een vaatdoek maar hij wist dat hij zijn kindjes ging redden.
    Opmerkelijk hoe een onvervulde kinderwens dit keer niet op dieren maar op objecten geprojecteerd wordt.

Ik had een korte inleiding verwacht over Christiaan en dan verder met het geheim en de waarheid die pas twee generaties later boven tafel komt. Ondertussen zit ik al 150 bladzijden te lezen over een homo die met zichzelf in de knoop ligt in een tijd dat openlijke homofilie strafbaar was. Psychologisch heel sterk maar zeker niet het spannende verhaal waar ik op hoopte.

p 52 Er staand simpele metalen bedden in [‘d’ teveel aan staand]
    p 90 Ineens heeft hij heeft het gevoel dat dit bezoek zijn leven zal veranderen. [2x heeft]

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

Het verhaal begint wel zoals ik verwacht had; Wat aangrijpend wat Christiaan door moet maken!

op pag 52: ” Er staand simpele metalen bedden in”.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 180

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Het woord homofilie dat een erge taboe is

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja,soms beetje te veel details voor de rest gaat het vlot
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Op het eerste zicht heb ik geen fouten gevonden

wiets
    Bijdrager
    Post count: 142

Ik dacht dat ik een update had geplaatst, maar dat is blijkbaar niet goed gelukt ;(
    Ik zit niet goed in het boek. Vind het nogal triest, weinig actie en soms wat vaag.
    Weinig pit in Christiaan. En Hannah krijg je ook niet goed hoogte van.
    (246 bovenaan hij pak t)
    (248 plak t)
    281 half – zijn grootvader moet volgens mij overgrootvader zijn
    en laatste zin mist een woord – hij mocht zich ….. noemen

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.