Home Forums Leesclub 86: Kroniek van een erfenis Kroniek van een erfenis, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1052
    #15975 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

justine
    Bijdrager
    Post count: 74

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Vind het wel leuk dat ik het nu zelf gewoon kan zien. Ik vind de cover heel mooi. Met een beetje oude kleuren,
    het geeft een mooie serene indruk van de omgeving en dan die jongen die kijkt….naar die gevel. Heel mooi.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken haar niet, heb nog nooit van haar gehoord dus is een mening geven moeilijk

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik hoop een heel mooi familie verhaal te gaan lezen. Meestal denk je, als het om
    een kroniek gaat, dat het een mooie dikke pil is. En dit pas door de brievenbus, dat maakt
    het nog spannender….

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

karanina
    Bijdrager
    Post count: 17

Cover: Ik hou van dit soort covers. Het geeft meteen goed de sfeer weg van de tijd waarin het boek zich afspeelt. De jongen (jongeman) die naar de gevel kijkt, heeft een wat trieste uitstraling. Ik ben benieuwd of mijn gevoel uitkomt.

Auteur: Ik ken deze auteur niet, dus heb ik geen verwachting.

Verwachting: Ik verwacht geen op en top spannende triller, maar wel een verhaal wat nog een tijdje in mijn hoofd zal blijven hangen.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 30

Cover:
    De cover is netjes met een aangename kleurstelling. Het pand en straat kun je linken met een vroegere periode. Kijkend naar de tekst van de achterflap oogt de jongeman op de cover in gedachte over waarschijnlijk zijn verleden.

Auteur:
    Aangezien de schrijfster in New York woont en oorspronkelijk uit Nederland komt verwacht ik wel een goede uitwerking van de leefstijl uit beide landen. Verder is ze voor mijn onbekend en heb ik geen idee wat we kunnen verwachten.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik verwacht een interessante zoektocht naar het verleden waarin ook de geschiedenis goed is verweven. En dat dit zich steeds meer ontvouwd. Ik hoop op een mooie opbouw met de nodige spanning op het gebied waar de zoektocht heen gaat.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 205

De cover vind ik mooi. Het is vooral de kleurencombinatie die het idee geeft dat het boek zich in het verleden afspeelt. Op de foto zie je de achterkant van een jongeman die naar een pand kijkt. De foto laat nog een hoop te raden over.
    Op de achterkant staat een beschrijving die voldoende intrigeert, maar ook nog alles openhoudt.

Ik ken de schrijfster niet, dus heb wat dat betreft geen verwachting.

Ik zag op een andere site dat dit boek een hoge beoordeling had (heb verder geen recensies gelezen), maar dat maakt wel dat ik heel erg benieuwd ben en een soort familieroman met een mooi verhaal verwacht.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 77

Cover: De cover ziet er ingetogen uit. Een jongeman die naar een huis staart en de indruk geeft al vanaf de buitenkant te willen zien wat er van binnen plaatsvindt.

Auteur: Ik heb hoge verwachtingen van deze auteur, vooral omdat ze psycholoog is en al eerder boeken op het gebied van psychologie heeft geschreven.

Verwachting: Een intrigerend spannend verhaal. Ik ben heel benieuwd hoe de schrijfster uitwerkt dat een geheim twee generaties lang blijft bestaan en dan pas onthuld wordt.

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 32

Cover: Ik vind de cover heel mooi. Door de kleuren lijkt het alsof het uit het verleden komt.

De auteur: Ik heb geen verwachtingen over de auteur omdat ik nog nooit iets van de auteur heb gelezen.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal waar veel in gaat gebeuren.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 41

Cover: Op de voorkant zie ik een jonge man die kijkt naar een raam van het huis waar hij voor staat. Achter zie ik de foto van de auteur. Het lijkt mij een vrouw die stevig in haar schoenen staat.

Auteur: Ik heb niet eerder iets gelezen van deze auteur en ik laat me verrassen.

Verwachting: Geen idee wat ik moet verwachten maar ik denk dat het verhaal mij niet teleurstelt als ik lees waar het over gaat.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 154

De Cover:
    Een jongeman die starend voor een groot huis staat.
    Mooie kleuren die me doen denken aan de foto’s van mijn grootouders. Terug in de tijd zou ik haast zeggen..
    Een cover die zeer zeker mijn aandacht zou trekken in een boekhandel.
    De auteur :
    Voor mij een onbekende auteur en ik hoop dat ze mij zal verrassen.
    Verwachting:
    Een verhaal dat me mee terugneemt in de tijd en met voldoende spanning en familiegeheimen.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 210

Cover: Mooie cover die past bij de tijd waarin het boek geschreven is.

Auteur: Doordat dit haar debuut is kan ik er niks van zeggen en is het een verrassing. Hopelijk schrijft ze goed en kijk ik uit naar haar volgende boek

Verwachting: Ik hoop de sfeer op te snuiven van de jaren 1900 in New York en Nederland en ik hoop ook dat het een spannende thriller is die begint van in het begin tot het einde

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 30

twee uur geleden begonnen aan het boek.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 76

Heb eventjes de cover opgezocht op bol. Met dat ik nog geen exemplaar heb. Kan ik dan toch al de vraag beantwoorden ☺.

De cover vind ik mooi. De jongen die naar de gevel staat te kijken. De oude lantaarnpaal, de Rode letters het heeft mij persoonlijk een rustgeve’d gevoel. Het wekt ook wel de vraag op van waar is deze jongen naar opzoek. Waardoor ik het boek in de boekhandel zou opnemen en direct de achterflaptekst zou willen lezen.

De auteur ken ik niet dus ik kan hier geen verwachting over uitspreken buiten het feit dat ik benieuwd ben naar de schrijfstijl.

Verwachting van het verhaal: ik verwacht een typisch roman die vol familie geheimen, intriges en zelf ontdekking zit. Hoop mezelf in het verhaal te kunnen verliezen door terug te keren in de tijd en alles levendig te kunnen beleven.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 77

Cover: Doet heel nostalgisch aan.

Auteur: Onbekend, dus ik laat me verrassen

Verwachting: Een familiegeheim dat ontstaan is in de 19e eeuw, begin 20e eeuw; een roerige tijd!
    Een reis door de tijd en door een familie
    Verder hoop ik wat beelden/beschrijvingen uit Eindhoven en New York te herkennen.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 105

Cover: Mooie cover in sepiatinten. Hierdoor oogt het al heel wat jaren terug in de tijd. Een eenzame jongeman in gedachten/vertwijfeling. Duidelijke titelvermelding en onderaan de naam van de auteur. Duidelijk. Op de achterzijde (misschien ten overvloede) nogmaals dezelfde afbeelding, grotendeels schuil gaande achter een bruin tekstvak.

Auteur: Mijn verwachting van Ingeborg, ook al is het een romandebuut en ken ik haar niet, zijn toch wel hooggespannen. Ervaringen in Nederland en in (of vlak bij) New York, de nodige ervaring in het schrijven (columns, blog, verhalen en zelfs een boek) en een wereldwijf!

Verwachting: Ik verwacht een goed en spannend verhaal, waarin psychologie een (kleine) rol speelt.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 255

Cover: De cover geeft goed weer in welke tijdspanne het verhaal zich afspeelt. De jongeman staat er een beetje met zijn ziel onder zijn arm bij starend naar een groot huis. Toch straalt er wel wat hopeloosheid uit maar wat daar zal ik waarschijnlijk achter komen als ik het boek aan het lezen ben.
    De tekst op de achterflap geeft in zeer korte lijnen weer dat het om zaken gaat die in die tijd niet echt werden getolereerd en Christiaan zit gevangen met zich zelf en dan komen er ook nog eens familiegeheimen bij. Confronterend en onthullend…

Auteur: Van de auteur kan ik niets zeggen omdat dit haar vorige boek niet gelezen heb en dit voor mij een debuut is en de artikelen die ze gepubliceerd heeft heb ik ook niet gelezen. Ben wel benieuwd hoe ze deze familiegeschiedenis in een verhaal verwerkt heeft…

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Gezien het familiegeheim onderwerp van het verhaal is ben ik zeer benieuwd wat dit voor geheim is en hoe ze dit weet te verpakken in een goed geolied verhaal zonder dat het langdradig/saai is. Wat ik hoop is dat haar schrijfstijl me weet te raken zodat ik mezelf kan verliezen in dit familiegeheim.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.