Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 086: Kroniek van een erfenis Kroniek van een erfenis, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 382

De plot

Het verhaal is opgebouwd in verschillende periodes waardoor de opbouw van het plot en de vooruitgang goed merkbaar is.
    Ik was eigenlijk helemaal niet zo met het einde bezig tijdens het lezen maar toch wel een verrassend eind.

Algemeen

De kracht van dit verhaal vond ik toch wel het onderwerp en hoe moeilijk die weg ook moet geweest zijn in die tijd. Met de kennis van nu zou je er niet meer aan moeten denken hoe moeilijk dit geweest moet zijn voor Christiaan. Ik heb met volle aandacht en soms ook met verbijstering zitten lezen.
    Typisch Nederlands ook niet omdat New York een grote rol in dit verhaal heeft en daar zijn de leefgewoontes toch wel anders dan hier en dat kon ik er toch goed uithalen.
    Historisch ,gezien de tijd waarin het verhaal zich afspeelt en geloofwaardig door de worsteling die Christiaan heeft moeten doormaken

Dit boek

Homo-sexualiteit was in die tijd toch wel een zeer groot taboe en vergeet vooral niet een schande voor de familie en dit heeft Ingrid goed weten te verwoorden zonder dat het to much werd. Hierdoor heeft dit boek wel iets unieks met zich meegekregen.
    Bij Christiaan als personage heb ik me goed in hem kunnen verplaatsen en met hem meeleefde . Denk wel dat Ingrid het biografische heel goed heeft doorlaten schemeren in Christiaan .

Ik ben zeer benieuwd wat voor soort roman haar volgende boek zal zijn en zou het zeker gaan lezen.

Wat ik Ingrid wel zou willen meegeven is blijf voor je volgend boek niet hangen in dezelfde tijdsperiode als deze maar wissel je verhalen af waardoor je de lezer steeds opnieuw blijft verrassen.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.