Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 086: Kroniek van een erfenis Kroniek van een erfenis, Na het lezen #1

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 184

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Je leert ze snel kennen en je kan ze begrijpen in het verhaal
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Christiaan. Hij speelt vooral de hoofdrol in het verhaal. Hij praat over een taboe nl homoseksualiteit. In die tijd is dat niet gekend
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, goed beschreven
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ingeborg van ’t Pad Bosch vergelijkbaar? Op dit moment kan ik geen schrijver vergelijken

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 393

De karakters

Christiaan is de hoofdpersoon in dit verhaal en hij evolueert het meest maar Pé is ook een personages waar de groei merkbaar is maar anders dan de groei van Christiaan. . De andere personages worden niet zo uitgewerkt dat ze enorm groeien maar zijn wel essentieel voor het verloop van het verhaal.
    Christiaan is wat mij betreft toch wel mijn favoriet alhoewel ik hem best wel eens een schop onder zijn kont wilde geven om wat meer pit te krijgen.
    Denk wel dat de balans met wat betreft de uitwerking van de personages in dit verhaal goed is.

De auteur

De schrijfstijl past geheel in de stijl van het verhaal en de tijdspanne waarin het zich afspeelt. Het was in die tijd ook heel wat om voor jezelf op te komen laat staan dat je ook nog eens andere gevoelens heb en niet geheel aan de verwachtingen van je ouders kan voldoen. Dit wordt goed weergegeven.
    Een vergelijking met een andere auteur zou ik niet weten.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.