Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 128: Koude angst Koude angst, Tijdens het lezen

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 132

Blz 325: Alles wat je je afvraagt, maar …. dit niet!

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 152

Dit is mijn eerste kennismaking met de schrijver en tijdens het lezen besloot ik dat ik het handig zou zijn om ook deel 1 te lezen. Ik had een beetje moeite om de vele personages uit elkaar te houden en ook de namen van de steden zorgen voor verwarring. Soms wist ik niet meer of het een stad of een persoon was. Dus ben ik opnieuw begonnen en toen werd het was duidelijker. Het komt ook door de taal het Kalaallisut -heb ik opgezocht- het leest heel vreemd voor mijn ogen en ik kan het ook niet onthouden. Gelukkig weet ik nu wel heel goed wie Tupaarnaq is . Zij doet mij denken aan Lisbeth Salander van de Millennium therapie. Ook zo’n afwijkend type met een verleden.
    Tot nu toe vind ik het plot spannend en verfrissend. Het is voor mij tot nu toe niet voorspelbaar. Ik heb wel het idee dat ik beter eerst deel 1 had kunnen lezen zodat ik weet wat er gebeurd is. Nu gaat dat me een beetje te kort door de bocht en weet ik eigenlijk niet wie die Jacob en Parnaqu is en welk huis het nu eigenlijk is waar ze wonen.
    En ik snap nog wel mee niet maar dat wordt misschien later duidelijk.
    De omgeving vind ik goed beschreven. Je voelt de verlatenheid en de kou en het leven in Groenland is goed inleefbaar. Vooral de zinnen die over de omgeving en natuur gaan zijn mooi.
    Geen citaten gevonden die me echt opvielen.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 40

Geen opmerkelijke citaten. Begin is lastig in te komen maar naarmate je de karakters en de verhaallijn door hebt gaat het beter.

Verhaallijn neemt af en toe een verrassende wending.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 50

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik kom geen opmerkelijke dingen tegen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Heb heel veel met het heen en weer springen in tijd, kijk elk hoofdstuk daarom goed in welk jaar eea zich afspeelt.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    N(og)iet tegen gekomen.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 87

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Nee niet echt.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Zeer verrassend..

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Nee
    Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    nvt

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 87

nee.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Zeer verrassend.
    Geen

nvt.

vick
    Bijdrager
    Post count: 33

De verhaallijn ontwikkelt zich anders dan ik verwachte, het verhaal gaat van het verleden naar het heden en terug, dit had ik niet verwacht. Eerder verwachtte ik dat het verhaal in het heden zou verteld worden met af en toe meer informatie over het verleden erin verwerkt. Het werkt wel goed en is heel goed gedaan.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.