16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 63

De plot

Wat vind je van het plot?
    Op zich vind ik het een goed plot, wel jammer dat het soms toch wel nodig is het eerste deel ook gelezen te hebben. Het plot is ook niet echt voorspelbaar

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De structuur zich goed in elkaar een langzame, maar wel heel uitgebreide, opbouw naar de oplossing. Vooral het onderdeel waar Tuparnaaq op de berg met het geweer in de aanslag zit te wachten heeft me geïntrigeerd. Op wie/waarom??

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ja, op een bepaald moment zag ik het wel aan komen.

Algemeen

Vond je Koude angst een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Door alle moeilijke namen had ik moeite met het lezen van het boek. Het boeide me daarom minder. Ook de lugubere beschrijving van het onderaardse vervulde mij soms met onwaarschijnlijkheid maar ook met de vraag ”waarom zitten/komen zij daar eigenlijk”. Misschien wel beschreven in het boek maar bij mij niet blijvven hangen.

Vind je de schrijfstijl van Mads Peder Norbo prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Door het gebruik van die namen moest je geconcentreerd blijven over wat je nou precies las maar ook, ondanks de tijdsaanduiding aan het begin van het hoofdstuk, waar het over ging.

Stel….Mads Peder Norbo vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Dit boek vind ik deels ongeloofwaardig en vooral het misbruik van de kinderen, waaronder dat van Tupaarnaq, vind ik aangrijpend en luguber.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind dit boek toch wel uniek, en dit komt door de omgeving waarin zich dit afspeelt maar ook de beschrijving van eea. Dit doet toch wel een ””aanslag”” op mijn eigen fantasie/beeld dat wordt aangewakkerd.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Mads Peder Norbo mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.