16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 63

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Sommige karakters evolueren. Matthew in het proces rond zijn vader, eerst negatief maar twijfelt steeds meer of die negatieve gedachten wel juist zijn. Tuparnaaq in het besef over wie haar vader zou kunnen zijn.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, personages zijn zoals de schrijver ze heeft bedoeld, en je kunt zelf je eigen invulling geven

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Mads heeft een aparte schrijfstijl en het is zijn verhaal, zijn manier van schrijven die dit boek maken tot wat het is.

Kun je de schrijfstijl van Mads Peder Norbo specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Schrijfstijl springt van verleden naar heden. Ik vind de vertellingen soms onwaarschijnlijk en luguber en dan bedoel ik specifiek het misbruik onder de grond. Doet mij denken aan de trollen. Ook vind ik dat het vele gebruik van (voor mij) moeilijke namen afleidt en bij mij soms verwarring geeft. Hij heeft het bijv. niet over een café maar geeft daar ook de naam van het café bij. En dan op een later moment komt alleen de naam naar voren waardoor je moet denken (wie/wat/waar/hoe).

Ga je na het lezen van Koude angst zijn volgende boeken van Mads Peder Norbo ook lezen?
    Nee

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.