Home Forums Leesclub 159: Koud zonder jou Koud zonder jou, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #27972 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 144

Cover:

De cover is sprekend en intrigerend met de vrouw die met afgeplakte ogen achter een raam of in de douche staat wat de vrouw een troebel beeld geeft. Roept meteen allerlei vragen bij mij op. Wat is met deze vrouw gebeurd? Is ze ontvoerd?
    De titel overduidelijk aanwezig in grote zwarte letters en ook de naam van de auteur in ietwat minder grote zwarte letters gedrukt alsmede een soort van rode button die de aandacht zou moeten trekken voor liefhebbers van Stieg Larsson en Jo Nesbo.
    Op de rug ook een foto van de cover in het klein en een opvallende rode rug met witte letters de titel van het boek en de naam van de auteur.
    De achterflap ook in opvallend rood met witte letters (en verwaterde druppels), met o.a. een quote uit een recensie van de NBD Biblion en een korte samenvatting van het verhaal. Daaronder wordt de auteur voorgesteld voorzien van een pasfoto.
    Een opvallende cover die ik zeker meteen zou pakken als ik deze in de schappen zou zien liggen.

Auteur:

Deze auteur is voor mij ‘nog’ onbekend. Maar aangezien ik een liefhebber en fan ben van zowel Stieg Larsson en Jo Nesbo, verwacht ik wel een spannend en meeslepend verhaal met verrassende plotwendingen.

Verwachting:

Na de korte samenvatting op de achterflap gelezen te hebben verwacht ik zeker wel een spannend en meeslepend verhaal met diverse plotwendingen. Ben zeer nieuwsgierig naar het verhaal en naar de schrijfstijl van deze auteur.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 258

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

De voorkant van het boek ziet er mooi uit, netjes, strak en verzorgd.
    De combinatie van rode en zwarte letters vind ik stijlvol.
    Koud staat er nadrukkelijk, zou er iemand koud gemaakt zijn? Zou het om een moord in een douchecabine gaan?
    De achterkant van het boek ziet er ook mooi uit, een rode kaft met witte letters, stijlvol. De tekst geeft een duidelijke boekweergave weer. Een foto van de schrijver geeft me een bepaald beeld van een schrijver en vind ik wel een meerwaarde.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik verwacht dat hij met dit boek knap werk geleverd heeft.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht een uitermate spannend verhaal met verrassende plotwendingen.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 236

Cover:Op de voorkant een mooie vrouw waarvan de ogen afgeplakt zijn met (duc)tape. Zij lijkt achter een ruit te staan waar water tegen aanspettert. Om haar hals zit een donkere streep. Ze straalt gelatenheid uit. Zou ze in een zwembad zijn? De titel springt eruit in het zwart en dan m.n. KOUD in hoofdletters. De naam van de auteur staat ook in zwarte hoofdletters. In het rood staat een teaser op de voorkant. De achterkant en zijkant zijn rood. Waarbij de foto van de vrouw op de zijkant bovenaan staat.De titel en de auteur staan nu in het wit gedrukt. Waarbij de naam van de auteur en KOUD in hoofdletters staan. Er staat op de achterkant een korte omschrijving in het wit. Daaronder in een witte band staan de voorgaande 2 thrillers in het rood genoemd (nominatie Gouden strop). Daar weer onder staat een foto van Igor Znidarsic met een korte toelichting.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik verwacht een goed geschreven thriller, die voor een aantal uren leesplezier zorgt.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Een spannende thriller waarbij inkijkjes in het hoofd van de dader niet ontbreken.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 71

Cover; Allereerst wilde ik de sticker weghalen waarop staat ‘Voor liefhebbers van Stieg Larsson en Jo Nesbo, maar dat bleek geen sticker te zijn, haha! Op zich vind ik de cover mooi, maar lijkt het niet op het favoriete slachtoffer van de moordenaar, dus lijkt hij niet zo te kloppen. Verder vind ik de foto wel mooi maar het is niet mijn soort cover, ik zou ‘m niet snel in een winkel oppakken om te kijken waar hij over gaat. (ik vind het trouwens wel erg mooi dat de foto ook aan de binnenkant van de cover terugkomt!!)

Auteur; Deze is voor mij nog helemaal onbekend dus heb ik eigenlijk helemaal geen verwachtingen bij het zien van zijn naam.

Verwachting; Ik probeer altijd niet te veel te verwachten van een voor mij onbekende auteur omdat ik niet graag teleurgesteld word. Daarentegen hoop ik op een lekker spannend verhaal dat me lekker mee zal sleuren 🙂

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 45

Cover: Een drukke kaft is het eerste wat mij opvalt. Is het glas met water waar de dame achterstaat of zit ze in een ijsblok? En op de achterzijde staat dat er dames met lang blond haar zijn vermoord, maar dame op de cover lijkt kort haar te hebben. Is dat schijn of is het een ander persoon? De kaft geeft mij wel vragen. Intrigerend.

Auteur: Ik heb geen verwachtingen, want ik ken de schrijver niet.

Verwachtingen boek: Door de rode cirkel met de 2 schrijvers erin die ik wel ken, verwacht ik wel een complotverhaal. Daarnaast ben ik benieuwd of ik iets herken. Ik ben zelf net 40 geworden, niet slank, blond langer haar en kom nog wel eens in dat gebied. Op voorhand wel leuk dat het verhaal eens niet over slanke kleine dames gaat.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 135

Een cover om 2x te bekijken. Ik zag eerst het mooie gezicht achter de druppels en draaide het boek meteen om. En dan weer terug omdat er iets niet klopte. Inderdaad, geen ogen in het gezicht, bij nader inzien zijn ze afgeplakt, wat automatisch doet denken aan een misdaad.
    De tekst “Aanvankeijk is het een jongensdroom, maar al snel overschrijden zijn fantasieën alle grenzen…” in opvallend rood intrigeert maar kan ik niet zo goed in de context plaatsen.
    Agressief (bloed)rood is ook de achterkant, niet echt mijn favoriete kleur, maar de korte inhoud en de bio spreken me zeker aan. Een boek dat ik zou vastpakken, weer neerleggen en dan teruggaan om het toch maar mee te nemen.

De auteur ken ik niet, maar iemand die genomineerd werd voor De Gouden Strop en de Hebban Thriller Debuutprijs moet wel hoogkwalitatief werk afleveren.

Ik verwacht dan ook een spannend boek met de nodige gruwelijke details en een flinke dosis psychologie.

EliJos
    Bijdrager

Wat ik overigens heel gaaf vind, is dat de foto van de cover ook op de rug van het boek staat!! Had ik heel graag bij al mijn boeken in de kast willen zien 😉

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 95

De cover ziet er uitnodigend uit.Roept bij mij de verwachting van een spannend boek op.Ook mooi vind ik dat de titel en schrijver op de rug vermeld staan.

De schrijver is mij totaal onbekend dus nu nog geen verwachtingen.

Nadat ik de achterflap heb gelezen en enkele recensies van zijn twee vorige thrillers verwacht ik een goede spannende thriller.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 121

Cover.
    Een mooie cover die meteen vragen oproept: wat is er met dit slachtoffer gebeurd? Wat heeft ze allemaal moeten doorstaan?
    Ik vind het érg mooi dat de foto van de vrouw ook op de rug en de binnenkant staat.
    De tekst op de achterkant maakt, samen met de voorkant, dat ik zéér nieuwsgierig ben naar dit boek.
    Ook de tekstkleuren en rode achterkant spreken me aan

Ik ken de auteur niet, heb wel een interview met hem gelezen

Dit boek speelt zich af in de Achterhoek, een gebied dat ik gedeeltelijk erg goed ken omdat ik er geboren en getogen ben. Ik ben zéér benieuwd in welk deel van de Achterhoek dit boek zich afspeelt en dat ga ik nu ontdekken.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 30

Boek net binnen. Cover ziet er mooi verzorgd uit.. zou deze zeker oppakken wanneer ik m in een boekwinkel zou zien liggen.
    De cover intrigeert… een vrouw, ogen niet zichtbaar.. moet op de een of andere manier denken aan een douchecabine, met de waterdruppels zo zichtbaar. Strakke letters qua titel, schrijver en verdere informatie op voorkant.

Op achterzijde wat inhoudelijke informatie welke mij triggert. Er wordt gesproken over de Achterhoek en laat ik daar nu net wonen. Altijd leuk, een boek te mogen lezen welke zich afspeelt in eigen omgeving.

Schrijver is mij net bekend dus geen verwachtingen van, zag wel dat hij diverse nominaties heeft, dus ik ben erg benieuwd..

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 92

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Alleen al die cover geeft me de koude rillingen en de kleurstelling tussen de koude kleuren en het rood, geven een mooi contrast. De achterflap maakt me nieuwsgierig naar het verhaal

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Voor mij een onbekende auteur, dus sta er blanco in.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Een spannend boek over een moordenaar die de grenzen opzoekt om aan zijn eigen waanideeën te voldoen.

marcel
    Bijdrager

Cover

Op de cover staat volgens mij een etalagepop met afgeplakte ogen. De rode en zwarte letters staan voor spanning maar zijn niet heel speciaal. De ondertitel doet heel wat vermoeden.

De Auteur ken ik niet dus ik laat me verrassen

Ik verwacht een spannend verhaal maar het zijn grote schoenen om te vullen als je vergeleken wordt met stier Larsson en Jo nesbo.

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 35

Cover: een hele mooie cover en een prachtig formaat boek. Mooi, mysterieus en inderdaad, ik krijg het er koud van.
    De kleuren zwart en rood zijn goed gekozen, rustig, duidelijk en sprekend.

Auteur: De auteur is mij niet bekend. Ik ben erg benieuwd.

Verwachting: Ik verwacht een schrijfstijl die lijkt op die van de op de kaft aangegeven schrijvers. Spannend!

Roos
    Bijdrager
    Post count: 25

Cover: koud is ook het idee dat ik meteen bij dit boek krijg. De kleurenkeuze is hard. Het lijkt alsof je door glas of in een spiegel kijkt. Het feit dat je de ogen niet kunt zien schept afstand en roept ook verwachtingen op. Waarschijnlijk loopt het met deze vrouw niet goed af. De sticker met de tekst ‘voor de liefhebbers van Stieg Larsson en Jo Nesbo’ roept hele hoge verwachtingen op. De Millennium Trilogie staat hoog op mijn lijstje van favoriete boeken, dat maakt dat ik erg veel zin heb om in dit boek te beginnen, maar ook dat ik me tegelijk afvraag of het deze vergelijking echt waard is. Ik vind de kaft niet meteen erg aantrekkelijk, maar door die sticker zou ik hem in de boekhandel toch waarschijnlijk oppakken om de achterkant te lezen. Die achterkant maakt me erg nieuwsgierig, en verbaast me ook. Een Nederlandse schrijver en een thriller die zich in Nederland afspeelt. Ik ben vooral heel nieuwsgierig om te gaan beginnen!

Auteur: Ik heb nog niets van deze auteur gelezen, en had ook nog niet eerder van hem gehoord. Omdat hij voor verschillende prijzen is genomineerd ben ik erg benieuwd en heb positieve verwachtingen.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal met wendingen die ik niet verwacht.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.