Home Forums Leesclub 159: Koud zonder jou Koud zonder jou, Na het lezen #1

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 121

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, Bianca. Terwijl ze eerst haar werk duidelijk op de eerste plaats zette bekommerde ze zich steeds meer om haar gezin
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ja, Joris. Een rustige verstandige sympathieke man
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, zeker niet.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    ja, helemaal. vanaf het begin zat ik in het verhaal en wilde ik steeds doorlezen.
    5.Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik vond het boek filmisch en meeslepend geschreven
    6.Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen?
    de eerste twee delen van deze trilogie heb ik inmiddels gekocht en de volgende boeken wil ik ook zeker gaan kopen.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 92

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De rechercheur zal aan het einde voor haar gezin kiezen en dat is volgens mij een goede evaluatie.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Niet echt.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Beide verhalen hadden voor mij persoonlijk er een mogen zijn. Of het verhaal van de rechercheur of van de dader.
    De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik had meer spanning verwacht en minder een switch tussen de rechercheur en de dader / heden en verleden, dit maakte het voor mij minder dan mijn verwachtingen waren.
    5. Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Roman waardig, niet bepaald meeslepend en opzwepend.

6. Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen?
    Daar ben ik nog niet over uit.

Ingrid Ranzijn
    Bijdrager
    Post count: 17

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Bij Hennie evolueert het karakter andersom. Je begint in het nu en krijgt steeds meer van hem te zien door de stukken over zijn verleden. Bij Bianca is het meer een combinatie van heden en verleden.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mijn favoriete karakter is Bianca. Wellicht omdat ik veel van haar herken. Qua leeftijd maar ook de soms moeilijke balans tussen werken en prive en het effect daarop op gezinsleven en relatie.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou geen personage willen veranderen.
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vind dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past. Al had ik het wellicht prettig gevonden om langer bij 1 persoon te blijven. Nu sprong het iedere keer wel heel snel over. Een kort stukje Bianca, Hennie, slachtoffer. Het overspringen vind ik leuk om te leven, maar de hoofdstukken mogen langer.
    5. Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Kort en helder. Zowel de hoofdstukken als de zinnen. Daardoor makkelijk te lezen.
    6. Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen?
    Misschien wel, omdat ik Bianca zo’n leuk karakter vind. Wellicht dat ik de eerdere boeken ga lezen.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.