Home Forums Leesclub 159: Koud zonder jou Koud zonder jou, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #27980 |

Vragen ThrillZone leesclub Koud zonder jou                                  

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ 

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen?
    roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 236

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?Voor Bianca veranderd, haar werk alles, maar aan het einde zie je toch dat ze beseft dat ze anders er mee om moet gaan en kiest voor haar gezin door een sabbatical te nemen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Niet een echt favoriet personage. Als ik echt zou moeten kiezen zou ik Joris zeggen. Hij wijst Bianca er steeds op dat ze geobsedeerd is door haar werk en om zichzelf moet denken. Hij is meevoelend en wijzer.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, alle personages waren precies goed.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstrijl met korte hoofdstukken past goed bij het verhaal. Je blijft doorlezen. Dit komt ook doordat het uit de personages Bianca en Hennie wordt verteld. De lezer wordt meegenomen naar het verleden en je leert deze zo goed kennen.
    Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.Igor heeft een vlotte schrijfstijl.
    Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen? Ik heb De blindganger en De uitverkorene al gelezen. De andere twee wordt ik nu wel nieuwsgierig naar.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 71

karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Ik vind dat Hennie evolueert, je leert hem steeds beter kennen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Joris, omdat ik me een ouwe goedzak voorstel
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee ik zou aan niemand wat willen veranderen.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is heel erg prettig, de korte hoofdstukken makken het heel prettig. Tis een avondje doorlezen , en dat wil je ook, om het boek uit te lezen.
    Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Ik kan de schrijfstijl niet anders als to the point en prettig leesbaar omschrijven.
    Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen?

Ik sluit niet uit dat ik meerdere boeken van hem ga lezen.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 45

De karaters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Bianca wel doordat ze het verleden een plek kan geven. Voor de rest niet eigenlijk.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Uiteraard Bianca, benieuwd naar haar verleden en of zij de dader weet te ontmaskeren. Maar ook Joris is een leuk persoon.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, het is goed zo.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, leuk de korte hoofdstukken. Goede zinsopbouw, niet te moeilijk. Ook de lettergrootte vind ik fijn. Je hoeft geen moeite te doen voor de regels en zinnen qua grootte. En fijn ook dat het geschreven is in het heden, zodat het lijkt alsof je echt nu ter plaatse bent.

Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik zou zeggen daadkrachtig door een krachtige inbeelding en goede plotwendingen.

Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen? Dat weet ik nog niet. Ik vond dit in ieder geval een prima boek. Ik was er zo doorheen.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 30

Je leert naarmate het boek vordert, het personage Hennie beter kennen. Je krijgt meer inzicht in waarom iemand tot bepaald gedrag komt.

Hoofdpersoon Bianca. Niet perfect, maar ook met een verleden..

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Niks hoor, personages zijn zoals de auteur ze beschreven heeft. Prima.

Ik vond het een vlotte schrijfstijl hebben, heerlijk. Er zat vaart in en situaties, gebeurtenissen en plaatsen werden beeldend geschreven. To the point, i love it.

Wat ik net zei; het is to the point geschreven, beeldend. En met name het plot vond ik erg verrassend. Totaal niet verwacht.

Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen? Ik ga zeker kijken of de omschrijvingen van zijn boeken me aanspreken. Mocht dat zo zijn, lees ik ze zeker!

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 144

De karakters

Ja als we het over Hennie en Bianca hebben wel. Bianca komt uiteindelijk tot inzicht en kiest uiteindelijk voor haar gezin en kan het drama dat haar is overkomen eindelijk een plekje geven.
    Hennie leren we ook steeds beter kennen (en zijn psyche) en komen te weten hoe en waarom hij tot zijn gruwelijke daden is gekomen.

100% Bianca. Ik zie parallellen met haar karakter. Eigenschappen die zij heeft komen nauwlettend overeen met mijn karakter. Vandaar dat zij duidelijk mijn favoriete personage is.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee de personages passen héél goed in en bij het verhaal!

De auteur

Jazeker, lekkere korte hoofdstukken en de schrijfstijl is beeldend en prettig geschreven en hierdoor gemakkelijk te lezen.

Echt beeldend geschreven.

Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen?
    Zekers te weten. Met de manier van schrijven heeft de auteur mij zeker weten geïnspireerd waardoor ik erg nieuwsgierig ben naar zijn eerdere en volgende boeken lezen.

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 35

De karakters

Ja, Hennie en Bianca. Bianca gaat van workaholic naar meer betrokkenheid richting haar gezin. Ook wordt ze steeds meer invoelend naar de ander. Bij Hennie krijg je een inkijkje in zijn leven en lees je van daaruit de evolutie.

Nee, ik heb geen specifieke favoriet.

Ik zou niets willen veranderen.

De auteur

Ja, het past prima! Korte, duidelijke hoofdstukken die goed weglezen. Het is gemakkelijk switchen van personage en van heden naar verleden.

Ik vind de schrijfstijl beeldend.

Die komen zeker op mijn lijst!!

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 71

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Zeker, aan de hand van de stukjes over vroeger zie je hoe Hennie zich ontwikkeld heeft tot de diepgestoorde persoon wat hij is en ook bij Bianca zie je hoe ze verandert van iemand die eigenlijk alleen maar oog lijkt te hebben voor haar werk naar iemand die beseft dat dat misschien niet helemaal meer is hoe ze het wil hebben.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik heb een kleine voorkeur voor Joris, hij komt over als een rustige man die er is voor zijn partner en uitkijkt naar zijn pensioen en zijn werkleven wil eindigen met een laatste goede daad voor zijn partner.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik denk het niet.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ja, ik vond het heerlijk weglezen, deze korte hoofdstukken afwisselend tussende personages en het heden en verleden..
    5. Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    vlot, bondig
    6. Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen?
    Ik zag dat er nog twee boeken met in de hoofdrol dit recherche-duo zijn en die wil ik zeker ook nog lezen. Wat ik bijzonder vind, is dat ik niet één keer in dit boek het idee had dat ik wat miste doordat het een derde boek met dit duo in de hoofdrol is. Meestal gebeurt dit namelijk wel.

Roos
    Bijdrager
    Post count: 25

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Vooral de karakters van Bianca en Joris evolueren, omdat ze we gedurende het verhaal steeds beter leren kennen. Ook de keuzes die ze maken in wat ze doen, zegt heel wat over hun karakter en hun verhouding tot elkaar.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Joris is mijn favoriete personage. Dat hij zo voor zijn pensioen de zaak van de vermissing van de zus van Bianca met alle geweld wilt oplossen, vind ik heel bijzonder.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Natuurlijk vind ik Hennie een vreselijk personage, maar ja, wanneer je dat zou veranderen zou het boek zo sterk niet meer zijn.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Zeker, de korte hoofdstukken en de duidelijke beschrijvingen, de alwetende verteller, maken dat je dit het liefst in een keer wil lezen.
    5. Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Duidelijk, herkenbaar, to the point, filmisch (door de muziek die regelmatig wordt genoemd en die je ook kunt luisteren krijgt het verhaal al meteen een extra dimensie, zoals je dat in series en films ook kunt hebben.
    6. Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen? Ja, zeker weten, ze staan inmiddels al op mijn ereader.

Igor Znidarsic
    Bijdrager
    Post count: 14

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Vooral de karakters van Bianca en Joris evolueren, omdat ze we gedurende het verhaal steeds beter leren kennen. Ook de keuzes die ze maken in wat ze doen, zegt heel wat over hun karakter en hun verhouding tot elkaar.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Joris is mijn favoriete personage. Dat hij zo voor zijn pensioen de zaak van de vermissing van de zus van Bianca met alle geweld wilt oplossen, vind ik heel bijzonder.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Natuurlijk vind ik Hennie een vreselijk personage, maar ja, wanneer je dat zou veranderen zou het boek zo sterk niet meer zijn.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Zeker, de korte hoofdstukken en de duidelijke beschrijvingen, de alwetende verteller, maken dat je dit het liefst in een keer wil lezen.
    5. Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Duidelijk, herkenbaar, to the point, filmisch (door de muziek die regelmatig wordt genoemd en die je ook kunt luisteren krijgt het verhaal al meteen een extra dimensie, zoals je dat in series en films ook kunt hebben.
    6. Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen? Ja, zeker weten, ze staan inmiddels al op mijn ereader.

Ik verwerk altijd muziek in mijn boeken. Goed om eindelijk eens te lezen dat dat gewaardeerd wordt!

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 95

De karakters
    Ook ik vind dat het karakter van Bianca evolueert.In het begin is haar werk alles maar door alle gebeurtenissen komt zij erachter dat ze meer aandacht aan haar privé leven moet schenken.

Joris is mijn favoriete personage.

Verder vind ik niet dat er aan welk personage iets veranderd moet worden.

De schrijfstijl past helemaal bij dit boek.
    De korte hoofdstukken en de filmische beschrijving van het boek zorgt ervoor dat ik het boek niet weg kon leggen.

Ik ga zeker de andere boeken van Igor lezen.Vind het gewoon jammer dat ik deze auteur niet eerder ontdekt heb.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 258

De karakters

Het karakter van Bianca evolueert. Ze kan uiteindelijk haar schuldgevoel een plaats geven. Daarnaast komt ze ook tot het besef dat er meer is dan alleen maar werken en kiest ze uiteindelijk toch voor haar gezin.

Ik vind het een kei goed verhaal met veel spanning en een vlotte, aangename schrijfstijl.
    Ik ben van mening dat het een beeldende en meeslepende schrijfstijl is.
    Igor Znidarsic heeft er een grote fan bij. Ik ga nog zeker meer van deze auteur lezen. Ik ben bijzonder aangenaam verrast.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 135

Bianca evolueert enorm, van complete workaholic die amper beseft dat ze haar gezin op het spel zet tot een vrouw die haar gezin eerst zet en haar werk de juiste plaats in het geheel geeft.

Met moeite, maar het moet dan toch Bianca zijn, al is zij totaal anders dan ikzelf.

Ik zou best de oplossing van de dood van Lotje iets meer in de verf willen zetten al zie ik ook niet direct wat Igor Z. daar mee aan kan.

Ja, de sobere woordvoering en de korte hoofdstukken komen zowel overeen met het karakter van Bianca als de psychopatische aard van Hennie, beide komen goed tot hun recht.

Meeslepend, filmisch.

Zeker de twee vorige boeken met dit speurdersduo, al zal het wel vervelend zijn om te weten dat Joris in het derde deel op zo’n vreselijke manier sterft.

Corina
    Bijdrager
    Post count: 9

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja vindt van wel. Je leert Bianca steeds beter kennen, en ziet haar ook veranderen in het verhaal. Ze begint eindelijk in te zien hoe belangrijk haar gezin is. En je komt tijdens het verhaal meer over Hennie te weten. De schrijver heeft dat heel goed gedaan, om echt in het hoofd van Hennie te kruipen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Ik had in het begin wat moeite met de personages had niet echt een klik met een personage. Maar ik vond het verhaal wel heel goed en heel goed beschreven. En fijn met de korte hoofdstukken. Ik had geen favoriete personage, ik had geen klik met ze.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee dat ook niet want ze passen heel goed in het verhaal. Maar soms heb je herkenningspunten met een personage en dat had ik bij dit boek niet. Maar ik vond het verhaal heel goed en mooi beschreven.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja vindt ik wel, fijne schrijfstijl. Fijne korte hoofdstukken en duidelijke flashbacks.
    Kun je de schrijfstijl van Igor Znidarsic specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Ik vindt zijn schrijfstijl vlot en meeslepend. Hij kruipt in het hoofd van een seriemoordenaar en dat lijkt me knap lastig. Maar dat heeft hij heel goed gedaan.
    Koud zonder jou is het vijfde boek van Igor Znidarsic, ga je na het lezen van Koud zonder jou zijn eerdere en volgende boeken ook lezen? Ja zeker weten. Ik moest er even inkomen, maar toen ik er eenmaal in zat kon ik het niet meer wegleggen.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 382

De karakters

De vaste personages groeien niet bijzonder maar Hennie daarentegen leer je kennen en beetje bij beetje ga je ook zijn beweegreden ook begrijpen hoewel dit natuurlijk niet goed te praten is.
    De personages zijn voldoende uitgewerkt voor dit verhaal zou niet weten wat er aan toegevoegd zou moeten worden. Ik heb me in alle personages ruim voldoende kunnen inleven .

De auteur

De schrijfstijl van Igor Znidarsic is zeer prettig direct en toegankelijk waardoor het verhaal leeft.De scenes zijn krachtig beeldend en tevens filmisch geschreven dit zorgt ervoor dat je het verhaal in getrokken wordt en de psychologische spanning stijgt.
    Het tweede deel “De uitverkorene” heb ik niet gelezen maar dit wil ik absoluut nog lezen. Zodra de volgende thriller verschijnt ga ik die beslist lezen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.