Home Forums Leesclub 159: Koud zonder jou Koud zonder jou, Beooordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #27976 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning: 9 punten, omdat dit verhaal van begin tot einde spannend blijft.

Plot: 9 punten, omdat ik het plot echt goed in elkaar vind zitten.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik mijn boek eigenlijk niet weg wilde leggen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal heel goed te volgen is en de aandacht geen moment verslapt.

Originaliteit: 9 punten, omdat dit verhaal echt bij deze tijd past.

Psychologie: 9 punten, omdat het klopt.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

marcel
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning: 9 punten, omdat het een verhaal is om in een keer uit te lezen

Plot: .8. punten, omdat Het goed in elkaar zit

Leesplezier: 9 punten, omdat het heerlijk weg leest

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het goed geschreven is

Originaliteit: 8 punten, omdat het zomaar feit ipv fictie zou kunnen zijn

Psychologie: 9 punten, omdat dergelijke verkniptheid bestaat

Gemiddelde beoordeling: .8,5. punten

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 236

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .8,5. punten, omdat …het zorgvuldig opgebouwd was en steeds mijn aandacht had..

Leesplezier: 8,5.. punten, omdat ik het haast niet weg kon leggen….

Schrijfstijl: .8,5. punten, omdat het vlot geschreven is.….

Originaliteit: 8,5.. punten, omdat het einde niet voorspelbaar is.….

Psychologie: .8,5. punten, omdat je goed inzichten krijgt in hoe het kan dat Hennie tot zijn daad is gekomen.….

Gemiddelde beoordeling: 8,5.. punten

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning: 8 punten, omdat ik tot het einde werd verrast, in spanning gehouden hoe het af zou lopen.
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal heel mooi opgebouwd is en naar het einde toewerkt
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik heb genoten
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik door het verhaal heen vloog. Fijne korte boeiende hoofdstukken
    Originaliteit: 8 punten, omdat ik het niet een heel herkenbaar boek vond terwijl ik juist de laatste tijd steeds vaker het idee heb dat thrillers almaar meer op elkaar lijken.
    Psychologie: 8 punten, omdat de ontwikkeling in het karakter van de dader heel mooi wordt weergegeven dankzij de stukjes over zijn verleden

Gemiddelde beoordeling: 8,17 punten

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 144

Spanning:

9 punten. Heb het boek in 1x uitgelezen dat zegt genoeg denk ik

Plot:

9 punten. Het verhaal is zorgvuldig opgebouwd en kent verrassende wendingen

Leesplezier:

9,5 punten. Een geweldige eye opener voor mij om vanuit het psychische perspectief van de dader dit verhaal te lezen.

Schrijfstijl:

9 punten. Echt bijzonder prettig. Het verhaal is lekker en begrijpelijk te lezen. Het wordt ook allemaal gedetailleerd en beeldend geschreven.

Originaliteit:

9 punten. Niet wie is de dader maar hoe is hij tot deze daad gekomen? Een verhaal waarbij de dader bekend is en we worden meegenomen in het hoofd van de dader waarom hij tot deze daden is gekomen!

Psychologie:

9 punten. De psyche van Hennie (de dader) wordt duidelijk zichtbaar gemaakt

Gemiddelde beoordeling: 9,1 punten afgerond een 9

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 258

Spanning: 9 punten, omdat ik het verhaal van het begin tot en met het einde super spannend vond.

Plot: 9 punten, omdat het plot goed in elkaar steekt en het eind echt verrassend was.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik bijzonder van het verhaal genoten heb.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heerlijk was om dit verhaal met sprongen naar het verleden te lezen.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog nooit een dergelijk verhaal gelezen heb.

Psychologie: 10 punten, omdat je middels dit verhaal een helder beeld hebt hoe een moordenaar zo geworden is en welke waanideeën een moordenaar kan hebben.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Roos
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning: 9 punten, omdat ik het boek vanaf de eerste bladzijden al niet meer weg kon leggen, zo benieuwd was ik wat er ging gebeuren.

Plot: 8,5 punten, omdat het verrassend was, ik had het zo zelf zeker niet voorspeld.

Leesplezier: 10 punten, omdat het lezen mij in deze periode niet altijd makkelijk afgaat, maar dit boek deed mij alles om me heen vergeten.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek heerlijk wegleest.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik dit boek echt anders vind dan andere thrillers.

Psychologie: 9 punten, omdat je echt steeds meer afweet van wat er zich binnen de hoofdpersonages afspeelt.

Gemiddelde beoordeling: 9

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 10.. punten, omdat ik, ook als ik niet aan het lezen was, steeds benieuwd was hoe het verder zou gaan.

Plot: 10 punten, omdat het plot verrassend was, dit had ik totaal niet verwacht

Leesplezier: 10 punten, omdat ik steeds door wilde lezen….

Schrijfstijl: 10.. punten, omdat het verhaal door de korte hoofdstukken zeer goed te volgen is.

Originaliteit: .10. punten, omdat ik niet kan bedenken dat ik ooit een boek heb gelezen dat hier op lijkt.

Psychologie: 10.. punten, omdat …heel goed beschreven wordt waardoor Hennie zo was geworden.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 95

Spanning 9 punten, kon het boek bijna niet weg leggen.

Plot 10 punten, Onverwachte wendingen maakt het boek spannend.

Leesplezier 10 punten, wilde niet stoppen met lezen.Heeft mij dan ook wel wat uurtjes slaap gekost.

Schrijfstijl 9 punten, door de bijna filmisch geschreven stijl leest het boek heel prettig.

Originaliteit 9 punten, het zo vroeg in het boek al weten wie de dader is vind ik een originele manier van schrijven.

Psychologie 9 punten door het heel duidelijk weergeven waarom de dader tot zijn daden komt.

Gemiddelde beoordeling: 9.3 punten

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: 8 punten, omdat de stukken waarin Hennie weer bezig erg spannend zijn, maar daar tussenin is er niet zoveel spanning. Wel fijn dat je niet continue een hartverzakking krijgt zeg maar, maar zou iets meer kunnen.

Plot: 9 punten, omdat het goed bedacht en geschreven is. Goede overgangen en de verhaallijn klopt.

Leesplezier: 10 punten, omdat het een goed boek is met een origineel verhaal en heel realistisch in deze tijd. Daarnaast leuk eens niet zulke slanke dames en dames in de 40.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het goed geschreven is. Goede inlevening mogelijk door details. Fijne korte hoofdstukken, niet zo langdradig.

Originaliteit: 10 punten, omdat locatie, soort dames en verhaallijn origineel zijn.

Psychologie: 8 punten, omdat het is niet een heel zwaar te volgen verhaallijn, maar wel goed gedaan voor de lezers die van iets minder gruwelijke en/of ingewikkelde verhalen houden.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 135

Spanning: 9 punten, omdat het hoe en waarom een belangrijke vraag blijft tot op het einde.

Plot: 9 punten, omdat de mix tussen het standpunt van de moordenaar en de speurders erg goed in mekaar zit.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het in 2 keer heb uitgelezen, minpuntje is dood Joris en opheldering dood Lotje.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de verwoording en indeling het verhaal perfect ondersteunt.

Originaliteit: 10 punten, omdat deze plot in combinatie met manier van vertellen nog nergens ben tegengekomen.

Psychologie: 9 punten, omdat de schrijver echt in het hoofd van een psychopaat kruipt.

Gemiddelde beoordeling: 9,2 punten

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 30

Spanning: 9 punten, omdat ik de spanning voelde.. en ik erg geboeid bleef..

Plot: 10 punten, omdat ik het goed beschreven vond, en het een wending nam die ik absoluut niet aan zag komen..

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het echt niet weg kon leggen. Het boek was zo snel, te snel uit.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat dit mij erg aansprak. To the point, hoe t is. Gevoel beschreven.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik het een boek vind met een eigentijds thema, en niet alle boeken lopen goed af. Zo ook dit eind.

Psychologie: 9 punten, omdat er veel aandacht besteed werd aan het geven v inzicht wat maakte dat Hennie de dingen deed die hij deed. Een kijkje in zijn psyche. Vond ik erg boeiend.

Beoordeling: 9,7

Bedankt dat ik mee mocht lezen! Weet niet of ik zelf dit boek gekozen zou hebben, maar t was super!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 382

Spanning: 9 punten, omdat de spanning op de juiste momenten stijgt en de psychologische spanning onderhuids voelbaar is.

Plot: 10 punten, omdat er is over nagedacht. De opbouw en het verloop ervan lopen gesmeerd.

Leesplezier: 10 punten, omdat het zeer veel plezier is gelezen met een volldige aandacht.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat prettig,begrijpelijk en direct is

Originaliteit: 9 punten, omdat de combinatie van verschillende elementen maken het origineel en realistisch

Psychologie: 9 punten, omdat de psychologische spanning tijdens het verhaal een steeds grotere rol krijgt.

Gemiddelde beoordeling: 56 punten : 6 = 9,3

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 92

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:
    Spanning: 8 punten, omdat het verhaal door de belevenissen van de rechercheur en het terugblikken op eerdere periodes, voor mij de spanning steeds weghaalde.
    Plot: 7 punten, omdat er teveel speelde tegelijk.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik soms afgeleid was door de schommelingen in het verhaal.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat dit goed te lezen was, helemaal niet moeilijk en erg beeldend overkwam.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ik af en toe het idee had dat ik een roman in plaats van een thriller aan het lezen was, de misdaden waren daarentegen erg goed uitgedacht.
    Psychologie: 9 punten, omdat de dader een erg goed psychologisch spelletje speelde met de slachtoffers.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.