Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 098, Kind 39 Kind 39, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #17922 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 59

Cover: De cover spreekt aan, duister en laat je fantaseren over het verhaal. Het ziet er spannend uit

Auteur: ik heb nog niks gelezen van deze auteur. Dus ben heel benieuwdd.

Verwachting: Ik heb de achterkant gelezen en het lijkt mij heel spannend.

justine
    Bijdrager
    Post count: 114

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Een trieste cover, waarbij mijn eerste gedachte is, hier gebeuren
    dingen die het daglicht niet verdragen.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Totaal geen verwachtingen want ik ken haar niet.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Een mooi opgebouwd en spannend verhaal.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 21

Cover: Ik heb het eboek binnen, maar voor de cover heb ik op de site gekeken en het is een uitgeleefde oude kamer met tralies voor het raam, dus erg mistroostig.

Auteur: De auteur ken ik niet dus ik heb haar even gegoogeld en ze is Italiaans en bij Goodreads zag ik voornamelijk Italiaanse titels en 1 Engelse titel voorbij komen dus ik neem aan dat dit haar eerste boek is wat is vertaald in het Nederlands.

Verwachting: Ik ben heel benieuwd en ik hoop vooral dat hij al spannend is vanaf het begin en dat het niet erg lang duurt voordat ik in het verhaal zit.

Jetske
    Bijdrager
    Post count: 18

Cover: Beetje somber, lijkt op een plek waar iemand vastgehouden wordt. Ben benieuwd of het ook bij het verhaal past. De achterkant is te vol met tekst die een beetje om de foto is geplaatst.

Auteur: Die heb ik niet want ik ken deze auteur niet. Ik heb heb de naam op google ingetikt om wat informatie te krijgen maar heel veel verder dan wat Italiaanse sites kom ik niet en aangezien mijn Italiaans nogal te wensen overlaat wordt dat hem ook niet.

Verwachting: Gezien de subtitel verwacht ik een boek met de nodige spanning waarbij het verhaal draait om een moordenaar die een behoorlijk gestoord is.

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 36

Cover: De cover ziet er mysterieus uit, dat past goed bij een thriller. Het maakt mij in ieder geval nieuwsgierig naar de inhoud!

Auteur: Ik ken de auteur niet, dus ik heb niet echt verwachtingen. Ik laat me graag verrassen.

Verwachting: Ik verwacht veel spanning en ik hoop op een meeslepend verhaal, met onverwachte wendingen.

AT
    Bijdrager
    Post count: 67

Cover: Het eerste dat me opvalt is de rode sticker van Europa Thriller Selectie. Dat maakt het al meteen een interessant boek. Zeker als je nog nooit van de auteur gehoord hebt. Het plaatje is beklemmend en grauw en de titel is pakkend. Ik denk dat ik dit boek in de boekhandel wel even op zou pakken.

Auteur: Er staat een mooie foto van de schrijfster op de achterkant en blijkbaar is ze een aanstormend talent. Ik had nog niet van haar gehoord en vind het wel jammer dat ik niet in haar originele taal kan lezen.

Verwachting: Bij de aankondiging van de leesclub was ik vooral gefascineerd door Teresa Battaglia; problemen met haar gewicht en haar brein dat haar in de steek lijkt te gaan laten. Dat zijn voor mij al ingrediënten genoeg om er een fascinerend boek van te maken.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 48

De cover lijkt niet veelzeggend. Juist daarom ben ik nieuwsgierig naar de inhoud. Xander uitgeverij staat bekend om goede boeken. Dit keer laat ik mij eens niet leiden door de cover.

De auteur is onbekend voor mij. Leuk dat er een foto op de achterflap staat. Zo heb ik in ieder geval een beeld van de auteur.

Mijn verwachtingen liggen hoog. Ik kijk al een tijdje uit naar dit boek. Ik hoop dat ik direct het verhaal wordt ingezogen en lange tijd in het ongewisse blijf wie de dader is.
    Dan kan ik rekenen op een paar mooie, spannende leesuren.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 56

Een duistere cover: een kale kamer met daarin een bankje en een raam.
    Een korte, intrigerende titel, een kind met een nummer?
    Vrij veel tekst plus een sticker op de voorzijde, dat vind ik jammer.

Op de achterzijde een korte stukken tekst en een foto van de auteur, precies genoeg om mijn nieuwsgierigheid te wekken.

Even kort doorgebladerd: prettige bladspiegel.

Ik hoop op een spannend boek, laat me graag verrassen door een onbekende auteur.

honingbol
    Bijdrager
    Post count: 36

Ik vind de cover erg mooi. Donker en onheilspellend. Mysterieus ook, ik ben heel benieuwd wat er zich in deze kamer heeft afgespeeld.
    In combinatie met de titel verwacht ik een verhaal dat zich afspeelt in een kindertehuis. En dan niet eentje waar het allemaal lief en schattig is zeg maar. Hopelijk zit ik niet helemaal fout met mijn idee, dat zou wel even schakelen zijn als het straks een compleet ander verhaal blijkt te zijn.
    Ik ken de auteur niet, dus ik heb ook geen verwachtingen bij haar schrijfstijl. Ik laat het op mij afkomen/

Danielle Henssen
    Bijdrager
    Post count: 7

Heb normaal gesproken weinig met covers dus daar laat ik me zelden toe verleiden of ik een boek lees. Titel daarentegen dan weer wel en in dit geval dus een kind met een nummer .. en de subtitel: wie durft te kjjken in de meest donkere ziel… intrigerend

Auteur is voor mij verder onbekend ze straalt wel mooi op de achterkant van de cover

Verwachtingen heb ik bij een debuut nooit het is de eerste kennismaking met de schrijver dus ik stap er verder blind in

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 191

De cover:
    In een boekhandel zou mijn oog hier onmiddellijk op vallen. Mysterieus,donker,sombere uitstraling met dan het witte venster en daarboven in grote letters KIND 39.Verder alleen een sober bed…Is dit in een inrichting?
    Op de achterflap een foto van de auteur samen met enige informatie over het verhaal en…misschien ook de hint dat dit wel nog eens een vervolg zoude kunnen krijgen. Als je de rood gedrukte tekst leest
    De auteur :
    Ik laat me volkomen verrassen door haar want ik heb nooit iets van haar gelezen.
    Verwachting :
    Ik hoop op een boek vol met spanning en mysterie want toen ik de inschrijving zag met de cover en de titel had ik het gevoel dat dit boek echt iets voor mij was.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 149

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek. Een duistere cover. Lijkt me wel eng en spannend

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Leuk en vlot geschreven
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Een verhaal dat niet ingewikkeld is met 1000 en één personages

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 83

Cover: het is in een typisch thrillerstijl weergeven. Donkere kleuren en een raam. De frisse kleur in de titel springt er daardoor uit. Toch vind ik de voorzijde druk overkomen. De keuze van de grote lettertype in de teksten/titels vind ik niet met elkaar in verhouding staan. Met name de bovenaan gedrukte zin komt bij mij wat tussen gepropt over.

Op de achterzijde staat een leuke glimlachende vrouw afgebeeld. Meestal kijken de auteurs vrij serieus. Er staat behoorlijk veel tekst, maar de introductietekst is in mat grijs waardoor de omslag niet te vol overkomt. De tekst ‘wie durft te kijken in de donkerste ziel…’ het wekt nieuwsgierigheid naar het verhaal.

Auteur: dit wordt voor eerste kennismaking met een boek van haar hand.

Verwachting: Bij een thriller verwacht ik een verhaal zonder dat het een moment in het lezen verslapt. Niet eentoning, maar vol met spanning en mysterie met uiteindelijk een goed afgesloten plot.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 117

De cover.

Ziet er aantrekkelijk uit! We zien een verlaten woning? Leuke plaats om iemand te gijzelen. Oud vervallen en wellicht vergeten. Belettering is prima en passend. De tekst maakt nieuwsgierig evenals de titel.

Achterflap.
    Mooie auteurs foto! En de tekst? Ik wil lezen.

Auteur. Nooit van gehoord. Ik laat me graag verrassen.

Verwachting?
    Een gruwelijk spannend verhaal gezien de tekst op de achterflap. Hopelijk geen eenheidsworst.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.