Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 098, Kind 39 Kind 39, Tijdens het lezen

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 128

Ik ben nu weer een stukje verder en daar kom ik een opmerkelijk citaat tegen. Zwijgen is altijd bevorderlijk voor de beul, nooit voor het slachtoffer, zei ze bij zichzelf. Bijzonder…

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 133

Ik ben al wel een week aan het lezen in het boek maar er zit niet zo veel schot in. Ik vind het moeilijk om in het verhaal te komen en leg het boek snel weer weg. Ik weet niet of dit aan mij ligt (even een leesdip) of aan het boek. Het zal beide wel zijn, de schrijfstijl spreekt me ook niet zo aan denk ik. Dingen als Cyanotische lippen en ectomorf uiterlijk bevorderen het leesgemak niet echt.
    Ik ben wel benieuwd naar het verhaal, zit ondertussen op blz 148 en begin nu wel wat beter in het verhaal te komen. Hopelijk leest het nu beter!

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 78

Ik ben toch nog wel een paar persoonsverwisselingen tegengekomen.
    Op pag 111, eerste alinea “Simone de Carli keek haar aan, …”
    Hij is daar in gesprek met Massimo.
    Pag 179, tweede alinea: “Ze vroeg waar ze zoveel toewijding aan te danken had.”
    Op dat moment wordt er óver Teresa gepraat. Dus hij vroeg zich af. Of Teresa stelde een vraag, maar dat blijkt niet iit de context.

Op pag 191 loopt het verhaal in het hoofd van de moordenaar. Hij heeft het over een “metalen middel” als hij een auto ziet, (alinea 3) maar weet in de volgende zin dat de deur daarvan een portier heet. ??

Ik lees kritisch, maar toch genietend verder.

Lieke
    Bijdrager

@ lies oosterhof: friezen zijn driehoekige ornamenten, veelal bij oude gebouwen, bovenaan een gevel.

Een fries is in de kunstgeschiedenis en archeologie de term voor iedere uitgebreide, verhalende voorstelling van mensen, mythologische figuren en/of dieren binnen een duidelijk kader. Friezen hebben vaak een decoratieve functie en kunnen op velerlei wijzen en in vele materialen zijn vervaardigd.

Zie Wikipedia Fries, kunst

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 128

@Lieke,
    Bedankt voor je reactie. Dit wist ik niet. Leuk!

Lieke
    Bijdrager

Nog een (vertaal?) foutje tegengekomen:
    pag 319
    ” ‘Het is voorbij’ zei ze, alsof die twee woorden….” ik tel daar drie woorden.

En tot slot een zin die mij diep trof, op pag 262, eerste alinea:
    “… het verbaasde haar om te merken dat de kostbaarheid van een mensenleven omgekeerd evenredig leek te zijn aan de tijd die hij op aarde had doorgebracht”

Een doordenker van jewelste.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 101

Zoals verwacht het boek heb ik zojuist dicht geslagen. Uit! De topic na het lezen 1 & 2 en het overige zal ik van de week verwerken. Voor wie het boek nog niet uit heeft, nog veel leesplezier. De ……dat verklap ik niet.

Dayenne
    Bijdrager

Tot nu toe geniet ik erg van het lezen van het boek. Er is lekker veel spanning aanwezig. De korte hoofdstukken, afwisseling van verhaallijnen en de beeldende schrijfstijl spreken mij erg aan.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.