Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 098, Kind 39 Kind 39, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #17924 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilerszijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

AT
    Bijdrager
    Post count: 67

1. Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen. Op pagina 59 wel een mooie gedachte waardoor je weer door wilt lezen. Teresa zegt tegen zichzelf: ‘Laat je herinneringen los’, nadat ze het Valent-gezin bezocht heeft.
    2. Ik ben bij hoofdstuk 10 en voorlopig ontwikkelt het boek zich als een spannend boek met verschillende verhaallijnen en een interessante hoofdpersoon (Teresa). Dus voorlopig is dat zeker conform verwachting.
    3. Een zin die ik een paar keer heb gelezen omdat ik het niet snapte en nog steeds niet gelukkig vind, staat op bladzijde 24. Massimo denkt te weten wie de commissaris is en wil zich voorstellen. Daarbij wordt dan de zin gebruikt: ‘hij stak zijn hand naar Battaglia uit’. Als lezer ga ik er dan vanuit dat hij zijn hand inderdaad naar haar uitsteekt, maar uit de context blijkt dat hij zijn hand uitsteekt naar degene waarvan hij dénkt dat het Battaglia is.

justine
    Bijdrager
    Post count: 114

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Tot dusver geen citaten, maar wel dat het een fijne leesstijl is, bijna poëtisch, heel mooi. Dat maakt het lezen nog leuker.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Geen idee, ben nog maar net begonnen, vind deze topic erg snel open.
    Tot nog toe bevalt het wel ….. pag. 54

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Jetske
    Bijdrager
    Post count: 18

Ik ben al over de helft van het boek. Het leest makkelijk, fijne korte hoofdstukken wat de snelheid van het verhaal ten goede komt. Geen ellenlange uiteenzettingen van een enkel detail. En het verhaal boeit! Heerlijk boek tot nu toe

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 21

Ik ben intussen ook begonnen met het boek en tot nu toe valt het mij niet tegen. Ik ben bij hoofdstuk 6 beland en begin in de diverse verhaallijnen te komen. De schrijfstijl leest lekker vlot weg. Ik heb wel een beetje medelijden met die arme Massimo, het zit hem niet echt mee.

Danielle Henssen
    Bijdrager
    Post count: 7

Ben inmiddels bij hfst 20 en het is een duister verhaal. In principe drie verhalen die langzaam in elkaar gaan samenvloeien. Mooie poëtische schrijfstijl die warm maar ook soms kil aanvoelen.
    Enkele intrigerende quotes
    ‘De School verlangt toewijding, en toewijding vereist enige opoffering van je eigen vrijheid, ook die van denken. Vind je ook niet?’
    ‘Er gaan elke dag mensen dood, prentte Teresa zichzelf in. Het was leven in een andere vorm. Toch was het lastig om daar getuige van te zijn. Het betekende dat je zelf van je ademhaling kon genieten, terwijl iemand anders treurde om degene die was opgehouden met ademen. Onontkoombaar en wreed, de mens.’
    ‘De eenzaamheid was een discrete huisgenoot die nooit binnendrong in de ruimtes en alles liet zoals het was. Ze had geen geur en geen kleur. Het was een afwezigheid, een entiteit die alleen te benoemen was dankzij haar tegenpool,’
    Eerlijk gezegd ben ik niet zo met spelfouten bezig daarvoor is her verhaal te spannend …
    verhaallijn is spannend alhoewel ik wel hoop dat er langzamerhand wat topjes van de ijsbergen smelten en er meer duidelijk wordt wat er zoal op ‘De School’ gebeurde

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 59

Opmerkelijke citaten:
    Nee, wel wat woorden die niet zo vaak gebruikt worden. Sommige wist ik niet wat het betekende. Maar wel een fijne lees stijl.

De verhaallijn is meteen vanaf het begin al spannend, ben nog niet zo ver maar de verhaallijn begint simpel en wordt steeds ingewikkelder en spannender.

Nog geen spelfouten tegengekomen.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 191

Het is een boek dat heel makkelijk leest.
    Met een veelbelovend begin en verschillende verhaallijnen.
    Het verhaal ontwikkelt zich zoals verwacht. Mysterieus en spanning genoeg.
    Enigszins grappig vind ik de kennismaking tussen de commissaris en de inspecteur.
    En hier en daar heb ik een woord moeten opzoeken waar ik de betekenis niet van wist.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 48

Ik kan nog niet zeggen dat ik opmerkelijke citaten ben tegengekomen. De verhaallijn daarentegen kan mij nog niet zo pakken. Ik had een spannend geheel verwacht. Voor mij gevoel is het nu een weerwar van en kan ik nog niet echt het gevoel krijgen dat ik in het verhaal zit. Zit nu bij blz 102.

Tot nu toe ook geen spelfouten kunnen ontdekken.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 56

De schrijfstijl is voor mij echt even wennen.
    De auteur put zich uit in poëtische beschrijvingen en soms zitten daar mooie vondsten tussen, maar even vaak komt het gekunsteld, overdadig over.
    De eerste hoofdstukken vond ik daarom wat “wollig” verteld, terwijl er toch een behoorlijk gruwelijke moord is gepleegd.
    Daarnaast vind ik dat de hoofdcommissaris wel érg snel een daderprofiel opstelt.
    Maar goed, daar kan meer aan ten grondslag liggen.

Deze beschrijving van het nachtelijk mortuarium trof me.
    “De stilte nam het laagje normaliteit weg en legde de kern bloot: die van een verlaten eindpunt.” p43

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 21

Ik ben intussen aangekomen bij hoofdstuk 47 en vind het nog steeds echt spannend. Ik ben vooral erg nieuwsgierig wat er nu aan de hand is met die school. Ik benieuwd hoe het af gaat lopen. Ik heb tot nu toe nog geen enkel idee waar de auteur naar toe wil.
    Tot nu toe ben ik geen citaten tegen gekomen die mij bij zijn gebleven.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 149

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Op dit moment nog niet. Ben nog maar aan pagina 60
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ja hoor, 60 pagina’s verder en het boeit nog steeds
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilerszijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld! Momenteel nog geen fouten tegengekomen

honingbol
    Bijdrager
    Post count: 36

Ook ik ben van start gegaan met het boek. Het is tot nu toe spannend en ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. De schrijfstijl is vrij uitgebreid, je moet wel je hoofd erbij houden in het begin. De zinnen zijn vrij lang en op sommige momenten misschien wel iets te lang. Maar eenmaal in het verhaal merk ik het nu niet meer zo op en wil ik zeker door.

Ik heb hier en daar wel moeten glimlachen al om de beschrijven (bv de aankomst de nieuwe rechercheur in het moeras…) maar heb nog geen citaten ontdekt die mij heel erg aanspraken.
    Taalfouten heb ik niet ontdekt, dat is dus tot nu toe sowieso geen probleem.

Omdat ik volgende week onverwachts een weekje op vakantie ben zal ik de na het lezen en de recensie op 28 januari plaatsen. Ik weet niet hoe mijn wifi daar is, maar dan weten jullie waarom ik even stil ben volgende week. Voordeel is wel dat ik alle tijd heb om het boek uit te lezen 😉

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 83

Net als jullie ben ik ook begonnen met het lezen. De start ging wat moeizaam, maar op het punt waar ik nu ben zit het wel snor. Hopelijk de rest van het boek ook. Ik kan nu nog geen oordeel vellen of het geheel tot dat ik het uit heb gelezen. Vermoedelijk zal het uiterlijk aanstaande weekend zijn. Tot zover zijn me er geen spellingsfouten opgevallen of een citaat bij me blijven hangen.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 117

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Geen opmerkelijke citaten gezien.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ja, het is afwisselend van het ene onderwerp/persoon naar het andere. Leuke afwisseling.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Niet tegengekomen. Maar ook niet op gelet. Wel kwam ik een voor mij onbekend woord tegen. Namelijk vergulde friezen. Ik heb het geprobeerd om op te zoeken. Ik kom niet verder als de inwoners van mijn buurprovincie. Friezen! Maar dat wordt hier natuurlijk niet bedoeld. Dus als iemand mij uit kan leggen wat friezen zonder hoofdletter zijn? Graag!
    Verder een erg leuk verhaal tot nu toe.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.