16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 18

De plot

Wat vind je van het plot?
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Dat het kind uit het tehuis erbij betrokken zou moeten zijn dat was aan het begin van het verhaal al wel duidelijk. Maar hoe het precies in elkaar zou steken nee dat is lang verborgen gebleven, een compliment is daarbij zeker op zijn plaats.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Vind je de schrijfstijl van Ilaria Tuti prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Stel….Ilaria Tuti vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haarzijn?

Het verhaal was boeiend genoeg om door te willen lezen. Ik had het ook vrij snel uit. Het leest snel en makkelijk, het zou voor mij qua stijl wel ietsjes moeilijker mogen. Het lijk namelijk eerder een YA. Verder vind ik het boek niet echt realistisch. Zoveel dingen die gebeuren in een gesloten klein dorpje waarop een commissaris gezet wordt die ziek is? Ik weet dat het fictie is maar wanneer je een realistisch verhaal neer wilt zetten dan zou ik het toch anders aanpakken.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Ilaria Tuti mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Ik vind de keuze voor een zieke rechercheur wel uniek, maar ook een beetje vreemd. Toch is er wel een goed verhaal mee neergezet. Ik zou kiezen voor een wat meer volwassen schrijfstijl.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.