16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 18

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De meeste karakters evolueren. Voor Teresa is dit niet in positieve zin. Haar geheugen laat haar steeds vaker in de steek. Ook Massimo groeit, in het werk dat hij moet doen en daardoor ook in het verhaal. Zie je in het begin nog een groentje, aan het eind van het boek is hij uitgegroeid tot een volwaardig rechercheur. Al vond ik wel dat zijn entree in het verhaal wel wat standaard was, het groentje dat in de fout gaat, zich slecht kleed op de weersomstandigheden enz. Dat vond ik een beetje jammer en onnodig. Ik vond Massimo het meest sympathiek. Ik vond Teresa niet altijd even aardig, zoals zij soms haar medewerkers behandeld, denk niet dat je ze daarmee motiveert.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Ilaria Tuti vergelijkbaar?
    Is het lezen van Kind 39 voor jou aanleiding om eventuele volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen?

De schrijfstijl was makkelijk te volgen, met voldoende spanningsopbouw waar nodig. Maar ik blijf erbij dat er wel wat teveel standaard dingetjes inzitten zoals het groentje met zijn standaardfouten en een commissaris die haar medewerkers echt niet altijd even netjes behandeld. Van die dingetjes die je vroeger vaak zag in de Engelse detective series zoals A touch of Frost. Dat is dan ook direct mijn vergelijk want qua andere auteur zou ik het eigenlijk niet weten. Elke auteur heeft toch een soort van eigen stijl.

Ondanks de minpuntjes zou ik denk ik een volgend boek ook wel lezen, het verhaal op zich was namelijk boeiend genoeg.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.