15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1409
    #17926 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

justine
    Bijdrager
    Post count: 119

Spanning:.9 punten, omdat het zo heerlijk onder je huid kroop

Plot: 9 punten, omdat het allemaal zo mooi is uitgewerkt, en paste goed in elkaar op het einde

Leesplezier:.9 punten, omdat je constant werd geprikkeld om verder te lezen, het is nooit saai geweest

Schrijfstijl:.9 punten, omdat het zo prachtig, mss wollig is beschreven, zonder dat het to much werd.

Originaliteit: 9 punten. EEn heel origineel verhaal met veel menselijke aspecten

Psychologie: 9 punten, omdat alles goed is uitgewerkt, en je toch wel zag hoe invloeden je verdere leven bepalen.

Eindresultaat : 9,0

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 199

Spanning:9 Omdat ik vanaf het begin-tot het eindsignaal er totaal in meegezogen werd. Zelfs nu blijft het nog nazinderen.
    Plot: 9 Omdat het een geweldig goed opgebouwd en verrassend plot is waar geen enkel minpuntje aan valt te ontdekken.
    Leesplezier: 9 Omdat het me geprikkeld heeft om steeds maar verder te lezen. Een boek dat vraag om herlezen te worden.
    Schrijfstijl:9 Omdat haar schrijfstijl toegankelijk is voor iedereen, ze schrijft begrijpelijk ,zonder moeilijke woorden, kortom heerlijk lezen.
    Originaliteit 9: Omdat het een verhaal is waarin je naast de gruwel ook de liefde vindt,beide in één persoon…de dader aanwezig.
    Psychologie 9 : Omdat o.a. de karakters voldoende uitgediept zijn en je leest in het verhaal hoe het verleden een invloed heeft op het handelen van de personages
    Totaal 54: 6 = 9

Danielle Henssen
    Bijdrager
    Post count: 7

Spanning:7 punten, enkele scenes waren wel spannend met name het verhaal van het kind 39 en daar had in mijn ogen de nadruk iets meer op gelegd Kunnen worden.

Plot: 6 punten, omdat het voor mij al snel duidelijk was waar het verhaal naar toe leidde en er verder geen verrassing plaatsvond als alleen een standaard uitgewerkt plot

Leesplezier: 7 punten, omdat mij het verhaal af en toe rommelig overkwam en ik de aansluiting miste

Schrijfstijl: 7 punten, helaas mist de schrijfster in dit debuut de strakheid in haar omschrijvingen waarddoor het verhaal een echt knaller zou Kunnen zijn

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal zeker elementen bevat die verrassend en orgineel zijn

Psychologie: 7 punten, het was niet zo dat ik door een bepaald personage geboeid raakte en daar dan ook de intense gevoelens bij kreeg.

Gemiddelde beoordeling 7 punten

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 199

Hallo heeft er al iemand een recensie op ThrillZone kunnen plaatsen. Ik kan het boek niet vinden 😢
    Graag reactie.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning: 8 punten, omdat ik het spannend vond, vooral de gedeeltes over de school.

Plot:.. 9 punten, omdat ik het plot origineel vond, en het einde echt niet aan zag komen.

Leesplezier:.. 8 punten, ik heb echt genoten van dit boek.

Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat het boek erg prettig en vlot las.

Originaliteit:.. 7 punten, ik vond dit boek wel een origineel, maar het komt natuurlijk veel vaker voor bij politiethrillers

Psychologie:.. 8 punten, omdat ik toch vond dat de karakters langzamerhand werden uitgediept. Je kunt ook echt merken dat dit een serie is en ik verwacht dat in volgende delen de karakters steeds verder worden uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling:..8 punten

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1409

Hallo heeft er al iemand een recensie op ThrillZone kunnen plaatsen. Ik kan het boek niet vinden 😢
    Graag reactie.

Het boek staat op de site @zohra, link: Kind 39

AT
    Bijdrager
    Post count: 73

Spanning: 7 punten, omdat ik niet steeds op het puntje van mijn stoel zat, dat kwam eigenlijk pas heel laat.

Plot: 8 punten, omdat het mooi uitgewerkt is en goed opgebouwd

Leesplezier: 8 punten, omdat het prachtig geschreven is en m.n. de hoofdpersoon me intrigeerde.

Schrijfstijl:8 punten, omdat het een prachtig lyrisch taalgebruik is.

Originaliteit: 7 punten, omdat het eigenlijk weer eens gaat om iemand die als kind een traumatische ervaring heeft gehad.

Psychologie: 6 punten, omdat ik sommige karakters niet goed genoeg uitgewerkt vind.

Gemiddelde beoordeling:7,4 punten

honingbol
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 8 punten, omdat het boek luguber en spannend was.

Plot: 6 punten, omdat het al vrij snel duidelijk was in welke hoek de dader gezocht moest worden. Dat was op zich niet heel erg, maar maakt het wel dat ik minder punten geef voor het plot.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik door wilde lezen. Niet wilde stoppen. Wilde weten hoe het af zou lopen én omdat zij de moordenaar toch een mensenlijk gezicht wist te geven.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een prettig leesbaar boek is. Geen inwikkelde verhaallijnen, geen honderden namen. Gewoon lekker lezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog niet eerder zo’n verhaal ben tegengekomen.

Psychologie: 9 punten. Hoe ziek moet iemand zijn om dit soort onderzoeken uit te kunnen voeren. Dan te lezen dat het ook daadwerkelijk gebeurd is (en misschien nog wel steeds gaande is…). Afschuwelijk!

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 115

Spanning: 7 punten, omdat er genoeg spanning in het verhaal zat om te willen zien waar het verhaal naar toe gaat maar te weinig spanning om mij direct vanaf het begin het boek in te trekken.
    Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed werd opgebouwd en mooi samen kwam maar niet geheel verrassend genoeg was.
    Leesplezier: 6 punten, omdat de schrijfstijl niet mijn smaak was en het daardoor heel moeilijk was om in het verhaal te komen. Ik legde het boek elke keer na kort lezen alweer weg omdat het me niet pakte. Dat zorgde ook ervoor dat ik voor mijn doen erg lang over het boek deed.
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat het dus niet mijn smaak was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal rond kind 39 wel origineel was.
    Psychologie: 7 punten, omdat de personages van mij veel meer uitgewerkt hadden mogen worden, had er meer van willen weten.

Totaal: 41/6 = 6,8

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 155

Spanning:.7. punten, omdat …. Het soms wel erg spannend was

Plot:.. 6punten, omdat …. Het klein beetje voorspelbaar was

Leesplezier:.7. punten, omdat …. Het terug in de tijd +heden

Schrijfstijl:.7. punten, omdat …. Soms paar lastige worden waren

Originaliteit:.7. punten, omdat …. Een moord in de bergen nier gekend is

Psychologie:6.. punten, omdat ….
    Personages mogen beetje meer uitgewerkt worden
    Gemiddelde beoordeling:..7,83 punten

Ant
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning:7 punten, omdat het iets te voorspelbaar werd op het eind. Er zitten wat teveel toevalligheden in
    Plot:6 punten, omdat deze te snel al duidelijk was voor mij. Er had voor mij nog wel een verrassingselement mogen zijn naar het plot toe
    Leesplezier:7 punten, omdat ik echt in het verhaal moest komen. Het geheel had net wat strakker en beter afgewerkt mogen zijn.
    Schrijfstijl:7 punten, omdat het verhaal op een gegeven moment wel meer tempo en structuur krijgt.
    Originaliteit:7 punten, omdat het niet een heel apart bedachte situatie is. Het is geen boek die ik over een paar jaar nog zal herinneren als ‘wow’!
    Psychologie:7 punten, omdat het net niet strak genoeg in elkaar zit. De personages zullen zich in de volgende delen verder ontwikkelen. Als het standalone geweest was zou ik de personages te weinig uitgewerkt vinden.

Gemiddelde beoordeling: 6.8 punten

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 49

Spanning: 7 punten, omdat op begeven moment wel duidelijk werd wie de dader was.
    Plot: 8 punten, omdat het origineel en verrassend is.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het boek erg meeslepend was, maar het duurde even om in het verhaal te komen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het boek prettig las.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal achter de dader zeer bijzonder was.
    Psychologie: 7 punten, omdat niet alle personages sterk uitgewerkt waren.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 85

Spanning:7 punten, omdat de eerste paar hoofdstukken meer gericht was op de ‘setting’. Het duurde even voor dat de personages tot leven kwamen.
    Plot:8 punten, omdat het een goed afgesloten einde had.
    Leesplezier:8 punten, omdat het begin wat miste (zie vraag spanning), maar naarmate het verhaal vorderde werd het beter.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal in een toegankelijk taal is verteld.
    Originaliteit: 8 punten, omdat er wat inzicht van de natuur erin is verwerkt, de beweegredenen van de dader verrassend was en hoe de commissaris het kind 39 benaderde. Het einde was meer een combinatie van genres. Thriller en drama.
    Psychologie: 8 punten, omdat het inzicht en de belevenis goed werden beschreven.
    Gemiddelde beoordeling:7,8 punten

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 85

Spanning:7 punten, omdat de eerste paar hoofdstukken meer gericht was op de ‘setting’. Het duurde even voor dat de personages tot leven kwamen.
    Plot:8 punten, omdat het een goed afgesloten einde had.
    Leesplezier:8 punten, omdat het begin wat miste (zie vraag spanning), maar naarmate het verhaal vorderde werd het beter.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal in een toegankelijk taal is verteld.
    Originaliteit: 8 punten, omdat er wat inzicht van de natuur erin is verwerkt, de beweegredenen van de dader verrassend was en hoe de commissaris het kind 39 benaderde. Het einde was meer een combinatie van genres. Thriller en drama.
    Psychologie: 8 punten, omdat het inzicht en de belevenis goed werden beschreven.
    Gemiddelde beoordeling:7,8 punten

Wat je ziet is niet altijd wat je ziet (het kan een ander achtergrond hebben).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.