Home Forums Leesclub 136: Kamer 305 Kamer 305, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #24469 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 74

Heel eerlijk gezegd spreekt de cover mij niet zo aan, een beetje een nietszeggende foto. Het was misschien wel de reden waarom ik aarzelde of ik mee wilde doen. Maar toen ik wat recensies las werd ik meteen enthousiast.
    Van de auteur heb ik nog niks gelezen dus ik ben reuze benieuwd naar haar!
    Mijn verwachting is door wat ik in de media heb gelezen best wel hoog, ik verwacht een echte pageturner !

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

Cover: Nogal donker, duidelijk avond of nacht. Een gebouw waar nog wat ramen verlicht zijn. De verdeling/lettergrootte van de titel, de auteur en het genre zijn erg mooi over de voorkant verdeeld. Wervende recensies op de voorkant vind ik minder, hou ik niet zo van. Helaas kan ik de achterkant niet zien (even gekeken, maar die staat ook niet op bol.com) en daar kan ik dus niets over zeggen.

Auteur: Als ik afga op andere boeken die ik van haar gelezen heb, verwacht weer een goed en pakkend boek.

Verwachting: Ik verwacht een intrigerende thriller, een verhaal dat je het liefst in een ruk uit wil lezen.

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 81

Op de voorkant zie je een donkere parkeerplaats maar met de titel “kamer 305 “is het misschien van een tehuis.

Er staan van 2 recente een mening over het boek wat je wel nieuwsgierig maakt.

Heb nog niet eerder een boek van deze schrijfster gelezen.

Ik verwacht een vlot geschreven spannend verhaal

De achterkant heb ik niet kunnen zien

YvonneF
    Bijdrager
    Post count: 63

Haha, tjonge Gerda, gelukkig voel ik nu helemáál geen druk! 😉

Corina
    Bijdrager
    Post count: 12

Boek spreekt mij aan omdat ze een Nederlandse auteur is en ik echt van Nederlandse thrillers houdt.
    Goede recenties gelezen wat mij wel erg nieuwschierig heeft gemaakt.

Leuke cover, je kunt er geheel je eigen draai aangeven al zegt hij niet veel. Trailer van het boek gezien, daar wordt je een stuk wijzer van. Ga met vol goede moed beginnen!

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 95

De Cover: Niet heel sprankelend, eerder een beetje triest en somber: drukt verlatenheid, eenzaamheid uit?
    ( bij een epub in zwart -wit is dat nog erger)
    Auteur: Ik heb schaduwen gelezen, dat beviel me wel. Ik lees ook over dit boek weer mooie recensies. Mijn verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen

Anita
    Bijdrager
    Post count: 33

Cover:
    De cover is tegelijk eenvoudig en ongelofelijk intrigerend. Eenvoudig want we zien op de voorgrond enkel een aantal parkeervakken die zwak worden beschenen door één enkele verlichtingspaal; de achtergrond is niet erg duidelijk: ik meen een bruggencomplex te onderscheiden, wat suggereert dat de parking zich situeert ergens aan een druk verkeerspunt. Het kan zomaar de parking voor een motel zijn, gelegen aan de rand van de bewoonde wereld waar een koppel dat liever niet samen gezien wil worden, onder een valse naam, anoniem, enkele gestolen uurtjes komt doorbrengen. Het is tegelijkertijd ook de gedroomde locatie voor een crimineel om zich ergens achter te verschuilen, om rustig het moment af te wachten om toe te slaan, om daarna opnieuw te verdwijnen in de donkere anonimiteit.

Auteur:

Ik ken Yvonne Franssen nog niet, maar te oordelen naar wat ik de laatste dagen over haar en haar werk heb gelezen, wordt het dringend tijd dat daar verandering in komt.

Verwachting:

De titel in combinatie met de afbeelding op de cover hebben mij nieuwsgierig gemaakt. Ik verwacht een superspannende thriller die me op het puntje van mijn stoel brengt.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 58

Cover: De cover vind ikzelf niet heel sprekend. Op basis van de cover zou ik het boek niet gelijk gepakt hebben in de winkel. De verschillende kleurtinten van de titel vind ik daarentegen meer aansprekend. De cover is te algemeen en weinigzeggend. Ik houd juist van covers die anders zijn en direct in het oog springen. De beschrijving van het boek prikkelde mij meer om dit boek interessant te vinden en graag te willen lezen.

Auteur: Eerder dit jaar las ik Schaduwen van Yvonne Franssen. Dit boek vond ik dermate intrigerend en psychologisch in elkaar gezet, dat ik benieuwd ben of ze dit (in ieder geval) kan evenaren met Kamer 305. Ik verwacht van Yvonne weer een snelle pen die ook nog eens vlot zal lezen.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal met een verrassende climax. Daarnaast hoop ik dat de hoofstukken afwisselend vertelt worden vanuit de personages, zodat ik heerlijk mag mee denken wie de dader is en wat de reden van de gebeurtenis is. Als het net zo geschreven is als Schaduwen verwacht ik dat het boek zal lezen als een trein en dat ik met een tevreden gevoel het boek zal dichtslaan.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 41

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik heb me niet zo bezig gehouden met de cover. De titel staat er in ieder geval duidelijk op en daar draait het om. Ik zie nu dat er ook quotes opstaan. Dat was eerst niet volgens mij, dat had niet gehoeven. Een quote is wel ok, maar dan liever op de achterkant. Laat de titel de cover maar voor zich spreken en mysterie uitstralen.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Het is mijn eerste boek van Yvonne Franssen. Ze is heel actief op social media en dat heeft me nieuwsgierig gemaakt.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Spanning. volgens de korte samenvatting wordt er gemoord en is er genoeg onduidelijk om veel spanning op te roepen.

Linda Mastwijk
    Bijdrager
    Post count: 2

Cover:
    Beetje duistere, donkere cover, ook wel intrigerend.
    Zie in 1e instantie niet zo wat de cover met de titel te maken heeft, maar dat zal misschien tijdens het lezen wel duidelijk worden.

Auteur:
    Ik ken Yvonne al, daarom heb ik mij ook ingeschreven voor deze leesclub.
    Heb al Talio en De genius gelezen (wel al een tijd geleden), dus ben ook erg benieuwd naar dit boek.
    Schaduwen heb ik ook thuis liggen maar nog niet gelezen.
    Verder ben ik ook een grote fan van haar gedichtjes !

Verwachting:
    Ik verwacht een goed geschreven en spannend verhaal !
    Ik dnek dat ik hierin niet teleurgesteld word.

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 64

Cover: Een verlaten donkere parking siert de cover. Springt niet echt in het oog maar misschien dat de link met het verhaal volgt tijdens het lezen.
    Auteur: Zelf ken ik de auteur niet maar ze heeft toch al enkele titels op haar naam. Dus ik ben benieuwd naar haar schrijfkunsten.
    Verwachting: Korte inhoud is een beetje een wirwar van wie heeft wie vermoordt maar misschien is het gewoon een ingenieuze wirwar. Niet alleen ben ik benieuwd naar de schrijfkunsten van deze auteur maar ook naar het verhaal.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 179

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek. De cover vind ik persoonlijk wat aan de donkere kant . Je ziet een lege parkeerplaats wat op mij heel mysterieus en wat beangstigend overkomt. De titel in het geel-wit is heel opvallend en erg opvallend.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.Het is voor mij het eerste boek van Yvonnen Franssen en stap er blind in.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Na het lezen van de achterflap verwacht ik een heel spannend boek

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 67

Cover: Het is avond/nacht. We zien een amper verlichte parking. Van een motel? Het is wel het type cover die ik zou vastnemen.

Auteur: ik ken de auteur niet. Ben beniewd.

Verwachtingen: Deze vierhoeksverhouding intrigeert mij, heel benieuwd naar wie, wat, waar, en vooral waarom. Ik hoop dat het verhaal niet te voorspelbaar is.

ivonne
    Bijdrager
    Post count: 13

de cover is volgens mij een parkeerplaats, dus verwacht een verhaal waar dit een rol in speelt.
    de cover is niet erg spannend, nu zegt dat niets. ik las ooit een boek met een prachtige cover, wat heel erg tegenviel.

don’t judge the book by his cover, is het gezegde toch?

ik las verscheidende berichten over yvonne in mijn facebook groepen, waardoor ik erg nieuwsgierig ben naar wat het boek gaat brengen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.