Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 136: Kamer 305 Kamer 305, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #24471 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 83

ben nog geen moeilijke citaten tegen gekomen.
    Heb ook nog geen speling fouten tegen gekomen.

De spanning wordt langzaam maar erg goed opgebouwd,

had in het begin beetje moeite met alle namen , maar zit nu erg goed in het verhaal en kan moeilijk stoppen .

ben erg benieuwd hoe Kim het op gaat lossen of

ik verwachte een spannend verhaal en dat is het tot nu toe ook

ben op blz.92

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 325

Het boek leest lekker vlot, mede door de afwisseling in perspectief en korte hoofdstukken.
    Ook de dagaanduiding is prettig.
    Wel moest ik even wennen aan de stukjes van Eva die in het verleden plaatsvinden. Maar gelukkig had ik dat snel in de gaten.
    Dit weekend “moet” ik eerst even een ander boek lezen, vanaf maandag weer verder in Kamer 305 (heb er nu al zin in!).

YvonneF
    Bijdrager
    Post count: 64

Gelukkig maar! 😉

YvonneF
    Bijdrager

Kim loopt nog wel tegen wat probleempjes aan. 😉

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 21

1 Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Opvallende zin: “Het eerste wat me opvalt als ik uitstap is de stilte. Het tweede is de omgewoelde aarde die de aanwezigheid van wilde zwijnen aantoont.” ~ pag. 55 (E-Pub versie), wat zou de schrijfster hier nog meer mee bedoelen?
    Op vallend citaat: “ ‘Als ik zeg dat ik de energie van mijn donor kan voelen, bedoel ik eigenlijk dat het net is alsof ik haar ben en zij mij…’ ” ~ pag. 146 en 151 (E-Pub versie), ennnn… we krijgen een wel heel creepy insteek. Think about it…

2 Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Natuurlijk ben ik al druk aan het speculeren waar het naartoe zal gaan. We weten allemaal dat we het op dit punt toch nog niet goed hebben (Nu op de helft) Maar het is heel logisch dat Kim Martijn verdenkt en Martijn Kim begint te verdenken.

3 Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Ben nog geen fouten tot nu toe tegen gekomen. Ik zou nu ook eigenlijk willen slapen, maar wil nog niet, hahahaha… dus plak er nog een leuk uurtje tegenaan.

Corina
    Bijdrager
    Post count: 12

Ben nog niet zo ver in het boek maar tot nu toe nog geen citaten of spelfouten tegen gekomen.
    Het begin moet je even inkomen, vooral de wisseling tussen heden en verleden. De dagaanduiding maakt het wel wat gemakkelijker.

Spanning begint zich langzaam op te bouwen wat er voor zorgt dat het boek blijft trekken. Ik ben vooral benieuwd naar de ontwikkelingen tussen Kim en Martijn.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 97

Het boek leest heel vlot. Het is mooi dat regelmatig dezelfde gebeurtenissen door verschillende personen verteld worden.
    In het begin van het boek moet je even opletten wie wie is, maar dat gaat snel beter.
    De spanning loopt heel langzaam op. Het is al we snel duidelijk wie de moordenaar is. Ben nieuwsgierig of er nog ggen onverwachtse twist in het plot zit.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 81

1, Tijdens het lezen ben ik geen opmerkelijke citaten tegen gekomen. Dat heeft het verhaal ook niet nodig.
    2, het verhaal heeft interessante wendingen, dus het kan alle kanten opgaan, top!

De verschillende personen “maken “ het boek , wat wordt de spanning goed opgebouwd.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 325

Vanmorgen in de trein weer een uurtje kunnen lezen, nu ruim over de helft.
    Veel personen, maar gelukkig zijn ze goed uit elkaar te houden. Veel personen met “dubbele petten”. Ik heb al een duidelijk vermoeden wie de dader is, maar ben nog niet achter zijn/haar (LOL) motief.
    Het is me opgevallen dat er maar één persoon is waar de naam (tot nu toe) niet van genoemd wordt.
    De spanning bouwt zich prima op.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 41

Ik ben ongeveer op de helft en geen gekke dingen tegengekomen, maar ook geen bijzondere citaten gemarkeerd.
    Van de verhaallijn had ik me niet echt een voorstelling gemaakt, maar het heeft best veel personages en er gebeurt een hoop. Ze maken het zichzelf allemaal lekker moeilijk en het feit dat er nog een anoniem personage het woord krijgt maakt het mysterie compleet. Lekker om te lezen tot nu toe.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 49

.

1 Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Ik vind de volgende beeldspraak wel heel beeldend:

‘Mijn hoofd staat op springen. Woedende barbaren slaan met mokerhamers tegen de binnenkant van mijn schedel. Lompe reuzen met zware laarzen aan hun enorme voeten doen een dansje op mijn hart.’ (p. 73)

Met deze beeldspraak onderstreept Yvonne Franssen het verpletterende effect dat de uitzending heeft op Kim.

2 Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Ik had vooraf geen specifieke verwachtingen. De verhaallijn ontwikkelt zich zoals je dat mag verwachten in een goede thriller.

3 Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Het voordeel is dat deze thriller geschreven is door een Nederlandse auteur. Fouten die optreden door vertaling blijven hierdoor achterwege. Weinig of niks storends opgemerkt (één enkele keer, maar ik heb het niet genoteerd).

YvonneF
    Bijdrager

Zo leuk om jullie bevindingen tijdens het lezen te lezen. Leerzaam ook!

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 44

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    * Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    * Ik vind de verschillende personen in het boek erg leuk, ik vind de verhaallijn erg goed, je wil blijven lezen.
    Een erg spannend boek om te lezen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

* Ik ben nog niks storend tegen gekomen.
    * Vind het boek bijzonder prettig om te lezen.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 71

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Ik ben tot nu toe geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Eerlijk gezegd let ik daar ook niet zo op tijdens het lezen. het geheel moet gewoon lekker vlot lezen dat vind ik het belangrijkste.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Ik moest in het begin even in het verhaal komen, maar daarna verliep de verhaallijn zich zeker naar wens. Ik vind de korte hoofdstukken heerlijk en zorgen er ook voor dat de verhaallijn lekker blijft lopen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Ik ben nog geen spellingsfouten tegengekomen.

Verder vind ik het verhaal lekker lopen. De vele personen en de verspringen in de tijdlijn was wel even wennen. Nu ik door heb waar het verhaal heen gaat, zit ik ook lekker in het verhaal. Ik had niet verwacht dat de verhaallijn deze wending zou gaan krijgen, maar hij is super goed gevonden. Ik heb een idee wie de dader is, maar of deze klopt? Ik ga nog lekker verder lezen. Ik moet nog zo’n 60 bladzijden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.