Home Forums Leesclub 136: Kamer 305 Kamer 305, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #24479 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Kamer 305  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Yvonne Franssen   prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Yvonne Franssen  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Yvonne Franssen   mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 81

Wat vind je van het plot?

goed en spannend opgebouwd

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

heel erg goed in elkaar gezet

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

nee ik had niet niet aan zien komen
    Algemeen

Vond je Kamer 305  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

ja had moeite om te stoppen met lezen

Vind je de schrijfstijl van Yvonne Franssen   prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

in het begin even wennen maar daarna leest het zo makkelijk en ontspannend dat je gewoon door wilt lezen

Stel….Yvonne Franssen  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

meeslepend
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

je leest het vanuit de persoon zelf .

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Yvonne Franssen   mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

vindt het perfect en plezierig lezen.

Dit boek

vindt je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja wat maakt dit boek zo uniek.

het is uniek omdat je leest vanuit de personage, maar het plot lijkt wel een beetje zoals in ” omdat ik je mis ”

Zou je tenslotte als gedreven lezer nog een goede raad aan Yvonne Franssen mee willen geven? hoe zou je advies luiden.

Vond het een mooi spannend boek.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 33

De plot

Kamer 305 heeft een heel goed plot.

Onder het lezen krijg je als lezer beetje bij beetje meer info over hoe de personages in het verhaal staan, hoe ze zich verhouden tov elkaar en ontrafel je zelf pagina na pagina hoe de zaak in elkaar steekt. De plot is zeer goed onderbouwd en laat niks te vroeg los. Tegelijkertijd komt het verloop van het verhaal als onvermijdelijk over, Yvonne Franssen houdt de lezer bij de hand zodat onze neuzen in de zelfde richting wijzen.

Ik had het uiteindelijk wel door, maar niet zo vroeg dat het leesplezier werd verknald. En dan weet je het … en dan is het nog niet helemaal gedaan! Wat een einde!!!

Algemeen

Vond je Kamer 305 een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Ik heb van Kamer 305 van de eerste tot en met de laatste pagina genoten. Jammer dat het verhaal toen uit was!

Vind je de schrijfstijl van Yvonne Franssen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Yvonne Franssen schrijft heel prettig, helemaal niet moeilijk, maar verstaat de kunst om de lezer pagina’s te laten verslinden.

Stel….Yvonne Franssen vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Kamer 305 is heel realistisch en geloofwaardig geschreven. Het boek komt op geen enkel moment gekunsteld of geforceerd over.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Ik vind dat het boek zich toch wel onderscheidt van andere omdat je als lezer niet kan stoppen met lezen: het is een echte pageturner en de personages zijn zo echt dat ze bijna aaibaar worden.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Yvonne Franssen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Wie zou ik zijn dat ik raad zou kunnen geven aan Yvonne Franssen. Zij heeft een steengoed boek geschreven. Ik mag dankbaar zijn dat ik de kans gekregen heb om Kamer 305 in dit leesclubverband heb mogen meelezen.
    Ik zou haar enkel willen aansporen om nog meer van dit moois te schrijven!

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 41

De plot

Sterk en verrassend

Goed opgebouwd en ook verrassend

Er worden verschillende dingen duidelijk. Alleen de dader had ik snel in de gaten, de andere dingen bleven me verbazen.

Algemeen

Ja, door de korte hoofdstukken en wisselingen van perspectief bleef het constant boeien.

Vind je de schrijfstijl van Yvonne Franssen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Paste uitstekend bij het verhaal, vlot en prettig

Stel….Yvonne Franssen vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Een spannende thriller, met goede opbouw, bijzondere personages die het zichzelf niet makkelijk maken door de diverse geheimen die ze hebben.

Dit boek

Door de constante wisseling van perspectief is het toch net weer anders dan de gewone politiethriller. Het laat zo verschillende kanten van het verhaal zien.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Yvonne Franssen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga zo door.

YvonneF
    Bijdrager
    Post count: 63

Oef, wat een fijne uitspraken lees ik hier!

Corina
    Bijdrager
    Post count: 12

Plot;
    1. Erg goed opgebouwd plot, voldoende spanning
    2. Opbouw was goed, je door verschillende vragen heel geleid
    3. Ik had wel bepaalde vermoedens maar toch zaten er voldoende verassingselementen in

Algemeen;
    4. Verhaal was boeiend. Vooral de wisseling ver personages zorgt ervoor dat je je aandacht erbij moet houden.
    5. Schrijfstyle is prettig, vooral de korte hoofdstukken leest gemakkelijker weg.
    6. Realistisch en aangrijpend

Dit boek;
    7. Een gedeelte is het natuurlijk wel een beetje hetzelfde als meerdere thrillers in deze genre, toch heeft elk boek zijn eigen dingetjes en dat maakt het boek erg leuk om te lezen.
    8. Op naar het volgende!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

De plot

Er wordt erg goed naar het plot toegewerkt en ik vond het heel goed gevonden.

Zoals hierboven al gezegd, het hele boek bouwt op naar het plot, elke keer een beetje meer informatie.

Deel wel, maar uiteindelijk was het toch nog een verrassing wat het motief was.

Algemeen

Heel boeiend en echt een boek dat ervoor zorgt dat je alles om je heen vergeet.

Prettige en beeldende schrijfstijl. Goed te begrijpen, ondanks de vele personen die in het boek voorkomen.

Realistisch en aangrijpend, veel afwisseling.

Dit boek

Wat het boek in mijn ogen uniek maakt, is dat je uit de stukjes van de dader al snel in de gaten hebt wie de dader is, maar dat hij uiteindelijk meer is dan dat.

Doorgaan in deze stijl!

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 18

De plot

1 Wat vind je van het plot?
    Het plot is zeker goed uitgewerkt, al denk ik dat het niet de eerste keer is dat er zo’n plot is gedaan.

2 Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De lezer wordt op verschillende momenten even op het verkeerde been gezet, maar krijgt genoeg speldenprikjes naar het uiteindelijke einde.

3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Een ervaren thriller lezer kan dit deels zien aankomen. Heel knap dat Franssen toch weer tegen het einde pas weer een stukje van de puzzel aanreikt.

Algemeen

4 Vond je Kamer 305 een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Kamer 305 kon mij zeer zeker blijven boeien en het laat de lezer speculeren over de mogelijke opties.

5 Vind je de schrijfstijl van Yvonne Franssen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Yvonne heeft een vlotte en heldere schrijfstijl. Ze verwoord alles duidelijk en daardoor komt het verhaal heel goed over.

6 Stel….Yvonne Franssen vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Zeker realistisch en geloofwaardig. Vooral als het om medische aspecten van een personage gaat. En spanning, dat doet ze ook goed.

Dit boek

7 Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het plot is zoals ik al zei vast al eens een keer gedaan. De manier van hoe Franssen haar verhalen neerzet, is heel uniek. Ze schept op haar manier verwarring, en ook weer niet. Aan het einde is alles zo klaar als een klontje en ook heel logisch eigenlijk.

8 Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Yvonne Franssen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Maak het niet te verwarrend 😛 en lezers op het verkeerde been zetten geeft een leuk effect, maar moet niet te worden natuurlijk. (Kamer 305 is aan het einde duidelijk. Dus misschien gaat dat deze keer niet op.)

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 67

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    De plot is wel heel goed opgebouwd en zeer verrassend.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De plot bouwt op naar een verrassend einde, halverwege het boek merk je al wie wie is maar dit is een belangrijk onderdeel van het verhaal.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Absoluut niet.

Algemeen
    4. Vond je Kamer 305 een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het een zeer boeiend verhaal en het had wel mijn aandacht.
    5. Vind je de schrijfstijl van Yvonne Franssen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond de schrijfstijl zeer toegankelijk, en geschreven voor elke Nederlandstalige, er waren geen typisch Nederlandse of Vlaamse woorden.
    6. Stel….Yvonne Franssen vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Hard, geloofwaardig en creepy tegelijk.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vond de opzet, hoofdstukken met stukken telkens geschreven vanuit een ander ik-personage goed.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Yvonne Franssen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    doe zo verder!
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Ant
    Bijdrager
    Post count: 58

De plot

Verrassend en goed opgebouwd.

Door middel van verschillende lijntjes weet Yvonne de lezer meerdere keren op het verkeerde been te zetten. Dit zorgt ervoor dat de lezer het verhaal wordt ingezogen en blijft gissen naar het einde.

Ik had op zo’n driekwart van het boek wel een vermoeden wie de dader was die bleek te kloppen. Toch weet Yvonne het plot wel zo op te bouwen dat je wilt doorlezen tot de laatste letter.

Algemeen

In het begin moest ik wel even in het verhaal komen, maar daarna had het verhaal mijn volle aandacht.

Ik vind de schrijfstijl boeiend en aantrekkelijk. Dit komt mede door de korte hoofdstukken. Yvonne weet de lezer bij het verhaal te betrekken en mee te laten denken wie nu de dader is en waarom.

Psychologische thriller met een goed uitgedachte thema.

Dit boek

Ik vind het boek niet uniek in zijn soort. Er zijn genoeg boeken in dezelfde stijl geschreven door buitenlandse auteurs. Maar het is wel het soort genre waar ik van houd. Het zorgt voor heerlijke leesuurtjes.

Ga zo door! Ik heb nu twee boeken gelezen van haar en ik heb beiden (Schaduwen en Kamer 305) met veel plezier gelezen.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 74

De plot :
    1. Ik vond ik het plot erg goed opgebouwd, het verhaal kwam langzaam op gang maar eenmaal op dreef liet het me niet meer los!
    2. Juist doordat het verhaal door meerdere personen werd verteld en het verhaal doorliep, ( dus gelukkig geen herhalingen van wat ik eerder had gelezen) boeide het me ontzettend. Ik ben fan van deze structuur
    3. Rond blz 120 had ik een vermoeden wie het was, maar ik was ontzettend benieuwd of dat ook klopte en hoe Yvonne die verhaallijn aan ons ging verkopen.

Algemeen :
    4. Kamer 305 had me snel te pakken, het is sinds tijden dat ik dat ervaren heb ( zelfs het laatste boek van Karin Slaughter kreeg me niet zo in de greep !)
    5. De schrijfstijl van Yvonne is me erg goed bevallen. Het is mijn eerste boek van haar dus ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe haar vorige boeken in elkaar steken….
    6. Dit boek zou ik willen typeren als een “pageturner”.

Dit boek :
    7. Dit boek staat voor mij helemaal op zichzelf, zowel door de schrijfstijl en het knappe plot.
    8. Aan Yvonne ga ik geen goede raad geven behalve deze misschien : ga alsjeblieft door met schrijven !

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 179

Wat vind je van het plot?Het plot zit goed in elkaar al en er wordt langzaam naar toe gewerkt
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? spannend en schokkend tegelijk
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Niet alles kwam als een verrassing. De schrijfster geeft soms te veel weg waardoor de dader snel bekend is . Wel had het nog een verrassend einde
    Algemeen

Vond je Kamer 305 een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Op het begin moest ik echt wennen maar gaande weg had het mijn aandacht
    Vind je de schrijfstijl van Yvonne Franssen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Een fijne schrijfstijl en voor iedereen toegangelijk
    Dit boek is meeslepend

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Vind het niet echt uniek
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Yvonne Franssen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Vooral door blijven schrijven

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 26

De plot

Een heel goed plot, blijft tot het eind spannend hoe het plot gaan verlopen.

Het blijft tot het einde spannend hoe het zal aflopen omdat je iedere keer op het verkeerde ben wordt gezet.

Ik vind het een fijne structuur, je wordt iedere keer op het verkeerde been gezet, blijft tot het einde spannend.

Nee, ik had dit einde niet verwacht, ben steeds op andere gedachtes gebracht, tot het einde spannend.

Algemeen

Vond het een spannend en boeiend verhaal tot het einde.

Een hele prettige schrijfstijl, heel begrijpelijk.

Een erg meeslepend boek.

Dit boek

Aangrijpend en meeslepend.

Vooral nieuwe boeken schrijven, ik ga ze allemaal lezen 🙂 .

ivonne
    Bijdrager
    Post count: 13

Het plot is spannend, maar niet onverwacht. leuke invalshoek, dit lees je niet vaak.

Het was een makkelijk verhaal, snel uit te lezen. de teksten zijn kort en duidelijk. de schrijfstijl is goed te volgen. in het begin moet je even wennen aan de omschakeling tussen de karakters, maar dat went snel.

het is een thriller, maar er gebeurt eigenlijk weinig gruwelijks en het gaat meer over de personen en hun reacties.

ik zal zeker nog wel een boek van haar lezen, het leest lekker weg. je kunt het een beetje vergelijken met de serie “de cock”

YvonneF
    Bijdrager
    Post count: 63

Ik lees met veel plezier en interesse jullie bevindingen. 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.