Home Forums Leesclub 136: Kamer 305 Kamer 305, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #24473 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 81

spanning 10, omdat het echt spannend was waardoor je wilde door lezen.

plot 10 omdat het toch wel een ontknoping was

leesplezier 10 omdat het plezierig lezen was

schrijfstijl 9 omdat ik in het begin er even in moest komen

originaliteit 9 omdat het erg goed in elkaar zit

psychologie 10 omdat het je aan het denken zet

gemiddelde beoordeling 9,7

Anita
    Bijdrager
    Post count: 33

Spanning: 9 punten, omdat regelmatig in het verhaal piekmomentjes zitten die je hartslag de hoogte insturen omdat de situatie escaleert.

Plot: 9 punten, omdat het goed is onderbouwd en je wanneer je denkt dat alles voorbij is er nog iets uit de lucht komt vallen.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik van bladzijde naar bladzijde werd getrokken en ik er toch wel een klein beetje nachtrust aan heb opgeofferd.

Schrijfstijl: 9 punten, het wisselende perspectief, de vlotte zinnen maken dat je soms vergeet dat je aan het lezen bent; ik waande me soms in de coulissen van een filmset.

Originaliteit: 9 punten, omdat de idee die aan de basis van het verhaal ligt bijzonder is en ze het ganse verhaal in haar tentakels houdt tot aan de ontknoping.

Psychologie: 8 punten, omdat het personage van Eva en * goed wordt uitgewerkt. Andere personages bleven voor mij iets meer aan de oppervlakte.

Gemiddelde beoordeling: 8.83 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

Spanning: 9 punten, omdat het boek al met spanning begint en het eigenlijk nergens ontbreekt.

Plot: 8 punten, omdat het deels voorspelbaar is en daarnaast ook nog een onverwachte component heeft.

Leesplezier: 9 punten, omdat dit een boek is dat je onmogelijk weg kunt leggen (ook al moet het jammer genoeg soms wel).

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het spannend geschreven is en je door de korte hoofdstukken steeds meer in het verhaal gezogen wordt.

Originaliteit: 8 punten, omdat er originele stukken in zitten.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters goed opgebouwd zijn en je hun emoties goed kunt voelen.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 18

Spanning: 8 punten, omdat deze door het hele verhaal door blijft schemeren.

Plot: 7 punten, omdat het ergens al eens is gedaan.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een waar genot was om te lezen en omdat ik lekker heb mogen speculeren.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot en duidelijk is.

Originaliteit: 7,5 punten, omdat het plot al eens is gedaan, maar de rest van het verhaal wel eigen is.

Psychologie: 8 punten, omdat lezers toch weer steeds vakkundig op het verkeerde been wordt gezet.

Gemiddelde beoordeling: 7,75 punten

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 67

Beoordeling – Kamer 305

Spanning: .7. punten, omdat het verhaal goed spannend is….
    Plot: .7. punten, omdat het verhaal bouwt heel goed op; er zijn verrassende plotwendingen en give aways tegelijk.
    Leesplezier: .8. punten, omdat je baalt als je ereader uitvalt
    Schrijfstijl: .7. punten, omdat het verhaal leest vlot
    Originaliteit: .8. punten, omdat de opzet van het verhaal wel origineel vind
    Psychologie: .7. punten, omdat dit niet echt aan bod komt

Gemiddelde beoordeling: .7,5. punten

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 67

Ik merk dat iedereen hier veel punten geeft. Ik geef meestal niet zo veel punten, het zijn uitzonderingen als ik eens 5 sterren geef voor een boek. Ik vond je boek wel goed Yvonne!

YvonneF
    Bijdrager
    Post count: 63

Dank je wel Alex!

YvonneF
    Bijdrager
    Post count: 63

SJMSchrijft:

Ik ben even nieuwsgierig naar wat je bedoelt met dat de plot al eens gedaan is?

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 81

SJMSchrijft:

Ik ben even nieuwsgierig naar wat je bedoelt met dat de plot al eens gedaan is?

[/quote

Hans en Jeanine waren ook 1 persoon daar dacht ik aan toen ik het boek uit had, maar neemt niet weg dat Kamer 305 niet geweldig geschreven is hoop ook je volgende boeken te lezen

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 8 punten, omdat het van het begin tot het einde weet te boeien

Plot: 8 punten, omdat het constant verrast

Leesplezier: 8 punten, omdat door de perspectiefwisselingen van alle kanten info komt, leest fijn

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker leest, niet te moeilijk, maar zeker niet te makkelijk. precies goed

Originaliteit: 8 punten, omdat het net weer even anders is dan ik tot nu toe las

Psychologie: 8 punten, omdat de schrijfster ons regelmatig op het verkeerde been zet

48 punten, gemiddeld 8

Ant
    Bijdrager
    Post count: 58

Spanning: 8 punten, omdat deze goed wordt opgebouwd en meerdere personages verdacht zijn

Plot: 7.5 punten, omdat ik toch eerder al wist wie de dader was. Daardoor lees je het plot toch anders dan dat ik nog in het ongewisse ben.

Leesplezier: 8 punten, omdat De korte hoofdstukken vertelt vanuit de verschillende personages en tijdlijnen zorgen voor een fijne en opbouwende afwisseling in mijn leesplezier.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik in het begin in het verhaal moest komen. Daarna las het verhaal vlot en was het aantrekkelijk om door te lezen.

Originaliteit: 8.5 punten, omdat het thema goed is bedacht, al is het niet nieuw als thema in een verhaal. Ik heb vaker boeken al gelezen met orgaandonatie als hoofdthema.

Psychologie: 8.5 punten, omdat deze vrij sterk aan bod komt. Geregeld heb ik mijzelf de vraag gesteld waarom een personages zo reageerde en meerdere personages stonden een tijdlang op mijn verdachtenlijstje.

Gemiddelde beoordeling: 8.1 punten Ik kom op 8.08 punten uit. Afgerond een 8.1 (48.5 gedeeld door 6)

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning : 8, de (onderliggende ) spanning wordt goed opgebouwd
    Plot : 9, knap zoals de verhaallijnen elkaar raken, met info die je toch lang in het ongewisse laten over het hoe en wat, maar vooral waarom!
    Leesplezier, 9, Yvonne heeft me verrast met het plezier waar ik dit boek mee heb gelezen. Voor mij werd het na een poosje een echte “page turner”
    Schrijfstijl, 9, eigenlijk heb ik dat in de bovenstaande tekst al uitgelegd volgens mij.
    Originaliteit, 8, het thema orgaandonatie, ben ik nog niet eerder tegen gekomen in een boek, en hoe Yvonne dat gebruikt heeft vind ik knap gedaan.
    Psychologie, 8. De vraag “ hoe , wat en waarom” heeft me bij meerdere hoofdpersonen bezig gehouden.

Gemiddeld krijgt het boek van mij dus ; 8,5 punten

Corina
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning 9 omdat de spanning goed opgebouwd was en het verhaal blijft trekken

Plot 9,5 omdat het erg goed in elkaar is gezet. De verhaallijnen kruisen elkaar, bijzonder dat het zo goed samenvalt

Leesplezier 10 omdat het een leuk boek is om te lezen, leest gemakkelijk weg

Schrijfstijl 8 omdat het even wennen is om in het verhaal te komen door de wisselende verhaallijnen

Originaliteit 8 omdat het thema orgaandonor wel vaker wordt gebruikt als verhaallijn

Psychologie 9 omdat de verhaallijn je echt aan het denken zet.

Gemiddeld; 53,5/6 = 8,9

ivonne
    Bijdrager
    Post count: 13

Spanning: 7 punten, omdat er gebeurt vrij weinig spannends, op het ontdekken van het lijk in het begin
    Plot: 7 punten, omdat het al snel duidelijk was wat de ontknopping was
    Leesplezier: 7 punten, omdat het leest snel en makkelijk
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat korte zinnen, korte hoofdstukken.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ik dit niet eerder had gelezen
    Psychologie: 7 punten, omdat er te weinig uitleg is waarom de moorden worden gepleegd

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.