Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 059: In het veld Inschrijven voor leesclub In het veld

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Inschrijven voor ThrillZone leesclub 59

Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor deelname aan de negenenvijftigste ThrillZone leesclub. Het boek dat de redactie heeft geselecteerd is: In het veld van Jesse Loncraine.

Het verhaal: In het veld

‘De wereld van In het veld is gevaarlijk, ontzettend gevaarlijk. Het is een gave van Loncraine om je er als lezer mee naar toe te nemen, hoe angstwekkend dat ook is, maar tegelijkertijd gerust te stellen dat liefde en menselijkheid kunnen overleven.’ – Sir Ian McKellan.

De getroebleerde journalist Orin Perth verdwijnt van de ene op de andere dag ergens in Oost-Afrika van de aardbodem. Hij heeft net een opzienbarend en hartverscheurend artikel naar zijn redactie gestuurd over Christine Lokeka, die alleen achtergebleven is in haar dorp nadat de militie van een warlord haar man vermoord heeft en haar 12-jarige zoon Paul heeft gekidnapt.

Liz, de moeder van Orin, een door de wol geverfde oorlogsverslaggever, vertrekt naar Oost-Afrika om haar zoon te vinden en haar demonen te trotseren; ze probeert zo het hoofd te bieden aan haar ziekte, kanker.

Christine en Liz ontmoeten elkaar in de zoektocht naar hun zonen, maar worstelen elk op hun eigen wijze met hun verdwijning. Orin en Paul vechten hun eigen strijd om te overleven en proberen in hun confrontaties met de warlord en diens militie hun menselijke waardigheid niet te verliezen.

Jesse Loncraine toont in In het veld op knappe en aangrijpende wijze met welke ethische dilemma’s oorlogsverslaggeving gepaard gaat. Zijn stijl maakt In het veld bovendien tot een tot tranen toe roerende pageturner.

Deze intrigerende roman houdt zich bezig met de ethische dilemma’s die oorlogsverslaggevers dagelijks meemaken, gezien door de complexe en boeiende relaties tussen twee moeders en hun zoons.

De schrijver: Jesse Loncraine

Jesse Loncraine studeerde Engels in Bristol en Violence, Conflict en Development aan de School of Oriental and African Studies van de University of London. Hij werkte korte tijd als journalist in Londen en Kenia en houdt zich nu in New York bezig met het maken van documentaires over genocide en oorlogsmisdaden. Hiervoor reisde hij al naar Kenia, Oeganda, Congo en Libanon.

Uitgeverij Karakter stelt 15 leesexemplaren (paperbacks en/of ePubs) beschikbaar.

Wil je een gratis exemplaar winnen en meedoen aan deze leesclub? Dan is dit je kans!

Deelnemen is voor ieder geregistreerd ThrillZone leesclublid mogelijk, je kunt je ook inschrijven als je kans wilt maken op een gratis exemplaar.

Wat moet je doen? Beantwoord deze mail (leesclub@thrillzone.nl ) en vul het volgende in:

• Je naam (voor- en achternaam):
    • Je forumnaam als die afwijkt van je echte naam:
    • Je volledige adres (straat, huisnummer, postcode, stad, land):
    • Je leeftijd:
    • Je e-mailadres
    • Waarom je aan deze leesclub (In het veld) deel wilt nemen…
    • Of je voorkeur naar een paperback of ePub uitgaat

Alleen als alle vragen volledig zijn beantwoord, maak je kans op een gratis exemplaar.

Let op!!:

• De inschrijving sluit op maandag 18 december 2017. Daarna wordt bekend gemaakt wie een leesexemplaar heeft gewonnen en start de discussieronde Vóór het lezen, als de eerste boeken zijn bezorgd.
    • Van deelnemers die in aanmerking komen van een leesexemplaar, wordt verwacht dat ze aan alle onderdelen van de leesclub actief deelnemen en op ThrillZone op de boekpagina een lezersrecensie plaatsen.
    Zohra
    Bijdrager
    Aantal berichten: 284

Ik wens iedereen die inschrijft veel geluk …ik heb dit boek al in mijn bezit.
    En ik moet zeggen dat dat dit voor mij één van de mooiste boeken is die ik dit jaar gelezen heb.
    Succes aan iedereen.

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord, maar wat klinkt dit als een mooi en indrukwekkend boek zeg!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.