Home Forums Leesclub 109: Moord in Zuid-Afrika Inschrijven leesclub Zuid-Afrika

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #19808 |

++++++ LEES DEZE INFORMATIE VOORAF GOED!!! ++++++

BELANGRIJK WOORD VOORAF:

Het boek Moord in Zuid-Afrika is non-fictie.

Het verhaal is geen thriller maar een getuigenverslag van Arine Prins die de beschreven periode volledig heeft meebeleefd als echtgenote van de vermoorde Peet van Es.

Voor deze leesclub zijn de auteur, Hugo Verkley en Arine Prins bereid gevonden om lezersvragen te stellen.

Inschrijven ThrillZone leesclub 109; Moord in Zuid-Afrika van Arine Prins & Hugo Verkley

Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor deelname aan de honderd-achtste ThrillZone leesclub. Het boek dat de redactie heeft geselecteerd is:  Moord in Zuid-Afrika  van  Arine Prins & Hugo Verkley.

Het verhaal:  Moord in Zuid-Afrika

Voor Arine Prins en haar gezin komt er in de nacht van 7 op 8 april 2017 een abrupt einde aan hun Afrikaanse droom. Zij wordt in haar huis in het Zuid-Afrikaanse Barberton overvallen door vijf mannen. Arine en vriend William komen er levend vanaf, echtgenoot Peet niet.

In 1999 laten Peet en Arine, en hun kinderen Beer en Sterre, Nederland achter zich voor de fascinerende natuur, het fijne klimaat en een schitterende boerderij. Al snel blijkt Zuid-Afrika toch niet zo’n droomland te zijn; dochter Sterre wordt misbruikt door een buurman, zoon Beer komt in de gevangenis terecht en het lukt Peet en Arine niet om genoeg geld te verdienen.

Net als ze op het punt staan om, na 18 jaar, terug te keren naar Nederland, komen de vijf donkere mannen hun huis binnen. Terwijl Arine vastgebonden op de grond ligt en haar man urenlang wordt mishandeld, ziet zij haar markante leven vol met ups en downs aan zich voorbijtrekken.
    De moord kreeg in 2017 volop aandacht in de media en de politiek. Een aangrijpend en actueel boek dat je niet weg kunt leggen.

De schrijver: Hugo Verkley

Verhalen vertellen van mensen met bijzondere levens en die mensen daarmee een gezicht geven, dat is waar journalist en antropoloog Hugo Verkley goed in is. En dat de Utrechtse auteur dat ook werkelijk is, bewijzen de prijzen en nominaties van eerder werk wel.
    Zo schreef hij een boek over de mijnramp die in 2010 plaatsvond in Chili.

Daarna publiceerde hij twee boeken over dak- en thuislozen waarvanStraatgeheimende Brave New Booksprijs van 2014 won. Royston, dat eind 2017 verscheen, vertelt het bijzondere levensverhaal van Royston Drenthe, die voetbalde voor clubs als Feyenoord, Real Madrid en Everton. Het boek won de Staantribune verkiezing voor Voetbalboek van het Jaar 2017 en was één van de zes genomineerden voor de Nico Scheepmaker Beker 2017.
    In 2018 verscheen Moord in Zuid-Afrika.

Uitgeverij Sweek stelt 15 ePubs beschikbaar.

Wil je een gratis exemplaar winnen en meedoen aan deze leesclub? Dan is dit je kans!

Deelnemen is voor ieder geregistreerd ThrillZone leesclublid mogelijk, je kunt je ook inschrijven als je kans wilt maken op een gratis exemplaar.

Wat moet je doen? Beantwoord deze mail (leesclub@thrillzone.nl) en vul het volgende in:

• Je naam (voor- en achternaam):
    • Je forumnaam als die afwijkt van je echte naam:
    • Je volledige adres (straat, huisnummer, postcode, stad, land):
    • Je leeftijd:
    • Je e-mailadres:
    • Waarom je aan deze leesclub (Moord in Zuid-Afrika) deel wilt nemen…

Alleen als alle vragen volledig zijn beantwoord, maak je kans op een gratis exemplaar.

Let op!!:

• De inschrijving sluit op 18 maart 2019. Daarna wordt bekend gemaakt wie een leesexemplaar heeft gewonnen en start de discussieronde Vóór het lezen, als de eerste boeken zijn bezorgd.
    • Van deelnemers die in aanmerking komen van een leesexemplaar, wordt verwacht dat ze aan alle onderdelen van de leesclub actief deelnemenen op ThrillZone  op de boekpagina een lezersrecensie plaatsen. 
    MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 147

Reeds gelezen en dit is toch wel een aanrader. Heftig waargebeurd verhaal. Ik ga zelf niet deelnemen omdat het al te lang geleden is en sommige dingen alweer te ver weg zitten. Wel benieuwd naar het eindverslag.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 42

Het lijkt mij een zeer heftig boek.Heb nog niets van deze schrijver gelezen.Ben dan ook zeer benieuwd.
    Ik weet dat Zuid Afrika een heel mooi land maar ook een gevaarlijk land is,mede door de enorme tegenstellingen tussen de mensen.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 133

Ik heb Thank you for your service gelezen via een Thrillzone leesclub. Prachtig boek en dus hoop ik dat dit ook weer een prachtig boek zal zijn. Ik heb me in ieder geval ingeschreven

maria
    Bijdrager
    Post count: 279

Ook vrienden van mij zijn vanwege het niet veilig zijn wederom naar Nederland verhuisd. Ik denk een heel indringend verhaal in een qua natuur schitterend land.

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 31

Dit wordt een heftig boek volgens mij, en zeker als je weet dat het waargebeurd is. Ik ben er in ieder geval heel benieuwd naar!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.