Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 105: Prooi Inschrijven leesclub Prooi

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1447
    #19017 |

Inschrijven voor ThrillZone leesclub 105; Prooi van Deon Meyer

++++++ LEES DEZE INFORMATIE VOORAF GOED!!! ++++++

Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor deelname aan de honderd-vijfde ThrillZone leesclub. Het boek dat de redactie heeft geselecteerd is:  Prooi  van  Deon Meyer.

Het verhaal:  Prooi

Niemand had om de zaak gevraagd, noch Griessel, noch Cupido. Het lichaam van Johnson Johnson was naast het spoor gevonden, net buiten Drie Susters. En de Valken mogen de rotzooi van de SAPS weer opruimen, zoals gewoonlijk. 
    Twee verdachte passagiers aan boord van de meest luxueuze trein ter wereld, waar de man kennelijk van afgesprongen is, lijken in rook opgegaan.
    In Bordeaux geniet Daniel Darret van een rustig bestaan, nadat hij zijn gewelddadige verleden achter zich heeft gelaten. Maar dan doet een oude kameraad een beroep op hem om zijn vaderland te dienen. Zijn prooi: de corrupte president. Lukt het de Valken de aanslag te dwarsbomen? Intussen heeft een stel meedogenloze Russen het op Daniels leven gemunt.

De schrijver: Deon Meyer

Deon Meyer is de internationale bestsellerauteur van elf misdaadromans met Zuid-Afrika als decor. Zijn boeken hebben veel internationale prijzen ontvangen, in onder meer Duitsland, Frankrijk en Zweden, en zijn in 27 talen vertaald. In 2012 werd zijn thriller 13 uur door de Vrij Nederland Detective & Thrillergids uitgeroepen tot Thriller van het Jaar, wat Meyers grote doorbraak in Nederland en Vlaanderen betekende.

Meyer werd op 4 juli 1958 geboren in de Zuid-Afrikaanse stad Paarl, in de wijngebieden van de West-Kaap. Hij groeide op in Klerksdorp in de Noordwes-provincie, het gebied van de goudmijnen.

Meyer schreef zijn eerste boek al op 14-jarige leeftijd, maar hij ging er pas serieus werk van maken toen hij de dertig reeds was gepasseerd. Verscheidene korte verhalen werden gepubliceerd in Zuid-Afrikaanse tijdschriften, en in 1994 verscheen zijn eerste boek, alleen in het Afrikaans. Al zijn latere boeken werden in vele talen vertaald. Deon Meyerwoont tegenwoordig in de buurt van Kaapstad. Zijn grote passies zijn motoren, mountainbiken, muziek (van Mozart tot rock-’n-roll), lezen, koken en rugby.

Uitgeverij A.W. Bruna stelt 15 leesexemplaren (paperbacks en/of ePubs) beschikbaar.

Wil je een gratis exemplaar winnen en meedoen aan deze leesclub? Dan is dit je kans!

Deelnemen is voor ieder geregistreerd ThrillZone leesclublid mogelijk, je kunt je ook inschrijven als je kans wilt maken op een gratis exemplaar.

Wat moet je doen? Beantwoord deze mail (leesclub@thrillzone.nl) en vul het volgende in:

• Je naam (voor- en achternaam):
    • Je forumnaam als die afwijkt van je echte naam:
    • Je volledige adres (straat, huisnummer, postcode, stad, land):
    • Je leeftijd:
    • Je e-mailadres:
    • Wat je graag leest, paperback of ePub:
    • Waarom je aan deze leesclub (Prooi) deel wilt nemen…

Alleen als alle vragen volledig zijn beantwoord, maak je kans op een gratis exemplaar.

Let op!!:

• De inschrijving sluit op 18 februari 2019. Daarna wordt bekend gemaakt wie een leesexemplaar heeft gewonnen en start de discussieronde Vóór het lezen, als de eerste boeken zijn bezorgd.
    • Van deelnemers die in aanmerking komen van een leesexemplaar, wordt verwacht dat ze aan alle onderdelen van de leesclub actief deelnemen en op ThrillZone  op de boekpagina een lezersrecensie plaatsen.
    marcel
    Bijdrager
    Post count: 28

Lijkt me fantastisch om deze te mogen lezen.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 60

Ik vind Deon Meyer een geweldige schrijver, dus heb me aangemeld voor deze leesclub. Ik geniet van de sfeer in zijn boeken. En Bennie Griessel heeft een beetje mijn hart gestolen. Een prachtig karakter met al zijn fouten, maar het hart op de juiste plaats. En vooral zijn worsteling om zichzelf staande te houden wordt op een hele fijne manier beschreven. En natuurlijk om weer ‘rond te lopen’ in Zuid-Afrika is weer een belevenis.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 140

Ik heb werkelijk nog nooit iets van Deon Meyer gelezen En dat terwijl hij zoveel prijzen heeft gewonnen. Een preview heb ik wel eens mogen inzien. De schrijfstijl beviel me wel en het leek me best spannend. Maar het is er nooit van gekomen. De inhoud van Prooi lijkt me heel spannend. Een aanslag, bedreigd door Russen en een corrupte president lijken me ingrediënten om van te smullen. En ik heb volgens mij ook nooit eerder een boek van een Zuid-Afrikaan gelezen. Wordt hoog tijd dus. Ben benieuwd

maria
    Bijdrager
    Post count: 301

Wel van deze schrijver gehoord . volgens mij in het kader van het boekenweekgeschenk maar nog niets van gelezen. Ben ook nog door niemand over hem getipt dus misschien kom ik in aanmerking om nu iets van hem te lezen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.