Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 145: Het voorteken Inschrijven leesclub Het voorteken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1997
    #25667 |

++++++ LEES DEZE INFORMATIE VOORAF GOED!!! ++++++

Inschrijven ThrillZone leesclub 145; Het voorteken van Christoffer Carlsson

Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor deelname aan de honderd-vierenveertigste ThrillZone leesclub. Het boek dat de redactie heeft geselecteerd is:  Het voorteken  van  Christoffer Carlsson.

Het verhaal:  Het voorteken

Op een koude novembernacht in 1994 wordt in het dorpje Marbäck het dode lichaam gevonden van een jonge vrouw. Ze blijkt vermoord te zijn. Een dader wordt snel aangewezen: EdvardChristensson had een relatie met de vrouw en was net als zijn vader berucht om zijn  opvliegende karakter. Edvard wordt veroordeeld en de rust keert weer in het dorp. Maar niet voor Edvards neef Isak, die vreest dat hij net als zijn oom en opa “slecht’ is.

Tien jaar later denkt Vidar, die als jonge politieagent meehielp bij het onderzoek en de arrestatie van Edvard, nog vaak terug aan de zaak. En wanneer hij opnieuw met Isak spreekt, die is aangehouden na een diefstal, wordt zijn twijfel over het oude onderzoek steeds groter.

Dan verdwijnt Isak plotseling en gaat Vidar alsnog op zoek naar wat er echt gebeurd is op die
    koude novembernacht.

De schrijver: Christoffer Carlsson

Christoffer Carlsson (1986) is geboren in Halmstad, Zweden. Hij studeert criminologie aan de Universiteit van Stockholm, waar hij nu ook woont. Met  De vrouw die uit het niets kwam  maakt hij zijn literaire debuut. De rechten ervan werden aan vijf landen verkocht. In Zweden verscheen in mei 2011 zijn tweede boek, Den enögda kaninen.

Carlsson gelt als een van de grote thrillertalenten van deze tijd. Hij ontving een Europese onderscheiding als meest beloftevolle jonge criminoloog. Carlsson debuteerde in 2013 en zijn thrillers werden diverse malen onderscheiden door de Swedisch Crime Writers Academy

‘Onzekerheid en onbetrouwbaarheid zijn de sleutel. In dit boek geen politie-inspecteur die aan de kant van de lezer staat. Dat soort zaken wilde ik allemaal weglaten, zo werkt het leven niet.’ – Christoffer Carlsson over De vrouw die uit het niets kwam.

Uitgeverij Cargo stelt 15 leesexemplaren (ePubs en paperbacks)  beschikbaar.

Wil je een gratis exemplaar winnen en meedoen aan deze leesclub? Dan is dit je kans!

Deelnemen is voor ieder geregistreerd ThrillZone leesclublid mogelijk, je kunt je ook inschrijven als je kans wilt maken op een gratis exemplaar.

Wat moet je doen? Beantwoord deze mail (leesclub@thrillzone.nl ) en vul het volgende in:

• Je naam (voor- en achternaam):
    • Je forumnaam als die afwijkt van je echte naam:
    • Je volledige adres (straat, huisnummer, postcode, stad, land):
    • Je leeftijd:
    • Je e-mailadres:
    • Wat je voorkeur heeft; ePub of paperback
    • Waarom je aan deze leesclub (Het voorteken)  deel wilt nemen…

Alleen als  alle  vragen volledig zijn beantwoord, maak je kans op een gratis exemplaar.

Let op!!:

• De inschrijving sluit op 16 december 2019. Daarna wordt bekend gemaakt wie een leesexemplaar heeft gewonnen en start de discussieronde Vóór het lezen, als de eerste boeken zijn bezorgd.
    • Van deelnemers die in aanmerking komen van een leesexemplaar, wordt verwacht dat ze aan alle onderdelen van de leesclub actief deelnemen en op ThrillZone   op de boekpagina een lezersrecensie plaatsen.
    Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 352

onzekerheid en onbetrouwbaarheid’ zijn de sleutelwoorden van dit boek, dit zegt al heel veel en doet me denken aan een staaltje sterk speur werk om de puzzel op te lossen. 

Stephanie Haenen
    Bijdrager
    Post count: 27

Dit lijkt me echt weer een boek voor mij. Op bol.com kun je een preview lezen.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 182

Ik heb nog nooit wat gelezen van Christoffer Carlsson en na wat ik gelezen heb waar het boek over gaat, ben ik enorm nieuwsgierig of Isak daadwerkelijk ‘slecht’ is en waarom is hij verdwenen? Wat is er toentertijd gebeurd? Ik zou er maar wat graag achter willen komen door het lezen van dit boek.
    Ik verwacht een zeer spannende thriller, waarvan ik tot het eind toe verrast zal zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.