Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 072: Het Darwin dilemma Inschrijven leesclub Het Darwin dilemma

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #13625 |

+++ Nederlandse thriller ++ Nederlandse thriller ++ Nederlandse thriller +++

Inschrijven voor ThrillZone leesclub 72, Het Darwin dilemma van Han Thomas

Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor deelname aan de tweeënzeventigste ThrillZone leesclub. Het boek dat de redactie heeft geselecteerd is: Het Darwin dilemmavan Han Thomas.

Het verhaal: Het Darwin dilemma

Wanneer antropoloog Mark Enquist aantoont dat er lang voor de eerste bekende menselijke beschavingen ontstonden, een intelligent volk op aarde geleefd moet hebben, plaatst hij de ouderdom van de mensheid in een compleet nieuw daglicht. Een verborgen deur in de piramide van Cheops en een oude Ottomaanse kaart van het land onder het ijs van Antarctica zijn enkele van de echt bestaande aanwijzingen die professor Enquist op het spoor van dit oude geheim hebben gebracht. Vreemd genoeg is hij vanaf dat moment zijn leven niet meer zeker. 

Vlak voordat wetenschapper Nicolas Moreau het antwoord op een van de grootste onopgeloste raadsels uit de geschiedenis bekend wil maken, verdwijnt hij plotseling spoorloos. Journaliste Michelle Rousseau komt erachter dat hij heeft ontdekt hoe levenloze deeltjes miljarden jaren geleden de gigantische sprong naar het eerste leven op aarde hebben kunnen maken. Op haar zoektocht naar de verdwenen bioloog komt ze er langzaam achter dat de meningen over wie er verantwoordelijk is voor de schepping sterk verdeeld zijn.

Het Darwin Dilemma voert langs onderwerpen als de (on)eindigheid van het heelal, de evolutietheorie en verschillende visies over het ontstaan van het leven op aarde. Bespiegelingen over het al dan niet bestaan van een god maken het boek tot een spiritueel avontuur dat gevoelens van verwondering en ontzag voor het universum zal oproepen. Zonder dat het verhaal zijn vaart verliest, passeren verrassende feiten over astronomie en hogere dimensies de revue. Spanning en avontuur worden afgewisseld met intrigerende beschouwingen over de kans op buitenaardse intelligentie, het creëren van leven en de miraculeuze werking van atomen, de bouwstenen van al wat is.

+++ 

Hendrik Spiering in NRC Handelsblad over Het Darwin Dilemma‘Spannend en vakkundig geschreven’    

Schrijfster Cynthia Mc Leod over Het Darwin Dilemma‘In de trant van Dan Brown, alleen is dit veel beter!’

De schrijver: Han Thomas

Han Thomas is professioneel uiterst actief en was eerder interim-manager op freelance basis waarbij hij door Nederlandse multinationals werd ingehuurd voor complexe projecten. Hij runde een consultancybureau maar volgde een opleiding voor accountant.  Een belangrijke functie voor zijn vrouw in Turkije, was aanleiding om uit Nederland te vertrekken. De omgeving van Istanbul inspireerde hem voor de fact-fiction thriller, Het Darwin dilemma.

Uitgeverij Conserve stelt 15 leesexemplaren (paperbacks en ePub’s) beschikbaar.

Wil je een gratis exemplaar winnen en meedoen aan deze leesclub? Dan is dit je kans.

Deelnemen is voor ieder geregistreerd ThrillZone leesclublid mogelijk, je kunt je ook inschrijven als je kans wilt maken op een gratis exemplaar.

Wat moet je doen? Beantwoord deze mail (leesclub@thrillzone.nl) en vul het volgende in:

• Je naam (voor- en achternaam):
    • Je forumnaam als die afwijkt van je echte naam:
    • Je volledige adres (straat, huisnummer, postcode, stad, land):
    • Je leeftijd:
    • Je e-mailadres
    • Waarom je aan deze leesclub (Het Darwin dilemma) deel wilt nemen…
    • Of je voorkeur uit gaat naar een papieren exemplaar of een ePub.

Alleen als alle vragen volledig zijn beantwoord, maak je kans op een gratis exemplaar.

Let op!!:

• De inschrijving sluit op maandag 07 mei 2018. Daarna wordt bekend gemaakt wie een leesexemplaar heeft gewonnen en start de discussieronde Vóór het lezen, als de eerste boeken zijn bezorgd.
    • Van deelnemers die in aanmerking komen van een leesexemplaar, wordt verwacht dat ze aan alle onderdelen van de leesclub actief deelnemenen op ThrillZoneop de boekpagina een lezersrecensie plaatsen.
    maria
    Bijdrager
    Post count: 349

een boek dat kan evenaren aan die van Dan Brown wekt mijn belangstelling. Ik ken de schrijver verder nog niet.

malakh ahavah
    Bijdrager
    Post count: 22

Ik heb me ook ingeschreven… Het onderwerp boeit mij danig… Nu nog goed geschreven, en het kan niet meer stuk 😀

DennisScheerman
    Sleutelbeheerder
    Post count: 24

Als ik de recensies lees kan dit niet mis, ik heb me ingeschreven.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 67

Aangesproken door de recensies heb ik me aangemeld voor leesclub.thrillzone.nl en voor dit specifieke boek. Ik ben benieuwd!

Karin
    Bijdrager
    Post count: 31

heb me ook net nog even aangemeld, lijkt me een interessant boek …

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775

Helaas Karin, de boeken zijn al onderweg naar de winnaars…..

Karin
    Bijdrager
    Post count: 31

Helaas Karin, de boeken zijn al onderweg naar de winnaars…..

da’s jammer, maar niet erg … veel plezier met deze leesclub alleszins !

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.