Home Forums Leesclub 124: De ketting Inschrijven leesclub De ketting

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1408
    #22278 |

++++++ LEES DEZE INFORMATIE VOORAF GOED!!! ++++++ 

Inschrijven ThrillZone leesclub 124; De ketting van Adrian McKinty

Vanaf vandaag is inschrijven mogelijk voor deelname aan de honderd-vierëntwintigste ThrillZone leesclub. Het boek dat de redactie heeft geselecteerd is:  De ketting van Adrian McKinty.

BELANGRIJK: Deze leesclub is geselecteerd om opgenomen te worden in landelijk dagblad Het Parool. In verband hiermee wordt de vraag gesteld of je bereid bent deel te nemen aan het interview en dat om die reden je e-mailadres mag doorgegeven worden aan de boekredactie van Het Parool.  

Het verhaal:  De ketting 

“Je hebt nog nooit iets zoals  De ketting gelezen en je zult het nooit vergeten. Briljant. Fantastisch geschreven. Meesterlijk spannend. Dit is Jaws voor ouders.’ Don Winslow

“Met afstand een van de beste misdaadschrijvers van deze tijd.‘  Val McDermid

Het is een ochtend als alle andere. Rachel Klein zet haar dochter af bij de bushalte en begint aan haar dag. Maar een telefoontje van een onbekend nummer verandert alles. De beller vertelt Rachel dat haar dochter vastgebonden en gekneveld op de achterbank van zijn auto ligt. Als ze haar ooit weer wil zien, moet ze losgeld betalen en een ander kind ontvoeren. Dit is geen gewone kidnapping: de beller is zelf een moeder wier zoon is ontvoerd en als Rachel niet doet wat haar wordt gezegd, zullen beide kinderen sterven.

Rachel maakt nu deel uit van de Ketting, een oneindig en ingenieus plan dat ouders verandert in criminelen – en iemand heel rijk maakt. De regels zijn eenvoudig, de morele keuzes onmogelijk: vind snel geld, zoek een eigen slachtoffer en bega een vreselijke daad waarvan je 24 uur geleden nog dacht dat je er nooit toe in staat zou zijn.

De genieën achter de Ketting weten dat ouders alles voor hun kinderen overhebben. Wat ze niet weten is dat zelfs de sterkste ketting maar zoveel druk kan verdragen… tot hij breekt.

Auteurs over Adrian McKinty

“Ik word helemaal gek van McKinty. Hij is nu al een van de beste stilisten die er zijn en ik heb alleen nog zijn eerste boek gelezen! Een fantastische schrijver.’ Frank McCourt

“McKinty is zo goed… Ik begin hem echt te haten.’ Lee Child

De schrijver: Adrian McKinty 

Adrian McKinty (1968) is een Ierse misdaadromanschrijver en -criticus en een van de opkomende sterren in internationale misdaadfictie. Zijn werk won vele prijzen en zijn Sean Duffy-romans werden door meerdere kranten uitgeroepen tot de beste misdaadromans van het jaar. McKinty is geboren in Belfast en woont in New York.

Uitgeverij Boekerij stelt 15 leesexemplaren (ePub + paperback) beschikbaar.

Wil je een gratis exemplaar winnen en meedoen aan deze leesclub? Dan is dit je kans!

Deelnemen is voor ieder geregistreerd ThrillZone leesclublid mogelijk, je kunt je ook inschrijven als je kans wilt maken op een gratis exemplaar.

Wat moet je doen? Beantwoord deze mail (leesclub@thrillzone.nl) en vul het volgende in:

• Je naam (voor- en achternaam):
    • Je forumnaam als die afwijkt van je echte naam:
    • Je volledige adres (straat, huisnummer, postcode, stad, land):
    • Je leeftijd:
    • Je e-mailadres:
    • Wat je het liefst leest; ePub of paperback
    • Of je aan het artikel in Het Parool je medewerking wilt verlenen en daarom instemt dat je e-mailadres aan de boekredactie van Het Parool mag worden verstrekt:
    • Waarom je aan deze leesclub (De ketting) deel wilt nemen…

Alleen als  alle vragen volledig zijn beantwoord, maak je kans op een gratis exemplaar.

Let op!!:

• De inschrijving sluit op 15 juli 2019. Daarna wordt bekend gemaakt wie een leesexemplaar heeft gewonnen en start de discussieronde Vóór het lezen, als de eerste boeken zijn bezorgd.
    • Van deelnemers die in aanmerking komen van een leesexemplaar, wordt verwacht dat ze aan alle onderdelen van de leesclub actief deelnemen en op ThrillZone  op de boekpagina een lezersrecensie plaatsen.
    roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 182

Ik ken Adrian McKinty niet, maar dat maakt het juist leuk! Ontdekken van een nieuwe schrijver. Ik verwacht van De ketting, dat het een verhaal is,dat een rollercoaster aan emoties bevat en laat zien hoe ver ouders gaan om hun kind te redden. Wat voor criminele activiteiten verrichten de ouders en komt hun kind wel levend terug? Verbreekt Rachel soms de ketting?

Anita
    Bijdrager
    Post count: 2

Ik heb veel zin om de ‘met afstand een van de beste misdaadschrijvers van deze tijd’ te leren kennen. Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen. Het principe van ‘de ketting’ brengt me terug naar mijn jeugd, toen kettingbrieven veelvuldig in omloop waren en iedereen die eraan dacht de ketting te verbreken werd bang gemaakt. Nu gaat het om leven van kinderen. De inzet is dus hoog. Hoe gaat mama Rachel reageren? Laat zij het kettingmechanisme doordraaien of weigert ze een ander kinderleven op het spel te zetten en gaat ze achter de ontvoerder/moordenaar aan om haar kind te redden voor het onherroepelijk te laat is? Zo spannend!

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 199

Ik verwacht een meesterlijk boek en een moeder verkoopt normaal gezien haar ziel aan de duivel om haar kind te redden…ik zou dat tenminste doen.Dus ik waag mijn kans.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 113

Waarschijnlijk sluit ik met een eigen exemplaar aan bij deze leesclub. Ik was een van de gelukkigen die een vooruitleesexemplaar won. Net begonnen, leest heerlijk weg en nu al een akelig gevoel van spanning.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 158

Deze staat op mijn verlanglijstje. Lijkt me een uniek uitgangspunt. Ik verwacht een spannende thriller.

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 59

heb me ingeschreven,

wat of wie kan jou tot zoiets krijgen ,om een slachtoffer te zoeken om daar een vreselijke daad mee te doen .en hoe kan je die ketting verbreken, als hij te breken is.

ik verwacht een zenuwslopend verhaal , hoop dat ik het mag gaan lezen.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 78

De media noemt deze bloedstollende thriller, de thriller van 2019! Ik ben heel benieuwd, hoe wanhopig ben je als ouders om aan deze ketting deel te nemen om je eigen kind ongedeerd terug te krijgen en wie zit er achter deze actie?

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 41

De achterflap klinkt al superspannend, ik ben echt wel benieuwd of het hele boek zo is. Dit is toch de ergste nachtmerrie die een ouder kan overkomen!

maria
    Bijdrager
    Post count: 291

klinkt als een horrorverhaal voor je als moeder. Je doet heeeel veeel voor je kind en je weet nooit wat je doet als je er echt voor staat…

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 240

deze ziet er weer super spannend uit. Met een realistisch thema.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 117

Ziet er super spannend uit! Ik schrijf mij dadelijk nog in ervoor

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 139

Met zoveel loftuigingen en jaloezie van collega’s kan het niet anders dan dat het een spannend en goed boek is. Het idee van een ketting misdrijf is origineel. Het doet ook denken aan die pyramidespellen enzo. Waar de mensen aan de top het meest verdienen en anderen ervoor laten werken. Alleen kiezen die ervoor. Hier moeten de mensen tegen hun geweten in iets vreselijks doen. Wat een drama! dit boek lijkt me om te smullen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.