Home Forums Leesclub 170: In vrije val In vrije val, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #29511 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 226

Cover: ik vind de cover heel mooi. De kleurstelling is rustig en de tekst sober. Het doet niet echt thrillerachtig aan, een vrouw voor een lieflijk huisje in de natuur.
    Auteur: ik heb al wat boeken gelezen van Corine Hartman en ik vind haar een heel goede schrijfster. Ze behoort wel tot mijn favorieten.
    Verwachting: ik verwacht een superspannende thriller die moeilijk weg te leggen is. Tot ver in het verhaal zal onduidelijk zijn wat het uiteindelijke einde is.

Nel
    Bijdrager
    Post count: 38

De Cover:
    Het is een mooie cover maar wel heel sober.
    Er staat een huis de bladeren zijn al aan het verkleuren en
    de vrouw ziet er toch niet echt blij uit.
    Tijdens het lezen hoop ik de cover beter te begrijpen.
    De auteur:
    Persoonlijk vind ik Corine Hartman een van de beste vrouwelijk Nederlandse
    thrillerauteurs. Dus mijn verwachtingen zijn hoog, zij kan de spanningsboog heel
    langzaam opbouwen en je dan als lezer op het puntje van je stoel laten zitten.
    Verwachtingen :
    Na de achterkant gelezen te hebben denk ik dat wij als lezer wel het een en ander kunnen verwachten.
    Zoals een kijkje in het hoofd van iemand die in een psychiatrische instelling woont
    en hoe het daarbinnen aan toe gaat.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Vind de cover mooi. Past mooi bij het verhaal, zoals in deel 1.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Corine staat voor spannend en goede opbouw dus dat verwacht ik nu ook eigenlijk

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Spannend en een origineel verhaal met een mooie hereniging met Faye en Lisa

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 78

Cover: Eigenlijk een zelfde soort cover als het duisterpad, daar vond ik de kleurcombi er wel wat beter uitspringen, dit is wat vlakker, verder wel duidelijk dat het bij elkaar hoort.

Auteur: Ze is toch een van de grote thrillerschrijfsters van Nederland, dus verwacht dat ze niet teleursteld

Verwachting: Dat we meer over Faye komen te weten, maar ook dat ze weer vol op onderzoek gaat, Ook verwacht ik de nodige spanning, ben heel benieuwd of het een beetje het hetzelfde is als vorige boek, in een positieve manier natuurlijk dan he

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 34

Kaft:
    Mooie kleuren. Het huisje lijkt mij een leuk vakantiehuis, al ligt het wel erg afgelegen. De vrouw vind ik eruit zien alsof ze zoekende is. De titel komt mooi naar voren zo in die bladeren. De geel/oranje rug maakt dat het in de boekenkast mooi opvalt

Auteur:
    Is voor mij nog onbekend. Ik heb in de recensies gelezen dat ze goed schrijft dus mijn verwachtingen zijn hooggespannen

Verhaal:
    Ik verwacht een spannend verhaal. Het onderwerp PTTS staat meestal garant voor spanning en onverwachte wendingen. Dat het zich afspeelt op het terrein van een psychiatrische instelling wekt bij mij ook de verwachting van een psychologisch intrigerend verhaal. Ik ben benieuwd!

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Cover: de kleuren die gebruikt zijn voor de cover zijn zacht, het geeft het geheel een rustige uitstraling, erg mooi. De cover heeft door de vouw naar binnen toe ook een wat luxere uitstraling.

Auteur: Ik heb in het verleden al enkele boeken gelezen van Corine Hartman. Echter dit is mijn eerste kennismaking met de Faye van Laar reeks. De Jessica Haider reeks vond ik erg spannend, dus wat spanning verwacht ik wel.

Verwachting: Ik hoop dat Corine Hartman de personage Faye van Laar wel wat toelicht, dit omdat ik de eerste boeken van de reeks niet gelezen heb. Het verhaal speelt zich af op het terrein van een psychiatrische instelling dat is een bijzondere setting met wellicht bijzondere personages? Maar bovenal hoop ik op een spannend verhaal waar je direct ingezogen wordt.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 67

Cover: Net zoals “Een duister pad” vind ik dit een mooie cover. Het past ook mooi bij elkaar. Dezelfde dame op de voorkant, deze keer met een klein huisje. Het doet een beetje somber aan.
    Auteur: Ik ben bekend met de auteur, heb al haar boeken gelezen.
    Verwachting: “Een duister pad” heb ik vorig jaar mogen lezen voor deze leesclub, dus ik ben al wat bekend met Faye. Ik verwacht weer een spannend verhaal.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 153

Cover: Een mooie cover, in dezelfde stijl als boek 1 ‘Een duister pad’. Alleen bij boek 1, in blauwige tint, staat ‘Groot Loenen’ op de achtergrond en in boek 2 ‘In vrije val’ staat er een huisje, volgens de beschrijving de nieuwe woning van Faye (huisje op het landgoed van de instelling Groot Loenen).

Auteur: Corine Hartman heeft al vele goeie verhalen geschreven, waarvan al heel wat lezers hebben genoten. Schrijven kan ze dus heel goed. Ik verwacht dan ook dat ik genieten kan van een goed geschreven boek.

Verwachting: Na het lezen van het eerste boek had ik mijn twijfels over de geloofwaardigheid van het verhaal. Was het hier en daar niet wat te ver gezocht? Ik heb wel genoten van het lezen van boek 1; dus ik verwacht ook dat ik van dit boek ‘in vrije val’ wel kan genieten. Het eerste boek heb ik beoordeeld met 3 sterren (eigenlijk 3,5). Ik hoop dat het nu 4 sterren wordt.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 130

Cover : een mooie cover. Past goed bij de cover van “ een duister Pad” en de korte thriller (e-book) “ een zoete wraak”
    Ik denk dat het huisje haar huisje is zoals op de achterflap staat beschreven.

Auteur: ik heb veel boeken van Corine gelezen, vooral de boeken die zich in de Achterhoek afspeelden vond ik érg goed.
    Vorig jaar mocht ook ik meedoen met de leesclub van Thrillzone van “ een duister pad” en dat boek vond ik ook érg goed.

Verwachting.ik verwacht dat dit boek weer moeilijk weg te leggen is. Faye zal weer van alles meemaken en dat zal weer spannend zijn om te lezen.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 113

een mooi cover. Een huisje in de verte een eenzaam huisjes lijkt op een buiten verblijf. waar heel zelden mensen naar toe gaan.
    Op de voor grond een meisje dat mijn ook eenzaam overkomt een beetje zoekende.

auteur Ze is een grootse schrijvers die toch al wel wat goede boeken heeft uit gebracht

mijn verwachtingen zijn hoog gespannen ik hoop ze Faye beetje toelicht. daar ik het eerst deel niet heb gelezen.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 357

Mooie cover, die mooi past bij de cover van deel 1,Een duister pad.
    Het huisje past bij het verhaal. Ook hier weer een vrouw op de cover.Ik vermoed dat het Fay is.
    Al bijna alle boeken van Corine Hartman gelezen.
    Een van onze beste auteurs.
    Ik verwacht weer een goede thriller.

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 29

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    = De buitenzijde van het boek doet m ij denken aan een zeer eenzaam persoon, mysterieus.
    De korte omschrijving belooft hetzelfde.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    = Het is niet het eerste boek dat ik lees van Corine Hartman. De ervaring is goed en belooft spanning.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    = Ik verwacht een uitermate spannend verhaal. Tijdens het verhaal zullen één of meerdere wendingen in het
    verhaal plaats vinden odat jenu al weet dat je niet weet hoe het verhaal zal eindigen!!

Tira
    Bijdrager
    Post count: 32

De cover vind ik prachtig,beetje schimmig.

Ik vind de boeken van deze auteur altijd een genot om te lezen

Ik verwacht een spannend boek met meerdere plotwendingen en een goed plot

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

Cover: Het lijkt net of de titel In vrije Val uit de lucht is komen vallen, want het ligt heel mooi tussen de bladeren op de grond. Een vrouw loopt door de bladeren weg van een huisje, dat is vast Faye en haar nieuwe huisje op het landgoed? Ik vind het een mooie cover. De naam van de auteur in het geel past mooi bij de herfstbladeren op de grond. Daaronder staat dat het een Faye van Laar-thriller is => geeft aan dat het een deel uit een serie is. Ik ben dol op series!
    Auteur: Heb nog maar twee van haar boeken gelezen (Bloedlijn en Groen licht) en hoewel deze bij mij niet heel hoog scoorden
    (respectievelijk 1 en 3 sterren) lijkt dit mij wel een heel goed verhaal.
    Verwachting: Dat de hoofdrolspeelster in een psychiatrische inrichting woont lijkt mij heel uniek en ik verwacht een spannend en bijzonder verhaal

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.