Home Forums Leesclub 170: In vrije val In vrije val, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #29515 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 34

Ik ben nu ongeveer op de helft. Er komen heftige thema’s aan bod. Ik werd verrast door het futuristische denken in H30.
    Verder vind ik het vlot lezen, met korte hoofdstukken en de verhaallijn vanuit diverse perspectieven. Ik mis wel de informatie uit deel 1, deze heb ik niet gelezen en er wordt regelmatig naar verwezen

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

De verhaallijn ontwikkeld zich wel zo als ik had verwacht. Wel duurde het even voordat ik de personages leerde kennen, dit omdat dit mijn eerste boek is in de Faye van Laar serie. Nu ik echter over de helft ben krijg ik beetje bij beetje een idee over wat er in de eerdere boeken voorgevallen is. Spellingfouten ben ik nog niet tegengekomen.

Bij het futuristische denken wat Marina67 ook benoemde moest ik even terugdenken aan het cryonisme in het boek IJskoud van Corine Hartman.

Nel
    Bijdrager
    Post count: 38

Ja net als bij hierboven viel het futuristische denken op.
    Wat ik ook even goed op mij heb laten inwerken is deze zin.
    Tussen de rondvliegende raketten sloten we ons af voor alles wat we ter plekken
    niet konden bevatten of niet wilde toelaten.
    Het zal je maar overkomen ik weet er te weinig van om er iets over te vertellen naar het raakte mij wel.
    Moest wel even in het verhaal komen, veel namen en heftige thema,s maar prima te doen.
    het is nog steeds genieten.
    Spellingfouten ben ik nog niet echt tegengekomen.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 78

Ondanks dat ik deel 1 wel gelezen had, moest ik er wel echt even inkomen, waar dat aan lag, ik heb echt geen idee,
    Wat mij opviel was dat het toch best zware kost was met die therapieen etc, het liet mij wel nadenken daardoor tijdens het lezen, waren soms ook dingen waar ik echt niet van wist dat het bestond of zou bestaan.
    Het leest verder prima weg en ben benieuwd naar de rest van Faye.
    Geen spelfouten gezien maar valt mij ook niet zo snel op.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 67

Ik ben vanmiddag in het boek begonnen, dus ik kom later op deze vragen terug.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 226

Ik ben al ver gevorderd in het boek. Het kostte me even om in te komen, wie is nu aan het praten? Het is superspannend en erg interessant al die informatie over therapieën etc.
    Ik heb nog niet echt een idee hoe het gaat lopen, ik laat me verrassen.
    Ik ben wel enkele kleine foutjes tegengekomen en dan voornamelijk het missen van een woordje zoals bv op blz 271 ‘Zo wil ook zijn’ daar mis ik het woordje ‘ik’.
    Ik ga gauw verder want dat moet wel gezegd worden, het is moeilijk weg te leggen.

Tira
    Bijdrager
    Post count: 32

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Geen opmerkelijke citaten.
    wel bijzonder het futuristische denken en de intense beschrijvingen van de behandelingen tegen PTTS

2.Ik wist niet wat te verwachten maar op een langzame rustige wijze ontvouwt zich een verhaal dat je vast grijpt en niet meer loslaat

3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Niets opgevallen,maar ik zit zo lekker in het verhaal dat het mij waarschijnlijk ook niet opvalt

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 226

Wat ik ook nog geweldig leuk vind zijn de cryptogrammen die Faye en Frenk samen doen. Ik ben meer van de Sudoku maar als ik dan zo’n crypto zie en het antwoord dan denk ik; ja natuurlijk. Echt een leuk detail.

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 34

Die cryptogrammen vind ik ook een leuke toevoeging. Verder vind ik het moeilijk om mij in de personages in te leven omdat ik vrij onbekend ben met wat psychiatrische stoornissen doen met een mens en zijn denken en handelen. Maar dat vind ik ook juist het interessante aan dit boek

wiets
    Bijdrager
    Post count: 153

De boeken van Corine Hartman zijn over het algemeen boeiend; ook deze keer leest het weer vlot.
    Ik ben een paar kleine foutjes tegengekomen – niet noemenswaard.
    Wel had ik gedurende het verhaal m’n vraagtekens bij de geloofwaardigheid.
    Ik zal hier nog niet over uitweiden ivm spoilers…
    Het gaat weer behoorlijk ver, zoals in de meeste verhalen van Corine.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

Wauw, vandaag begonnen, maar al bijna op de helft! Ik werd direct het verhaal ingezogen en wil niet stoppen met lezen. De cryptische omschrijvingen die Faye met Frenk bedenkt vind ik heel leuk.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 67

Ik ben nu halverwege het boek en het leest meteen alweer lekker,net als het vorige boek Een duister pad. Tot nu toe ontwikkelt de verhaallijn zich ongeveer zoals ik verwacht had, maar dat kan natuurlijk zo weer veranderen in de andere helft van het boek. Ik ben geen spellingfouten tegengekomen. Af en toe had ik wat moeite met de afkortingen van de behandelingen, moest ik even nadenken waar de afkorting ook weer voor stond.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Vind het heel fijn lezen maar ben niks opmerkelijks tegen gekomen. Zat ook zo weer in het verhaal. Wel vind ik soms de therapieën erg heftig, en erg realistisch.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nee echt niet, he is 1 grote verrassing…dat maakt het erg leuk.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 113

Het duurde even voor ik er in zat en wist wie , wie was misschien toch aan te raden om met deel 1 te beginnen. ik weet het niet heb dat deel niet gelezen.
    die woordpuzzel hoe kom je er op om dat in een boek te verwerken zo leuk gevonden.
    Ananas voor een verkoudheid is ook het eerst wat ik hoor.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.