Home Forums Leesclub 170: In vrije val In vrije val, Na het lezen #2

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 170

De plot

Wat vind je van het plot? Spannend! En intrigerend. Als je in het brein gaat ingrijpen en daar verkeerde bedoelingen mee hebt, komt inderdaad de medische wereld “In vrije val”
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Mooie opbouw in de spanning, met een bijzondere ontknoping
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, dit einde had ik niet aan zien komen, zeer verrassend

Algemeen

Vond je In vrije val een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Jazeker had het steeds mijn volle aandacht! Ik vond het wel jammer dat ik deel 1 nog niet gelezen heb, maar daarover wordt voldoende uitgelegd om alles te kunnen begrijpen.
    Vind je de schrijfstijl van Corine Hartman prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Prettig te lezen, raakte direct gehecht aan de personages.
    Stel….Corine Hartman vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Realistisch, de personages zijn echt, geen superhelden

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Doordat Faye en Lisa in een psychiatrische inrichting wonen, zijn het heel bijzondere hoofdpersonen en dat maakt voor mij dit boek (/deze serie) wel uniek!
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Corine Hartman mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Vooral zo doorgaan!

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 358

De plot

Een goed opgebouwd plot met een verrassende twist.
    Ik had het einde zeker niet zo verwacht.
    En genoeg ruimte voor een volgend deel.

Algemeen

Ik vond het zeker een boeiend boek.Ik zat hier al snel in het verhaal, terwijl deel 1, Een duister pad nog wat moeizamer ging.
    Mooie schrijfstijl en doordat ik deel 1 al las, ken je de personages al en dat is fijner lezen.

Realistische psychologische thriller zou ik het noemen.

Dit boek

Ik vind een hoofdpersonage met borderline en de belevenissen van bewoners in zo’n inrichting erg origineel.
    Ook de puzzels vond ik leuk gevonden. Ik zat steeds mee te puzzelen.
    Mijn advies is, schrijf snel door. Ik wil nog meer lezen.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.