Home Forums Leesclub 170: In vrije val In vrije val, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #29521 |

Vragen ThrillZone leesclub In vrije val                                        

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Corine Hartman specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. In vrije val is het tweede deel met Faye van Laar in de hoofdrol, ga je na het lezen van In vrije val het eerste deel Een duister pad en haar andere boeken ook lezen?
    Nel
    Bijdrager
    Post count: 38

De Karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja. Hoe ?
    Ja dat heb ik, ze worden allemaal wat vrijer en laten steeds meer kanten van zichzelf zien.
    Hun onzekere kanten, angsten ook een stukje overmoed. Kan niet teveel vertellen i.v.m spoilers.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja , wie spreekt je het meest aan en waarom.
    Mijn favoriete personage is Faye . Nu maken wij in dit boek haar op haar best mee, maar toch.
    Zij is gevoelig, heeft een groot rechtvaardigheid gevoel, is nieuwsgierig, en vol van vertrouwen
    in de medemens. Natuurlijk heeft zij ook haar nare trekjes maar op dit moment wegen de positieve kanten zwaarder.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat dan zijn.
    Eigenlijk niet, zij hebben allemaal in eigen rol in het verhaal en de ene persoon ligt je toch meer
    dan de andere persoon.

De Auteur

4. Vind de dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja, of nee, waarom.
    Er zit heel veel medische termen en aandoeningen in dit boek, ik vind dat prettig om zo te weten waarom
    een personage iets wel of juist niet doet. Je kunt je ook afvragen of het zo uitgebreid moet omdat het
    een thriller is. Voor mijn gevoel past het wel bij het verhaal.
    5. Kun je de schrijfstijl van Corine Hartman specifiek beschrijven; Bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Het is spannend ( omdat je op het puntje van je stoel zit te lezen en je niet kunt stoppen, je wil weten hoe het
    afloopt.
    Realistisch, ( er zijn mensen met deze aandoeningen en militairen die na een missie PTSS hebben.)
    Menselijk ( het kan iedereen overkomen en je kiest er als mens nooit zelf voor. ) Het heeft voor mij daardoor wel
    een meerwaarden.
    6. Ik heb al veel boeken van haar gelezen maar een duister pad nog niet, dus dat gaat zeker gebeuren.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 228

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, de karakters evolueren. Faye wordt wat minder rancuneus en krijgt gaandeweg (na een down) haar impulsen onder controle.
    Lisa komt ook weer wat losser, ze interesseert zich weer wat meer voor de wereld om zich heen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mika spreekt mij enorm aan. Hij is een persoon die door ervaringen een aandoening heeft opgelopen. Zijn moeite om weer wat normaler te functioneren en zijn zoektocht naar de waarheid en zichzelf vind ik bijzonder mooi om te lezen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, ik vind de personages mooi uitgewerkt.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Jazeker wel. Het heeft een hoog medisch gehalte maar dat geeft juist meer realiteit aan het verhaal.

Kun je de schrijfstijl van Corine Hartman specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Het is een ontroerend (ik heb soms even moeten slikken), meeslepend (het trekt je mee in het verhaal) en realistisch verhaal.

In vrije val is het tweede deel met Faye van Laar in de hoofdrol, ga je na het lezen van In vrije val het eerste deel Een duister pad en haar andere boeken ook lezen?
    Ja, ik ben heel nieuwsgierig naar Een duister pad. Ik heb redelijk wat boeken van Corine Hartman gelezen maar die nog niet. Daarbij kijk ik ook uit naar het volgende deel met Faye en Lisa.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 78

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

Ja Ze groeien, Faye laat zich zeker aan het einde niet klein houden, wat helemaal voor haar vriendin Lisa geldt, want die gaat weer op pad nu ze een reden had.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? De vriendin van Faye, Lisa omdat ze uit haar schulp kruipt, en gaat doen waar haar hart ligt en waar ze goed in is
    Nee eigenlijk niet, ze zijn juist zo gemaakt door de auteur dus alles zal zo zijn redenen hebben, en de ene ligt je beter dan de ander, maar zou niks veranderen, want dan verander je de structuur ook van het verhaal

De auteur

Ja toch wel, Moest er wel even inkomen, De medische termen erin zijn niet storend want ze worden zo ongeveer tijdens het verhaal uitgelegd wat ze inhouden, of je weet altijd gewoon waar het over gaat, het is gewoon een ander soort thriller dan de meeste thrillers
    Kun je de schrijfstijl van Corine Hartman specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend, geloofwaardig het geeft je een gevoel dat het je allemaal zou kunnen gebeuren in een ander leven dan, laat je ook stil staan bij de aandoeningen
    In vrije val is het tweede deel met Faye van Laar in de hoofdrol, ga je na het lezen van In vrije val het eerste deel Een duister pad en haar andere boeken ook lezen? Ja want wil gewoon weten wat ze verder nog bedenkt, ook steek je er altijd wel iets van op.

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 34

De karakters

Ja Faye durft een belangrijke stap te nemen en Lisa kruipt uit haar schulp. Terese is een ander mens als ze ontwaakt en Mika maakt ook een ontwikkeling door van een code rood geval naar een man met gevoelens

Ja Lisa, zij is een slimme en stoere durfal. En ze weet Faye bij de les te houden ondanks haar eigen problemen. Ze gaat voor Faye door het vuur

Nee want de personages hebben elk hun eigen functie. Maar ik had wel Simon een schop onder zijn kont willen geven, hij liet het naar mijn idee allemaal maar gebeuren

De auteur

Jazeker, de personages zijn allemaal beschadigde mensen. De schrijfstijl past hierbij. De auteur geeft ze een eigen identiteit en niet perse sympathiek. Ze zijn allemaal aan de ene kant egoïstisch en aan de andere kant gaan ze voor elkaar door het vuur.

Ik vind het nogal emotieloos. Dat past wellicht bij het verhaal, maar het is wat afstandelijk geschreven waardoor ik me niet kon inleven in de karakters en ik het gevoel had een toeschouwer te zijn wiens mening er verder niet toe doet. Ik voelde weinig sympathie. Het is naar mijn idee wel een boek om te verfilmen

In vrije val is het tweede deel met Faye van Laar in de hoofdrol, ga je na het lezen van In vrije val het eerste deel Een duister pad en haar andere boeken ook lezen?
    Misschien, ik miste het wel dat ik deel 1 niet heb gelezen omdat daar veel naar verwezen wordt

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 68

1. Jazeker, vooral Faye vind ik gegroeid. In het vorige boek was ze wat terughoudend, nu vind ik haar zekerder overkomen.
    2. Faye is mijn favoriete personage, mooi hoe haar gedachten gaan. Ik vind haar ook volwassen overkomen.
    3. Nee ik zou niks willen veranderen aan de personages. Deze behoren toe aan de auteur.
    4. Zeker past de schrijfstijl bij het verhaal. Door de verschillende termen (lees afkortingen) kom je meer te weten over de
    personages, waarom ze een bepaalde therapie ondergaan. Dat wordt allemaal netjes uitgelegd.
    5. Een meeslepend, realistisch verhaal.
    6. Ik heb alle boeken van de auteur gelezen en ik ga ook zeker haar volgende boeken lezen.

Tira
    Bijdrager
    Post count: 32

1.. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja. Hoe ?
    jazeker de karakters evalueren. fay wordt wat zelfstandiger,de andere karakters groeien en worden wat losser

2.. Heb je een favoriete personage? Zo ja , wie spreekt je het meest aan en waarom.
    Fay toch wel,ik heb gewoon een zwak voor haar.je komt in dit boek dichter bij haar als persoon en krijgt er een warm gevoel bij

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat dan zijn.
    Nee,ik wil niemand veranderen.

De Auteur

4. Vind de dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja, of nee, waarom.

De schrijfstijl past prima bij het boek,korte hoofdstukken,en veel opgebouwde spanning gedurende het hele boek

5.Kun je de schrijfstijl van Corine Hartman specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    meeslepend

Die heb ik al gelezen,en nieuwe boeken blijf ik lezen de boeken van Corine Hartman zijn mij nog nooit tegen gevallen

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

De karakters evolueren heel moe, je ziet Mika rustiger worden en Faye wordt met vallen en opstaan zelfstandig.
    Ik blijf Faye leuk maar ook boeiend vinden, samen met Lisa
    Nee
    De auteur

Oja, heel goed, ook echt van nu
    Meeslepend en mooi opgebouwd, maar ook beeldend
    In vrije val is het tweede deel met Faye van Laar in de hoofdrol, ga je na het lezen van In vrije val het eerste deel Een duister pad en haar andere boeken ook lezen? Jazeker, ben wel fan van Corine

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

De karakters
    1. Jazeker, Faye wordt onafhankelijker en Therese blijkt een geheel andere persoonlijkheid te hebben wanneer zij ontwaakt. eb je 2. Mijn favoriete personage is Lisa, zij beweegt zich wat op de achtergrond maar zorgt ervoor dat Faye zichzelf niet verliest en gaat voor haar door het vuur.
    3. Ik wil niets veranderen aan de personages, zij passen in het verhaal en wanneer hier iets aan zou veranderen dan zou dit het verhaal denk ik geen goed doen.

De auteur
    4. De schrijfstijl vind ik wel passend bij het boek, soms wat medische termen maar dit paste wel in de zetting. Ik moest er in het begin wel even in komen. Dit werd denk ik veroorzaakt doordat ik de personages nog niet kon, omdat dit het 1e deel was welke ik van deze serie las.
    5. De schrijfstijl vond ik vrij koel maar toch ook beeldend.
    6. Teruglezen vind ik nooit zo leuk, ik ga wel haar latere boeken lezen maar om nu weer te starten met het 1e deel vind ik niet noodzakelijk.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 130

De karakters.
    1. Ja zeker. Faye wordt zelfstandiger en Lisa komt los en helpt Faye en Simon met
    allerlei zaken.
    2. Lisa is mijn favoriet. Ondanks haar eigen problemen is ze er steeds voor Faye.
    3. Nee, ik wil niemand veranderen. Dat zou afbreuk doen aan het verhaal

De auteur.
    4. De schrijfstijl past prima bij het verhaal en mede daardoor leest het boek vlot en is het moeilijk weg te leggen. De medische termen horen echt in het verhaal.
    5. Filmisch en realistisch. Ik zie de kliniek en alles er omheen zo voor me. Helaas zijn er veel mensen met borderline persoonlijkheidsstoornis én met PTSS.
    6. Een duister pad vond ik een erg goed boek en ook heb ik bijna alle andere boeken van haar gelezen .
    Daarom was ik blij dat ik ook de kans kreeg om dit boek te lezen en ik blijf Corine zeker volgen.

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 31

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    = De karakters zijn zeker geëvolueerd. Ze zijn halverwege het verhaal een stuk volwassener geworden.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    = Nielson is toch wel mijn favoriete persoon. De man die, min of meer mysterieus, de zaken regelt.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    = De personages zijn zoals de auteur ze bedoeld heeft, ik heb van het boek genoten dus ik zie verder geen redenen om welk persoon dan ook te veranderen.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    = De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Zeker als halverwege het verhaal een draai maakt is de stijl uitermate pakkend.

5. Kun je de schrijfstijl van Corine Hartman specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    = De schrijfstijl vind ik dubbel: “filmisch meeslepend”. Als je eenmaal aan het boek begint, kan je er niet meer mee ophouden. Het verhaal beschrijft op een mooie manier omgevingen en personen.

6. In vrije val is het tweede deel met Faye van Laar in de hoofdrol, ga je na het lezen van In vrije val het eerste deel Een duister pad en haar andere boeken ook lezen?
    = Ik ga zeker proberen het boek op de kop te tikken bij onze bieb.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 114

de meeste karakters worden sterker en groeien.
    Mika vind ik echt een buiten gewoon leuke kerel.
    ik zou zeker niets veranderen aan de personen.
    het is weerom een prachtig schrijfstijl die bij het verhaal past.
    Met een 1 woord is heel moeilijk maar is zo als al haar boek zijn geschreven en zoals je van haar kan verwachten. weer zallig om te lezen.
    Natuurlijk blijf ik haar volgen. ga ik eer van haar andere boeken lezen. ga het eerst deel wat ik jammer genoeg niet heb gelezen zeker ook nog lezen.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 94

1.. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja. Hoe ?
    ja, ze groeien en worden losser en zelfstandiger

2.. Heb je een favoriete personage? Zo ja , wie spreekt je het meest aan en waarom.
    neen, niet echt

Nee, ik wil niemand veranderen.

De Auteur

De schrijfstijl past prima bij het boek. Korte hoofdstukken. Ik moest er in het begin wel even in komen. Ik heb het eerste deel blijkbaar wel gelezen (ik dacht van niet) maar er is me niets van het boek bijgebleven, dus ik liep verloren.

5.Kun je de schrijfstijl van Corine Hartman specifiek beschrijven; realistisch

Blijkbaar heb ik volgens hebban.nl een duister pad gelezen en zeer slecht cijfer gegeven, dus hoogstwaarschijnlijk niet uitgelezen.

wiets
    Bijdrager
    Post count: 153

De karakters
    Ik denk dat Mats in het kleine stukje dat ie meedeed het meeste geëvolueerd was. Therese is nu ook goed op weg.
    Bij Faye en Simon heb ik niet echt het idee dat ze evolueren. Faye gaat op en neer, behorend bij haar borderline stoornis. Misschien dat er wel wat vooruitgang zit in ‘t omgaan met haar stoornis. Lisa is herstellende van haar inzinking.
    Ik heb niet een persoon die me echt aanspreekt, misschien Frenk ‘n beetje. Iets veranderen aan een persoon heb ik nog nooit gewild. Het verhaal is van de auteur en daar blijf ik af.

De auteur
    De schrijfstijl van Corine is prima. Verhalend, meeslepend, korte stukjes…. je wil alleen maar doorlezen. De meerdere perspectieven vind ik ook goed. Het eerste deel heb ik ook gelezen. Toen had ik m’n twijfels en hoopte ik dat ik deel 2 beter zou vinden. Ik heb (tijdens het lezen al) zo sterk het gevoel dat het niet klopt wat mensen doen dat ik deel 3 niet meer ga lezen.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Jazeker, Faye en Lisa worden driester, weer zekerder van zichzelf en durven meer.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Faye, zie is toch de hoofdpersoon in wiens hoofd je het hele verhaal beleefd en ondanks haar onzekerheden bedoelt ze het allemaal goed.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, aan niemand zou ik iets veranderen, iedereen is zoals de auteur hem of haar heeft bedoeld.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Het boek leest heerlijk vlot weg, ik hechtte me direct aan de hoofdpersoon, door haar onzekerheden en bijzondere manier van denken is Faye een heel bijzondere hoofdpersoon. En dit is een heel andere thriller dan gebrukelijk.
    Realistisch, de personen in dit boek zijn echte mensen, geen superhelden en meeslepend, ik werd direct het boek ingezogen en wilde blijven lezen hoe het verder gaat!
    In vrije val is het tweede deel met Faye van Laar in de hoofdrol, ga je na het lezen van In vrije val het eerste deel Een duister pad en haar andere boeken ook lezen? Jazeker!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.