Home Forums Leesclub 170: In vrije val In vrije val, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #29517 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

ranata
    Bijdrager
    Post count: 78

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal een hele tijd rustig door gaat voor mijn gevoel, het wordt pas laat echt spannend.

Plot: 7 punten, omdat ik hem toch niet helemaal zo had verwacht, ze heeft mij wel verrast met de wendingen in dit verhaal.

Leesplezier: 7 punten, omdat het gewoon een heel fijn boek was om te lezen, ze neemt je mee in het verhaal en laat je toch nog beetje nadenken

Schrijfstijl: 8 punten, omdat fijne schrijfstijl, niet moeilijk, maar gewoon toegankelijk om te lezen

Originaliteit: 8 punten, omdat het een originele plek is om een thriller te laten afspelen, met originele personages en in een wereld waar je niet veel over leest.

Psychologie: .7 punten, omdat ze je wel echt meeneemt in de gedachtes van Faye en de andere.

Gemiddelde beoordeling: 7.3 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

leentje
    Bijdrager
    Post count: 114

Spanning: 8 punten, omdat het duurde even voor ik in het verhaal zat

Plot: 8 punten, omdat net als hier boven

Leesplezier: 9 punten, omdat heb veel leesplezier gehad aan het boek

Schrijfstijl: 9 punten, omdatis een fijne stijl om te lezen

Originaliteit: 9 punten, omdat is een unik verhaal

Psychologie: 9 punten, omdat je gaat mee in het leven van de hoofdpersonen

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: 9 punten, omdat tot het eind de verwachting die opgebouwd wordt weer een andere kant opgaat
    Plot: 9. punten, omdat halverwege het verhaal een draai wordt gegeven aan het verhaal. Hierdoor wordt het verhaal nog interessanter en pakkender.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal zo maar zou kunnen in de echte wereld.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik de schrijfstijl redelijk uniek vond en het telkens weer moeite koste het boek weg te leggen.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het verhaal zo maar een verhaal uit de krant zou kunnen zijn. Je kan je voorstellen dat dit verhaal in de realiteit zou kunnen gebeuren.
    Psychologie: 8 punten, omdat veel aspecten in het verhaal betrokken worden. Het feit dat het sowieso al gaat over psychiatrisch belaste personen is al een extra dimensie waarbij die personen zich met regelmaat afvragen of het wel echt allemaal gebeurt.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning: 9 punten: omdat ik steeds weer verrast werd omdat het verhaal anders liep dan ik verwacht had.
    Plot: 9 Punten het verhaal bleef me verrassen.
    Leesplezier: 9 Punten: het boek was moeilijk weg te leggen, bleef steeds in mijn gedachten.
    Schrijfstijl: 9 punten Corine heeft een fijne schrijfstijl. Het onderwerp is zeker niet gemakkelijk maar haar manier van verwoorden en de korte hoofdstukken maken dat het boek goed te lezen is.
    Originaliteit 9 punten: Het verhaal zou “ uit het leven gegrepen” kunnen zijn.
    Psychologie: 9 punten: omdat je de personen steeds beter leert kennen

Gemiddeld: 9 punten

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning: 9 punten, omdat het geen seconde voorspelbaar is.

Plot: 9 punten, omdat het plot echt van deze tijd is

Leesplezier: 9 punten, omdat de schrijfstijl heel plezierig is

Schrijfstijl: 9 punten, omdat heel toegankelijk voor een breed publiek

Originaliteit: 9 punten, omdat het een origineel verhaal is…

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters mooi evolueren

Gemiddelde beoordeling: 8.8 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 34

Spanning: 8 punten, omdat het onvoorspelbaar is, en je je aandacht er volledig bij moet houden

Plot: 9 punten, omdat het degelijk in elkaar zit

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het spannend vond, met originele invalshoeken

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik het wat afstandelijk vond, maar het las wel vlot

Originaliteit: 10 punten, omdat het originele invalshoeken heeft, zeker voor een Nederlandse auteur

Psychologie: 9 punten, omdat de personages goed zijn uitgewerkt en uniek zijn

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 228

Spanning: 8 punten, omdat het over het algemeen spannend was maar die spanning vaak onderhuids was. Het was niet een “op het puntje van je stoel” boek.

Plot: 10 punten, omdat deze zeer goed is opgebouwd en tot het einde toe onbekend blijft.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het verhaal werd ingetrokken vanaf de eerste woorden en er niet meer los van kwam.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik voornamelijk in het begin even moeite had met te “zien” over wie er geschreven werd maar dat was alleen in het begin.

Originaliteit: 9 punten, omdat het voor mij een nieuwe kijk heeft gegeven op deze medische wereld.

Psychologie: 10 punten, omdat ten eerste je mee kijkt in de hoofden van mensen met een psychische aandoening en nadat het boek uitgelezen was bleef het nog lang hangen. Nog steeds gaan mijn gedachten naar dit boek.

Gemiddelde beoordeling: 9,3 punten

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 68

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal een verrassende wending kreeg.
    Plot: 8 punten, omdat ik het onverwacht plot vond.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik niet constant mijn aandacht erbij kon houden (kan ook aan mij liggen).
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een fijne schrijfstijl heeft.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het een origineel onderwerp is.
    Psychologie: 10 punten. omdat ik het mooi vind om te lezen wat er in de hoofden omgaat van de mensen.

Gemiddelde beoordeling:
    8,6 punten

Nel
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning : 8 punten Het was spannend tussen de regels
    Plot : 9 punten Totaal niet verwacht en heel goed gevonden.
    Leesplezier: 8 punten Niet voorspelbaar,stoppen ging moeilijk, genoten.
    Schrijfstijl: 8 punten Prettig,vlot en goed leesbaar
    Originaliteit 8 punten Om van zo,n moeilijk thema een leesbaar boek te maken.
    Psychologie 9 punten Prachtig om te lezen hoe mensen in elkaar steken en wat de omgeving daar van vind.

Totaal : 50 punten : 6 = 8.3

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 94

Spanning: 4 punten, omdat het verhaal lang langdradig en rustig is, waardoor je de neiging hebt om het boek weg te leggen
    Plot: 6 punten, omdat het een onverwacht einde was
    Leesplezier: 4 punten, omdat ik heel veel moeite moest doen om mijn aandacht bij het boek te houden en me moest motiveren om verder te lezen
    Schrijfstijl: 7 punten, want fijne schrijfstijl
    Originaliteit: 8 punten, omdat het een origineel onderwerp is.
    Psychologie: 7 punten, omdat ze je wel echt meeneemt in de gedachtes van Faye en de andere.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

wiets
    Bijdrager
    Post count: 153

Spanning: 6 punten, omdat je wel benieuwd bent wat er gaat gebeuren, iets minder omdat je het niet geloofwaardig vindt

Plot: 5 punten, omdat er voor mij zoveel elementen waren die ik niet met elkaar kon rijmen dat het al ongeloofwaardig werd tijdens het lezen

Leesplezier: 5.5 punten, omdat de ongeloofwaardigheid te sterk was

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een prettige schrijfstijl is

Originaliteit: 9 punten, omdat een hoofdpersoon met een borderline-stoornis, die in een instelling woont, een origineel uitgangspunt is. En experimentele behandelingen met het geheugen van de mens zijn interessant.

Psychologie: 5 punten, omdat de gedragingen van de personen niet kloppen met de gedachten over wat er is gebeurd.

Gemiddelde beoordeling: 6.4 punten

Tira
    Bijdrager
    Post count: 32

Spanning: 10 punten, omdat het hele boek spannend was ,er altijd wel iets gebeurde waardoor je door ging lezen

Plot: 10 punten,omdat het plot zeer goed opgebouwd is en een einde heeft wat ik niet had zien aankomen

Leesplezier: 10 punten, heel erg genoten van dit boek

Schrijfstijl: 10 punten,aangename schrijfstijl,mede door de vele gebeurtenissen en de korte hoofdstukken

Originaliteit: 10 Heel erg origineel boek

Psychologie: 9 punten, omdat je mee kijkt in de hoofden van mensen met een psychische aandoening ,en je erover na laat denken

Gemiddelde beoordeling: 9,9 punten

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning: 7 punten, omdat er waren genoeg spannende momenten in het verhaal.

Plot: 7,5 punten, omdat het best heftig is en zeker niet saai.

Leesplezier: 6,5 punten, omdat ik het wel een boeiend boek vond maar ook wat achterstand ervoer doordat ik het 1e deel niet gelezen heb.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat zij een no-nonsense stijl hanteert.

Originaliteit: 7 punten, dankzij de cryptogrammen dat vond ik zeker origineel.

Psychologie: 7 punten, omdat de schrijfster een inkijkje geeft in de psyche van de karakters.

Gemiddeld: 7

Kristelwerkx
    Bijdrager
    Post count: 19

Spanning: .. punten, omdat ….4 gewoon niets spannends aan

Plot: .. punten, omdat …. 6 enige creativiteit is hier te bespeuren

Leesplezier: .. punten, omdat …. 3 ik moest echt worstelen om het boek door te komen

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….6 Zowieso beter dan ik het zou doen!

Originaliteit: .. punten, omdat …. 5 Ik ben niet gemakkelijk onder de indruk

Psychologie: .. punten, omdat …. 5 vond er niets aan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.