Home Forums Leesclub 153: In slaap gevangen In slaap gevangen, Voor het lezen

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 96

Cover: Mooie kleuren. Je moet wel goed kijken om te zien dat er iemand onder een paraplu loopt, blijkbaar in de sneeuw, ziet er mysterieus uit.

Auteur: ik heb ‘Dagboek van mijn verdwijning’ van Camilla Grebe gelezen. Een goed boek met een sombere sfeer, fraai beschreven afgelegen landschappen en een langzame opbouw van het verhaal. En al doet de geordende opbouw en het beperkte aantal personages vermoeden dat de plot tot een voor de hand liggende ontknoping gaat leiden, wordt de lezer toch verrast door een onverwachte ontknoping.

Verwachting
    Ik verwacht een soortgelijk verhaal met een donkere sfeer en, zoals van Scandinavische auteurs gewend, een langzame opbouw van het verhaal; met een verhaal dat 450 pagina’s telt, zal dit wel bewaarheid worden. Ook deze keer verwacht een goed gevonden ontknoping.

inge voet
    Bijdrager
    Post count: 4

Eindelijk is het boek afgelopen woensdag toegekomen. Het was het wachten waard, want de cover sprak mij onmiddellijk aan. Felle kleuren en een tof lettertype maakten mij nieuwsgierig naar de auteur en vooral naar de korte inhoud. De auteur ken ik niet. Ik heb haar naam gegoogeld en blijkbaar heeft ze al enkele werken op haar naam staan. Hoog tijd dus om met haar kennis te maken!
    Ik geef eerlijk toe dat ik enkel fan ben van Scandinavische thrillers. Zij hebben meestal meer diepgang dan andere thrillers (met uitzondering van Nicci French). Ik ben er dezelfde avond nog in begonnen…

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

@inge-voet Ik lees ook voornamelijk boeken die iets met Scandinavië te maken hebben.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.