Home Forums Leesclub 153: In slaap gevangen In slaap gevangen, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #27052 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 25

Cover:
    Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

De cover is naar mijn weten een met een typische Camilla Grebe- “vibe”: koele kleuren, duidelijke titel en dat past bij een Zweeds auteur.

Auteur:
    Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik verwacht in ieder geval een onderhuidse spanning, goed uitgewerkte personages en diepgang. Omdat verwachtingen toch voor teleurstellingen kunnen zorgen als deze niet uitkomen, denk ik dat ik er maar gewoon induik en het over me heen laat komen.

Verwachting:
    Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Samenhang. Dat de feiten kloppen en dat het stof tot nadenken geeft. Dat Samuel en Manfred op de een of andere manier met elkaar in verbinding staan, ook al valt dit nog niet op te maken uit de synopsis.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 153

Cover: Ik vind het een mooie cover, met een duidelijk leesbare titel en de naam van de auteur er tussen in een andere kleur is een leuk detail. De cover triggert ook wel, wie is dat onder die paraplu?

De auteur: Ik dacht ze niet te kennen, blijkt dat ik er toch al een boek van las, ‘dagboek van mijn verdwijning’ Een boek dat ik 3* gaf, middelmatig dus, ik weet nog dat ik het redelijk langdradig vond.

Verwachtingen: Ik verwacht onderhuidse spanning, beetje actie. Ik ben ook benieuwd of dit boek me beter ligt dan ‘dagboek van mijn verdwijning’

Nog even mijn huidig boek uitlezen en dan stort ik me op dit boek.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 188

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik vind het een mooie cover. Met het blauw en geel. Een duidelijke titel. Een boek dat ik zou oppakken in de boekhandel. Benieuwd wat de praraplu met het verhaal te maken heeft.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb eerder ‘De Minnares’ gelezen. Ik vond het boek wel goed. Ik ben benieuwd hoe deze auteur is geëvolueerd en wie weet pak ik daarna ook nog wel een ander boek op van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik hoop op een spannend boek dat mij kan verrassen.

Margje V
    Bijdrager
    Post count: 8

Cover: Prachtige cover. Ik hou van de kleur blauw. Beetje mysterieus met die paraplu boven iemand die je niet kunt zien.

Auteur: Ik heb nog niets van deze auteur gelezen. Ben erg benieuwd

Verwachting: Spanning!

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 192

Cover:  de cover heeft sobere kleuren. Er loopt iemand onder een paraplu in de regen. De titel In slaap gevangen is over de voorkant weergegeven maar ik kan geen connectie vinden met de cover. Op de achterkant veel informatie over het boek en de schrijfster Camilla Grebe. Het is een boek dat ik zeker zou oppakken in de winkel.

Auteur:  ik ken haar niet en heb dus niet echt een verwachting van haar en haar schrijfstijl.

Verwachting:  ik hoop dat het spannend genoeg is om me bezig te houden. Ik ben benieuwd wat de personen met elkaar gemeen hebben en ik ben ook benieuwd waar het idee van de cover vandaan komt.

Noffje
    Bijdrager
    Post count: 14

Ik moest even goed kijken naar de cover voor ik doorhad dat het een paraplu was waar iemand onder liep. Een mysterieus plaatje, waarbij ik me afvraag wat het met de titel te maken heeft. Ik zou het boek zeker oppakken in de winkel om de achterflap te lezen.

Nog niet eerder iets van Camilla Grebe gelezen, ik verwacht niets, ga er lekker blanco in.

Door de onderscheiding ga ik er een beetje van uit dat dit een boek wordt welke je in een adem uit leest, omdat het zó spannend is en je móet weten hoe het zit.

justine
    Bijdrager
    Post count: 183

Vind het een hele mooie cover, mooie kleuren die passen bij slecht weer. In dit geval denk ik meer een slechte gebeurtenis. Wel jammer van die gele sticker, daar hou ik nooit zo van.
    Ik heb echt geen verwachtingen, nog nooit wat van haar gelezen, dus we gaan het beleven.
    Spanning, die mooi is en wordt opgebouwd.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 28

Ik vind het een mooie cover, mooie kleurstelling en ik ben benieuwd wie er onder de paraplu zit..

Ik heb nog geen boeken gelezen van Camilla Grebe. Ben erg benieuwd naar haar schrijfstijl.

Ik verwacht een echte thriller met een spannend plot. De beschreven verhaallijn nodigt uit om snel te beginnen!

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 190

Een prachtige cover, ik krijg het er koud van.
    Als ik op de achterkant lees dan verwacht ik een spannende, koele Scandinavische thriller. Mysterie, spanning, en dat onderkoelde sfeertje.

Camilla staat al lang op mijn lijstje van ‘wil ik lezen’ maar het is er nog nooit van gekomen, ben heel erg benieuwd en laat me graag verrassen.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

Cover:
    In slaap gevangen is volgens mij het derde deel in een serie. De cover past qua stijl erg goed bij de vorige twee delen. Op zich wel opvallend. Ik heb ook even de originele Zweedse cover bekeken en die vind ik er persoonlijk beter. Past ook beter bij de Zweedse boektrailer. Mijn vermoeden is dan ook dat de Nederlandse cover weinig te maken heeft met het verhaal.

Auteur:
    Helaas nog niets van haar gelezen. Zelfs de Moskou Noir serie niet. Dit is mijn eerste kennismaking met haar werk.

Verwachting:
    Een goed en spannend verhaal die goed begint met een plattegrond waar het verhaal zich afspeelt, de fictieve stad Stuvskär. Hopelijk is het verhaal te lezen zonder eerst de vorige delen gelezen te hebben.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75
    CarindW
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover.
    Mooie aansprekende cover. Als ik dit boek zie in de winkel, trekt het zeker mijn aandacht.

Auteur.
    Dit wordt het eerste boek van haar dat ik ga lezen, ik ben heel benieuwd.Haar boeken staan al even op mijn wishlist.

Verwachting.
    Ik hoop op een goede intelligente thriller gezien de reputatie van deze schrijfster.Gebaseerd op de korte inhoud denk ik dat verdriet ook een rol zal spelen.

Jaimy
    Bijdrager
    Post count: 13

Cover: een mooie heldere cover. Iemand onder een paraplu in de sneeuw, ik ben benieuwd wat het verhaal erachter is. Hij maakt me nieuwsgierig.
    Auteur: ik heb nog niks van deze auteur gelezen, maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve berichten dus mijn verwachtingen zijn wel wat hoger.
    Verwachting boek: ik hoop op een spannend boek, wat me gelijk vanaf het eerste hoofdstuk vasthoudt. Hopelijk met een verrassend plot en onverwachte wendingen.

astrid1961
    Bijdrager
    Post count: 5

Cover ziet er goed uit
    Ik heb nog niets van deze auteur gelezen, ga er dus met open vizier in
    Als ik naar de cover kijk, denk ik dat het een mix van drama en thriller is. Hopelijk is het vanaf het begin spannend anders wordt het een hele opgave om het boek uit te lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.